E92 335i (14 db kép)

 

Épp néhány hete gondolkodtam azon, hogy régen mennyire más volt minden. Pár éve boldogok voltunk, ha hozzájutottunk egy 9" széles felniszetthez és tudtunk örülni, ha az ET15 körül volt. Ma meg elárasztanak minket a widebody készletek, a többrészes, egyedi felnik akkora peremekkel mint egy párkány, negatív ET-vel és abnormális szélességgel. Ráadásul nincsenek határok. Mindenki durvábbat akar a másikénál, mert csak úgy figyelnek fel az emberre a külföldi oldalak. Hashtag mindenhol, aztán kikerül a vas, majd az örömködés után, az addigi "álomfelni" már landol is valamelyik adok-veszek csoportban, mert tovább kell lépni. Persze nincs ezzel baj, hiszen ez is egyfajta fejlődés, csak éppen nem biztos, hogy ugyanarról szól a dolog, mint amikor belekezdett az építő. 

Éppen ezért öröm, ha olyan embereket találunk a neten, mint Frode. A 27 éves norvég fiatalember beleunt az állandó megfelelésbe és mondhatni, visszalépett kettőt. (Bár mondjuk szeretnék én így visszafele lépni...) Az E92 már 3 éve van a tulajdonában és mindig arra törekedett, hogy a gyárias külső mellett, a lehető legtöbbet hozza ki autójából. Az első dolga volt, hogy airride-ot épített az autó alá, majd Rondell D58 felnik kerültek a tengelyek végeire, ami csak ideiglenes megoldás volt. Ugyanis hamarosan megérkeztek Németországból a klasszikus OZ Futura görgők, amit egy év múlva BBS RSII váltott 18-as méretben, egyedi peremekkel. 

Frode-nak viszont elege lett a levegős szett nyűgjeivel, ezért inkább váltott és Broadway Static futóművet rendelt a hármas alá, amivel nemcsak megfelelő magasságot, de tökéletes stabilitást is sikerült elérni végre. A BBS felnik helyett pedig Hamann PG1 felnik kerültek az autó alá. Ezeket felszerelés előtt felújították, a közepüket pedig Moonstone Silverre fújták. Elöl 9x18 ET6, hátul 10,5x18 ET13 és 215/40 illetve 245/35-ös gumik feszülnek rajtuk. Teljesen vállalható méretek, mégis rendben van a látvány, nem igaz? 

A külsőn csak pár apró változtatás történt. A lökhárítóból kikerültek a ködlámpák és a 335is légbeömlői költöztek be helyükre. Belül Z4 kormányt és ZHP váltógombot találunk. Ez a váltógomb rövidebb és könnyebb a standard változatoknál. Frode azóta beszerzett egy komplett M3 belsőt is, de még nem került beszerelésre. 

A motor környékén Supersprint leömlő, Milltek kipufogó és ESS Stage 2 vezérlés segíti az autót 400 lóerőhöz és 550 Nm-hez. 

További tervek között M3 sárvédők beszerzése szerepel, vagy nem :-D Ugyanis Frode maga sem tudja, hogy mi legyen. Lehet eladja és új projektbe kezd. A lényeg az, hogy semmi manapság divatos dolgot nem csinált a kocsival, mégis perfekt a megjelenése. 

Forrás: Madetoscrape