Mostanában minden olyan autóra felkapom a fejem, ami a ’80-as évek végén, ’90-es évek elején készült. Kapuzárási pániknak is nevezhetnénk, de valójában shitbox vadászat ez inkább, mert csak egy bizonyos összeghatárig nézegetek olyan autókat, amik valamikor még nagyon menő gépnek számítottak, de manapság már sokan lenézik őket, mert nem tombol bennük 500+ lóerő, nem parkol le magától és nincs benne érintőképernyő. Miközben elmerültem a Facebook Marketplace legmélyebb bugyraiban, felbukkant pár Escort is, de ezek nem azok a fajták, akik a kifizetett pénz ellenében boldog perceket adnának, sokkal inkább megkeserítik az ember életét, és nagyon sok pénzbe kerülnek. Az egyetlen hasonlóság talán annyi, ha házas vagy, és sok időt töltesz vele, akkor simán válóok is lehet. Persze ettől még nem adtam fel a keresést, és minden reggel megnézem az aktuális Marketplace, Hahu, vagy Jófogás kínálatot, hátha felbukkan egy olyan, amit még itthon is be lehetne adagolni, hogy micsoda jó vétel volt. A képeken látható darab esetében nem kéne félni attól, hogy kidobják az embert, de ez nem is nevezhető „párszázas” ajánlatnak.

Ez az 1981-es Escort, 1,1-es alapmodellként gurult ki a gyárkapun. Ma már 1,8 literes, 16 szelepes Zetec motor dolgozik az autó orrában, 45-ös Weberekkel. A szelepfedél Lotus Zetec darab. ST170 leömlő és RS1600i hátsó dob gondoskodik a jobb kilégzésről. A váltót is átalakították és a gyári házban az XR2i alkatrészei kaptak helyet. A teljesítmény, nagyjából, 160 lóerő, ami azért nem olyan rossz egy ekkora autó esetében. A futóművet alaposan átvariálták. Koni gátlókra épített levegős rendszer és állítható RS1600i alkatrészek segítségével lehet az autót rendesen leengedni, hogy aztán a klasszikus BBS RS101 felnik, elöl 8, hátul 9x15 méretben185645 és 195/45 gumikkal szerelve, szépen eltűnjenek a kerékjáratokban. A polír peremes, pókhálós görgők, belső felét feketére fújták, mögöttük pedig, elöl, 4 dugattyús Wilwood, hátul pedig RS2000 fékek lassítják a háromajtóst.

A karosszéria megkapta komplett Ford Motorsport bodykitet, Foha hátsó szárnyat, majd ezüstre fényeztek mindent. Piros hátsó lámpák, feketére fényezett díszrács, lökhárítók adják meg a megfelelő kontrasztot. Külön érdekesség a félbevágott motorháztető, aminek köszönhetően alaposan megnézhetjük a kipucolt motortérben csillogó erőforrást.

Az utastérből is kikerült minden felesleges cucc. Két darab Sparco Sprint ülés, Schroth biztonsági övek, 30-as Momo kormány, Voss Engineering váltó és teljes Wiechers csövezés garantálja a versenyhangulatot.

Itt is sikerül rálapátolni az alapra egy szabad szemmel jól látható összeget, de elnézve a képeket megérte. Te is nézegetnéd a többi képet? Akkor KATT IDE! 





 

 

Forrás: vau-max.de