Hazánkban az a megszokott, ha jó esetben, évente újítanak valamit az arcok az autóikon, hogy aztán az AMTS-en új színben, új felnivel esetleg komplett átalakítással debütáljanak és bezsebeljék az elismerést. Viszonylag kevesen vannak, akik év közben mutatnak újat. Szly viszont ebbe a ligába igazolt idén és nagyon jó irányba kezdet el mozogni!

A W124 hosszú éveken volt Szly védjegye. Lehetetlen megszámolni, hányszor alakult át, hány színe volt és persze mennyi felni forgott az autó alatt. Kicsit talán már uncsi volt, hogy minden évben ugyanazt az autót láttuk, de mindig más volt, más kiegészítőkkel felszerelve és azt kell mondjam, folyamatosan fejlődött, szépült és igényesebbé vált az autó. Azonban Szilveszter is eljutott arra a pontra, hogy váltani kellene. Így kerültek képbe az idősebb, klasszikusabb darabok, mint például a fehér W114. Az is megkapta a törődést, levegős rendszert, egyedi felniket és meg is volt a siker, azonban megakadt a szeme valami máson.

Az alap egy 1968-as W110 200D, amit 6 évvel ezelőtt vázra szedtek és teljesen kilakatoltak, felújítottak és fényeztek. A motor is teljes felújításon esett át, így azzal sem kellett foglalkozni, a belső pedig teljesen jó állapotban volt, úgyhogy rögtön elvitte Héjjas Józsefhez a kocsit, aki levegős rendszert épített az autó alá, a projektet pedig Tóth Csabi támogatta egy teljesen egyedi, érintőkijelzős, szenzoros vezérlővel. Természetesen rendes felni is kellett a Merga alá, ami jelen esetben 7 és 8x16-os BBS RS görgőket jelent, fehér peremes gumikkal kiegészítve. Még érdemes megemlíteni az USA lökhárítókat, de talán a legmenőbb részlet az első üléssor és a kormányváltó.

Biztos vagyok benne, hogy fogunk még hallani erről az autóról!

Ezúton is gratulálok Szilveszternek az új masinához!

Képekért köszönet: Dalos Production – Kurucz Tamás – Cséke Márkó