Be kell vallanom, elfogult vagyok. Nagyon szeretem ezeket a dobozformákat, amiket derékszögű vonalzóval szerkesztettek annak idején. Nekem ezekről az egyszerűség, tartósság és vezetési élmény ugrik be elsőre, amin lehet páran jót mosolyognak, de én még abban a korban nőttem fel, ahol Zsigulikkal verették a helyi arcok és egy 325i E30 ultramenő autónak számított. (Mondjuk most is az...) Viszont valahogy a japán gépek nem jutottak el hozzám, csak kicsit később és így estem szerelembe a Hakosuka-val, vagyis a Nissan Skyline KPGC10 modellel, ami mára elérhetetlenné vált. 

Nem tudom, hogy mennyire lehet összehasonlítani a Datsun 510-et a legendás GTR-rel, de talán nem tévedek ha azt mondom, az 510 az olcsóbb változata a korai Skyline-nak. Persze ez nem jelenti azt, hogy manapság könnyebb hozzájutni, de talán előbb találni megfizethető példányt, utána pedig lehet rajta dolgozni, hogy egy dögös, klasszik JDM masinát faragjunk belőle, mint ahogy Simon Labelle is tette. 

Simon is GTR rajongó, mert Hakosuka frontot pakolt az autó elejére, amit a CarbonSignal-tól rendelt meg, utána felkerült a Hako hátsó szárny és egy házilag készült, egyedi diffúzor is. A fényezésnél a Nissan #700 színkód volt a befutó. Az autóra egyébként még felkerültek az eredeti Hako szélességjelzők is. 

A motorháztető alatt SR20DE motor dolgozik, egyedi alkatrészekkel és kipufogórendszerrel. Tuned ECU segít a problémamentes működésben és egy LCD kijelzőn lehet nyomon követni a motor állapotát. A motorhoz 5 sebességes SR20 váltó csatlakozik és onnan egyedi kardánon keresztül érkezik meg az erő a 2004-es WRX STI diffibe, hogy aztán a hátsó kerekek rendesen füstölhessenek. A futómű állítható Stance Suspension termék, Futofab lengőkarokkal, toronycsapágyakkal kiegészítve, illetve még Datsport alkatrészek is beépítésre kerültek a jobb kormányozhatóság érdekében. A kerékjáratokban Atara felnik forognak, 9x15 és 10x15 méretben, mögöttük pedig Wilwood tárcsafékek lassítják az autót, elöl 4 dugattyús nyergekkel és szintén Wilwood főfékhengerrel. 

Az utastérben is sportos hangulat uralkodik, köszönhetően a 6 pontos Autopower bukócsőnek és a Bride Lowmax üléseknek. 

Simon autója már így is hibátlan, de persze vannak még tervei az autóval. Elsősorban a motort szeretné kicserélni SR20DET darabra, ami teljesen érthető, illetve a vezetési élményen akar még javítani, minden lehetséges eszközzel. 

IDE KATTINTVA megtaláljátok a tulaj Instagram oldalát, ahol további képeket találtok!