Richard Johansson, az RJ Motorsport feje, túl van már pár építésen. Volt már utcai szörnyetege és driftre épített versenyautója, Volvo 740-től a Skyline-ig, de egy dolog mindben közös volt: 2JZ motor hajtotta őket. Egyik legutóbbi projektjét eladva, ismét bizseregni kezdett, hogy kéne valami új játékszer, így akadt rá egy 2008-as E61 530d-re, aminek "egészen véletlenül" elpukkant a motorja, ez pedig tökéletes volt arra, hogy Richard belepattintson egy új motort, mondanom sem kell, 2JZ-t! 
 
Mondjuk először a külsőre koncentrált emberünk és nem akart túl feltűnő gépet csinálni, ami szerintem a felniválasztásnál elbukott, hiszen az elöl 10x19, hátul 12,5x19-es Work Meister S1 görgőkkel nehéz lenne elvegyülni a tömegben. Itt még azért megemlíteném a 235/35 és 305/30 méretű Nankang AR-1 semi-slick gumikat, amiknek meg kell bírkózni a motor teljesítményével. A megfelelő magasságról módosított tornyok és állítható D2 futómű gondoskodik. 
 
A motortérbe pillantva azt is hihetnénk, hogy így gurult ki a gyárból az ötös, de aztán feltűnik az óriási Garrett G42-1450 turbó és onnantól a gyári mint jelző, eszünkbe se jut többé! Richard az elmúlt évek összes tapasztalatát bedobta a motor építésénél, úgyohgy olyan finomságokat pakolt össze, mint a 85mm-es kovácsolt CP dugók, kovácsolt BC hajtórudak, ARP csavarok és még sorolhatnám. Az üzemanyagellátás is fontos szempont egy ilyen projektnél, úgyhogy Nuke Performance benzinhíd és 2000-es Bosch injektorok gondoskodnak a folyamatos ellátásról. A sort az Ecumaster vezérlő zárja. 
Ezeknek köszönhetően 1160 lóerő áll a rendelkezésre, amivel nem hiszem, hogy gond lenne egy előzés, mivel a kocsi teljesen legálisan használható közúton! 
Az egyedi kipufogórendszer megadja a tökéletes aláfestő zenét. Már csak a váltó maradt ki a felsorolásból. alapból mindenki Toyota váltót képzel el a kocsi alatt, de technikai okok miatt az nem lett volna megfelelő, így be kellett érni az M4 DCT váltójával.... 
 
Utcai autó ide vagy oda, itt bizony nem igazán lesz családi nyaralás, de bevásárlás sem nagyon, mivel két versenyülés és egy komplett bukócső foglalja el a helyet az utastérben, a csomagtérben pedig egy elég komoly méretekkel rendelkező verseny üzemanyag tank pöffeszkedik, egyedi tűzfallal elválasztva mindentől. 
 
Durva teljesítmény, dögös megjelenés, de még mindig nehezen tudom feldolgozni, hogy ezzel így lehet utcán közlekedni. Svédországban a jövőben élnek..... 
 
Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: Speedhunters