SM. Egyesek szerint az S a Sport, az M pedig a Maserati jelölése a névben. Mások szerint Serie Maserati vagy Sa Majeste ami annyit tesz Őfelsége. Mindenesetre az SM egy nagyon különleges autó, ami mára igazi ritkasággá vált. 
 
Az 1960-as évek elejétől, a Citroën a DS különböző változatain kezdett el gondolkodni és így született meg az S névre hallgató prototípus, de 1968-ban felvásárolta a gyártót a Maserati és a szigonyos márka motorjai kezdtek el megjelenni egyes Citroën modellekben. Az S is Maserati motor kapott és megszületett az SM, amit 1970-ben, a Genfi Autószalonon mutattak be. 
 
Nem titkolt céljuk az volt, hogy a GT szegmensben akartak nagyot gurítani és olyan gyártóknak akartak borsot törni az orruk alá, mint a Jaguar, Chevrolet, Aston Martin. Ezek a cégek pedig oylan autókat gyártottak, amik elegánsak, erősek és különlegesek voltak, a Citroën pedig meg akarta mutatni, hogy a saját módjukon, ők is képesek labdába rúgni ezen a pályán. 
 
A francia autók mindig is híresek voltak kényelmükről, ezért a bőrülések mellett légkondi és mindenféle kényelmi extra is beszerelésre került, a külsőnél pedig egy akkoriban új technológiát, a szélcsatornát is bevetették. Így ez modell egyszerre volt a fejlódés és a dizájn szimbóluma. 
A hidraulikus önszintező futómű itt is megtalálható, viszont a 170 lóerős V6 már más kávéház, mivel az Maserati termék. 
 
Az egyetlen probléma az, hogy mindössze 12,920 darabot gyártottak ebből a különleges autóból és nagyon kevés maradt meg az utókornak, azok is inkább gyűjtők kezében van már. 
A technikai újítások, a Maserati motor és a különleges forma együtt teszi egy kiváló autóvá és akkoriban nagyon kedvelt modell volt, úgyhogy ha egy oldtimer találkozón belefutsz egybe, mindenképp nézd meg közelebbről, mert nem biztos, hogy lesz rá máskor alkalmad! 





 

 

Forrás: Speedhunters