Az utóbbi években egyre kevesebb, valóban hardcore építést látni, mivel az ultra clean gépek kerültek többségbe. Nem kell sokat visszamenni az időben, hogy találjunk olyan autókat, amiken típusidegen alkatrészek garmadáját találhatjuk, mégsem vált bazári bohóccá az adott autó. Nyilván ma már lényegesen egyszerűbb kettőt kattintani a Maxton Design cuccokért, alápattintani a levegős rendszert és felcsavarozni egy átlagos méretű Rotiform garnitúrát, arról nem is beszélve, hogy így nem kerülünk a hatóságok célkeresztjébe és boldogan kocsikázhatunk egyet hétvégén.

Úgyhogy sok esetben maradtak a show célra épített autók, amiknél semmi sem szab határt. Gondoljunk csak Bara Laci Combo S-ére, ami már olyan szinten át van építve, hogy már csak nyomokban tartalmaz Opel részeket és ezzel együtt persze nem tartozik a használható kategóriába, viszont Laci bebizonyította, hogy saját lábán is képes közlekedni a Combo. Külföldön lényegesen több olyan arc található, mint Laci, míg itthon ez a faj kihalóban van. Egy ELMIA bulin viszont rengeteg hasonló építés látható, mint például a képeken látható Nissan is.

A Nissan Almera nem tartozik a közkedvelt típusok közé. A pontos okát nem tudom és nem is biztos, hogy szeretném feszegetni, de a lényeg az, hogy mindig örömmel tölt el, amikor kevésbé felkapott modelleket alakítanak át úgy, hogy az mindenkinél kiveri a biztosítékot.

A finn Mika már évek óta reszelgeti a Nissant. 4 év és legalább három verzió után, Mika eljutott arra a szintre, amit mindig is kergetett. Kezdjük az S15 fronttal, aminek nem is a beszerzése volt nehéz, hanem összedolgozni az Almera kasznijával. Az üvegszál erősítésű műanyag elemek, mint a géptető, sárvédők, lökhárító felszereléséhez mindent át kellett alakítani és így az eleje is hosszabb, mint az eredeti autó. A hátsó sárvédő fémből készült és összedolgozták a küszöbökkel az egységesebb megjelenés érdekében. Végül jöhetett a fényezés, aminél a Nissan GT-R jellegzetes, Millenium Jade árnyalata volt a befutó, a sort pedig a gigantikus hátsó szárny zárja.
Mivel ízig-vérig showcar-ról beszélünk, így a Ksport levegős futómű egyáltalán nem meglepő, az viszont már igen, hogy a lehető legalacsonyabb pozíció elérése érdekében még a bölcsőt is megemelték 2 centivel és minden olyan részt, ami akadályozhatta volna az autó koppanásig történő leengedését, eltávolítottak. A futóművet is átalakították némileg, hogy elérjék a -6 fokos hátsó kerékdőlést. A felnik esetében az egyik oldalon Work VS-XX görgőket találunk egyedi közepekkel, a másik oldalon pedig Work Rezaxokat. mind a négy 11,5x17 méretű és extrémnek nevezhető, „sudani style” módon feldurrantott 225/35-ös Hankook Ventus V12 gumik feszülnek rajtuk.

Az autóban alapból, SR20DE motor dolgozott, ami a maga 140 lóerejével nem volt kevés, de ez mégiscsak egy showra készült járgány, így most SR20VE dolgozik a kipucolt motortérben, amire a Pulsar G25-550-es turbója, 44mm-es wastegate, új front cooler, DeatschWerks 850-es injektorok, Circuit Sport benzinhíd ad hozzá annyit, hogy immáron 350 lóerő mozgatja az autót. Ehhez persze ahhoz is szükség volt, hogy a MaxxECU vezérlő összefésüljön mindent.

Ez az autó kellemes meglepetés volt már akkor is, amikor először láttam képeken, de így, hogy megismertem a részleteket, be is került a kedvencek közé.

Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: Speedhunters