Az Ultrace sokkal többről szól, mint egy Stance találkozó. A korábban Raceism néven futó rendezvény, eleinte valóban az ültetett autóknak kedvezett, de aztán az évek előrehaladtával, ahogy kinőtte magát az esemény, megjelentek különleges versenyautók is, most pedig ott tartunk, hogy az Ultrace egy igazi ünnep az épített és egyedi autók iránt rajongó emberek számára. Pont ezért nem meglepő, hogy olyan különlegességet is lehetett látni idén, mint a Nardo Automotive újragondolt 928-as prototípusa, amit ráadásul egy eredeti modell szomszédságában állítottak ki, így pedig még nagyobb a kontraszt.

Thierry Nardone egy francia vállalkozó, aki az úgynevezett transaxle Porsche-k rajongója, és nagyjából azon a vonalon szeretne mozogni, mint a Singer. Thierry elég sok olyan céggel vette fel a kapcsolatot, akik már komoly tapasztalatokkal bírnak egyedi és versenyautók építésében. Talán ez is közrejátszik abban, hogy az autó ára 480.000 euro, amit nem egyszerű megemészteni, de ha mégis sikerült, akkor azért még legyen egy gyári 928 is kéznél, mert az ár az alapautót nem tartalmazza.

Ezért az összegért kapunk egy karbon elemekkel megerősített és felépített autót, ami az eredetihez képest 80 mm-rel szélesebb elöl, és 100 mm-rel hátul. Az alkotó szerint egy igazi restomod építés alapfeltétele, hogy a fényszórók és a hátsó lámpák is megújult változatoknak adják át helyüket. Hátul a forma maradt, csak az alkalmazott technológia változott. Az egész egy darabból áll és LED-es, elöl pedig maradt a bukólámpa, itt is LED váltotta a halogén egységeket, kiegészítve négy pontos nappali menetfénnyel, pont úgy, mint az új Porsche modelleken. A felnik egyedi, kovácsolt darabok, 18-as méretben. Itt is az eredeti hasonlító formákat találjuk, csak éppen modernizálva és konkáv közepekkel. A listán aktív, elektromos futómű, kormánymű, és modern motorvezérlő rendszer is szerepel, amiben az olasz BorromeodeSilva, és Podium Advanced Technologies cégek segítettek Thierrynek. Maga a motor még szinte érintetlen. Az 5 literes V8 azonban komoly változások elé néz. A tervek szerint az Italtecnica, és BorromeodeSilva fog változtatni a belsőn és a motortér is teljesen átalakul, hogy tökéletesen illeszkedjen az autó külsejéhez. Az eredeti, 5 sebességes váltó is átalakul majd. A gyári házban egy felújított, módosított 6 sebességes egység fog dolgozni, amit az Involute Transmissions műhely készít. Durva még, hogy ugyan szélesebb, más a felni, tele van egyedi megoldásokkal, mégis 100 kg-mal könnyebb, mint az eredeti 928! Ráadásul Thierry nem akart engedni abból, hogy az autó belseje elegáns és komfortos legyen. A legminőségibb anyagok felhasználásával újították fel az utasteret. Foglizzo bőr és Alcantara, amerre csak nézünk! A Porsche Classic Communication Management és kiváló minőségű audiorendszer gondoskodik a modern (Apple CarPlay) és kiváló hangzású szórakoztatásról. A műszerfalon egyetlen analóg óra található, úgyhogy nincs semmilyen színes kijelző, ami elvonná a figyelmünket a vezetésről, ami fontos szempont volt az alkotó számára.

Nyilván ez sem az átlagemberek szórakoztatására készül majd, tekintve az autó árát, de jó látni, hogy vannak még ilyen törekvések egy olyan világban, ahol az elektromos autókra próbálnak átállni a gyártók. 2024-re ígérik az első darabokat a megrendelőknek, úgyhogy különlegesebb kiállításokon, összejöveteleken akár láthatunk is egyet jövőre.

Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: Speedhunters