Mindig is imádtam a svéd autóbolondokat, akik teljesen elmebeteg dolgokat hoznak össze a hosszú téli hónapok alatt a garázsban. Imádom a kreativitást és azt, hogy nagyjából bármit megvalósíthatnak és a hatóságok nem állnak az útjukba! 
 
Matz Steenbuch is egy a sok őrült közül, ráadásul a hot rod kultúra foglalkoztatja igazán, úgyhogy a 37 éves úriember már elég korán célul tűzte ki magának, hogy építeni fog egy igazán ütős gépet. A képeken pedig látaható a megvalósult álom, egy BMW motorral szerelt Hudson Super Six! 
 
Oké, ez egy elég érdekes kombináció. Mégis honnan jött a gondolat? Nos, Matz eredetileg egy Ford Tudor-t képzelt el ezzel a motorral, viszont arrafelé nem túl sokat lehet találni, a Hudson viszont sokkal könnyebben elérhető volt. A BMW-s oldal pedig onnan jött, hogy Matz haverjai nagy rajongói a kék-fehér márkának és tőlük tudta, hogy V8-as motorral nem nagyon lehet mellélőni. Ezt tudva talán nem meglepő, hogy a padlólemezt és mindent ami körülötte van egy törött E39 540i szolgáltatta. 
 
A két autó összeépítése nem volt éppen könnyű feladat, de ezen senki sem fog csodálkozni és főleg  elöl voltak gondok, illetve kellett néhány helyen rövidíteni, ha pedig már vágtak a kaszniból, kicsit a tetőt is lejjebb tették, egész pontosan 9 centivel alacsonyabb most. A kerékjárati ívek miatt nem igazán kellett aggódni, mivel nincsenek sárvédők, ezért pedig rendesen le lehetett rakni a gépet földig, ehhez pedig egyedi, "pushrod" - nyomórudas felfüggesztést használtak elöl, míg hátul egész egyszerűen az E39 állítható szettje került beépítésre. A 19"-os felnikre, amik egyébként érdekesen mutatnak a rat rod alatt, Dunlop Sport Maxx RT gumikat húztak, 255/40 és 275/35 méretben. 
 
Az igazi különlegesség viszont a motor, ami egy M60B44, egyszerűbben: 4,4 literes V8-as erőforrás. Ez már önmagában is elegendő lenne, de Matz egy GReddy turbót is rápakolt, amivel már 523 lóerőt és 682Nm nyomatékot sikerült padon mérni! A csövezést mind Matz végezte saját kezével és ez a beltérre is igaz, ahol egyébként túl osk kényelmi opció nincs... Alu ajtóburkolatok, BMW aranyszínű, kicsit rallyautós bukócső, versenyülések, versenykormány.... 
A karosszériát egyébként szintén BMW színnel locsotlák le, egészen pontosan Frozen Dark Grey árnyalattal, hátul pedig az M5 négy darab kipufogóvége és egy egyedi diffúzor zárja a sort. 
 
Matz tökéletesen elégedett autójával, viszont már a következő projekten agyal. Ez sem lesz kevésbé beteg mint a Supermatz, ugyanis BMW V10 motort tervez beépíteni egy hot rod-ba.... 
 
Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: Speedhunters