Ha az ember olyan családban nő fel, ahol nagy a rajongás a Fordok iránt, akkor nagy valószínűséggel ez öröklődik és felnőttként ugyanúgy, ha nem jobban, fog az ember gerjedni a gyártó termékei, azon belül is persze a sportosabb darabokra. Sami is így nőtt fel és hamar kiderült, hogy az RS Cosworth lesz számára a befutó, így amikor 2013-ban meglátott egy Repsol WRC dekorral felöltöztetett, nagy turbóval szerelt példányt, azonnal tudta, hogy meg kell vennie. Ráadásul nagyon jó áron kínálták, így az üzlet megköttetett, viszont volt egy apró gond. Saminak nem volt jogosítványa......
 
Mondjuk ennek apu örült, mert így bárhova mentek, mindig vezethette a kocsit és Sami pár évig csak a jobb egyben élvezhette autóját. Az autó 350 lóerős volt, iszonyatosan hangos kipufogóval szerelték és nem a gyári motorvezérlő volt már benne, úgyhogy abban a pár évben csak autózni kellett vele. Aztán persze az YB motorral kellett kicsit törődni és új turbó valamint új szívósor valamint Oppliger Motorsport váltó és nagyobb fékek is beszerelésre kerültek. Azonban még így is voltak apróbb problémák és addig-addig kutakodtak, hogy egyszercsak arra eszméltek fel, hogy az autót darabokra szedték és megkezdődött a teljes felújítás. Ezután jöhetett a fényezés és Sami számára egy Escort csakis piros lehetett, ezért a Ford Race Red árnyalatával fújták meg az egész autót. 
 
A motor új turbót kapott és új szívósort is, ami nem volt egyszerű menet, de a karbonból készült alkatrész végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A turbónyomás itt már 1,8 bar volt. A gyári biztosítékház helyére RacePak PDM került, MaxxECU vezérlő dirigál a motornak és persze a kábelezést is ezekhez igazították. Elöl Oppliger, hátul pedig Ford Scorpio diffi garantálja a stabil indulást. 330-as AP Racing fékek lassítják a kocsit és a tengelyeken Compomotive TH felnik forognak, természetesen fehér színben, Ford Motorsport matricákkal és elöl még turbofanok is helyet kaptak. A futóműnél a GAZ állítható szett és erősebb lengőkarok jelentik a változást. 
 
A beltérben gyári Recaro ülések, szintén Recaro mélyagyas kormány és rally stílusú váltógomb mellett, Haltech/RacePak IQ3 digitális műszeregység tűnik fel. 
 
Az autó jelenleg 500 lóerő környékén mozog és 3,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, ami azért nem hangzik rosszul. Szerencsére eddig hibátlanul működik minden. Ez az autó így tökéletes és mindig öröm látni, amikor egy ilyen klasszikust megmentenek! 
 
Még több képért KATT IDE! 





 

 

Forrás: Speedhunters