Ha egy autót mitikus szörnyetegről neveznek el, akkor már elvel kialakul a kép egy olyan kocsiról, ami már ránézésre duzzad az erőtől és igazi sávtakarító kinézete van. Mondjuk a 70-es évek izomautóról ez válogatás nélkül elmondható. Ma már a gyártók a biztonságra, környezetkímélő motorok fejlesztésére, takarékosságra törekednek, ami teljesen rendben van, hiszen mindannyiunk közös érdeke. Azonban ezek a nyers, hörgő V8 motorokkal szerelt "vasdarabok" mindenkiből előhozzák a tomboló hülyegyereket és azonnal birtoklási vágyat érzünk, amikor megpillantunk egyet. Amerikában kicsit más a helyzet, itthon nem áll minden sarkon még felújításra váró darab sem, nemhogy egy igazi, klasszikus izomautó makulátlan állapotban. 
 
A Speedhunters fotósa véletlenül akadt erre az autóra, miközben az Instagram-on nézelődött. Kraken_kuda. Erre a névre azonnal felfigyel még az is, aki nem kifejezetten amcsi gépet keres. Miután Andrew végiglájkolta a képeket, írt a tulajnak, Aman-nak, hogy fussanak össze egy fotózásra. Aman örömmel vette a felkérést és gyorsan leegyeztették a dátumot és a helyszínt. Andrew korábban érkezett meg és türelmesen várta, hogy felbukkanjon a szörnyeteg. Az autót már messziről lehetett hallani. A V8 gurgulázó hangja az egész környéket betöltötte. Amikor érkezik a szörny, vagy valami nagyon félelemetes dolog, akkor az összes madár felröppen, a kutyák szűkölve elbújnak és hirtelen minden utca teljesen üressé válik. Na valahogy így történhetett itt is. Felbukkant a csatahajó szürke Cuda és Andrew-t kirázta a hideg. Gyors bemutatkozás után már elő is került a fényképezőgép és közben Aman elmesélt pár dolgot az autóról. 
 
A stroker Magnum 408 motort a Washingtonban található Motor Works műhely építette. Holley 770 karbi és Edelbrock szívóteknő található rajta, illetve Edelbrock Performer hengerfejek. A motorban kovácsolt Icon dugattyúk és Eagle hajtókarok illetve szintén Eagle kovácsolt főtengely jelentik a változást. Az erő TorqueFlite 727-es váltón keresztül érkezik meg a Mopar hátsó 8 ¾ hídhoz. 
 
A futóműnél, Aman nem bízta a véletlenre a dolgokat. Egy olyan szettet akart, amivel megjelenhet találkozókon, de a vezetési élmény sem romlik. A Ridetech Suspension levegős rendszere tökéletesen alkalmasnak bizonyult a feladatra. A kerékjáratokban Bassett lemezfelniket találunk és ezekre Hercules gumikat húztak. Tökéletesen korhű maradt így az autó, viszont a modern futóműnek hála, sokkal jobban vezethető, mint a gyári változat. Az utastérben nem változott semmi. Megmaradt a 70-es évek érzése, mindössze kicsit felfrissítették és újrahúzták az üléseket. 
 
A motoron kívül, Aman mindent saját maga csinált a kocsin a garázsában, ráadásul az egyetem mellett. Ilyen az, amikor tényleg az álomautót építi meg magának valaki! Teljesen találó a kocsi neve. Brutális motor, szigorú külső és egy kis modernizálás is beugrott, így már a kezelhetőségre sem lehet panasz! 
 
Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: Speedhunters