Véleményem szerint két fajta ember vesz E46 M3-at. Az egyik, befektetési célból, hiszen napról-napra emelkedik a megkímélt példányok ára. Ez a fajta ember elrakja a garázsban, letakarja és várja azt a pillanatot, amikor pofátlanul magas áron eladhatja, vagy csak nézegeti az idők végezetéig. 
 
A másik, megveszi az M3-at, mert akart egy olyan autót, ami utcára és pályázásra is tökéletesen megfelel. Kiélvezi az autó összes tulajdonságát és feszegeti saját, illetve az autó határait. Használja, úgy, ahogy az ki lett találva annak idején. Ez a fajta ember tudja, hogy egy olyan kaliberű sportautónak, mint az M3, nem szabad "ketrecbe zárva" tengődnie. Meg kell hajtani! Ki kell hozni belőle a maximumot! Élvezni kell! 
 
Mike az utóbbi táborhoz tartozik. Nem akar egy kiállítási darabot, egy szobrot, ami ugyan értékes, de tulajdonképpen pont az nincs kihasználva, amire teremtették. Mike igazi petrolhead! Az E46-on kívül van neki egy 1,8T motoros E30-a és egy Cummins motoros Chevy C10 pick up-ja is. Ezzel máris egyértelmű, hogy nem ragaszkodik a gyári dolgokhoz, ami egyébként tök jó dolog szerintem. 
 
A Laguna Seca kék árnyalatú M3 már a színével is magára vonz minden tekintetet. Különleges szín, ami minden fényviszony mellett más árnyalatot mutat, ráadásul nem is túl gyakori. A külső egyébként teljesen gyári. A lökhárítón látható koptatókon találunk néhány "harci sebet". Talán az egyetlen nem odaillő dolog, legalábbis számomra, az E36 M3 visszapillantó. Véleményem szerint az E36-on jól mutat, de 46-ra biztos nem raknám fel, hiszen a gyári M3 tükör tökéletesen illik a kocsihoz, de Mike máshogy gondolta, úgyhogy most ez a verzió figyel a kocsin. Nevezhetnénk sleppernek is, már ha egy M3 lehet sleeper, hiszen tök gyári a bódé, van egy kis ültetés, a kerekek is jól állnak az autó alatt, mégis, amikor a tulaj elrúgja a kocsinak, valami teljesen oda nem illő hang üti meg az ember fülét! 
 
Az S54 jellegzetes hangja helyett, még mindig sorhat hang, de ezúttal fütyülő hanggal kísérve és gázelvételnél tüsszent is kicsit. Ezt a hangot is hallottuk már valahol, de az nagyon nem európai autó volt. A motorháztetőt felnyitva egyből fény derül a titokra. Itt bizony 1JZ erőforrás dolgozik. Ezt most biztos nehezen fogja feldolgozni néhány BMW rajongó, de tudni kell, hogy a motor, Mike korábbi játszós autójából, egy mezei E46-ból érkezett. Az M3-ban már eleve nem volt motor, úgyhogy egyből lehetett felkészíteni a motorteret az új szívhez. Az előző autójával sikerült kitapasztalni, hogy mi működött jól és mi nem, úgyhogy az M3-nál már nem kellett tartani a "gyerekbetegségektől". Maga a motor nincs agyonépítve. CP kovácsolt dugattyúk, ARP csavarok, egy GT35 turbó, 45 mm-es wastegate-tel. Az intercooler és egyéb más csövezéssel kapcsolatos munkákat a Vibrant Performance végzett. Link ECU vezérli a motort, ami így 340 lóerőt ad ki magából 1 bar töltőnyomás mellett. Ez nem tűnik soknak, de ez a kocsi nem arra épült, hogy a mérőpadon okozzon traumát, hanem hogy lehessen vele csúszkálni, lehetőleg jó sokat és stabilan működjön. 
 
A CSL diffúzor alatt, gyárinak tűnő kipufogóvégeket találunk, azonban ez a cucc nagyon messze van a gyáritól. A GT Custom Exhaust Oshawa igazi remekművet épített az autó alá! Rozsdamentes acél és titán alkatrészek felhasználásával sikerült megalkotni ezt a művészeti alkotásnak is beillő kipufogórendszert. Természetesen a futómű bekötési pontjait megerősítették, mielőtt az állítható szett bekerült volna. Állítható lengőkarok, toronycsapágyak és keményebb szilentek, hogy tökéletesen vezethető legyen pályán (is). 
 
Az utastér érdekes meglepetést tartogat. Az ember azt várná, hogy majd versenyülések és hidraulikus kézifékkar fogadja, de ehhez képest megmaradt a gyári, barna, combtámaszos M-es bőrülés! (Vétek lett volna lecserélni!) Egyedül a mélyagyas kormány és a váltókar szúr szemet. A kézifékkar is teljesen gyári maradt, mert Mike jobb szereti a megfelelő időben rárúgni a kuplungra és terhelésváltással megindítani a kocsit. A műszerfal is gyári maradt, mindössze a középkonzol alján találunk kiegészítő műszereket, hogy a sofőr mindig képben legyen a motor állapotával kapcsolatban.
 
Szerintem Mike egy igazán jó autót rakott össze! Azok pedig, akiknek hasonló lapul a garázsukban, használják ki az autójuk tudását, mert nem lehet tudni, hogy meddig élünk és ha a sors közbeszól, akkor volt egy élményautónk, amit sosem élveztünk, csak nézegettünk a garázsban! 
 
Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: Speedhunters