1.9 PDTDI motorok!

Témakör: Tuning
aktuális téma
1.9 PDTDI motorok!

Minden ami 1.9 pdtdi motorral kapcsolatos, technikai kérdések, hibák, tuning!



Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
sanya80
#6297
2017. február 09. 13:09
Sziasztok,Érdeklődnék Bandulától hogy meg oldódott e a nagy fogyasztás? Nekem ugyan így fogyaszt,de ez egy VWpassat 2002 1.9 PDTDI.Eddig senki nem tudta se meg csinálni, és nem is tudnak semmit sem mondani rá.Ha valaki járt már így akkor mondja el hogy merre keresgéljek.Volt rajta valami szánalmasan rossz chip,azt vissza tették gyárira,érdekes hogy így jobb lett a dinamikája is mint (meg chippelve),de a fogyi meg maradt. A turbó is le lett cserélve mert ki hordta az olajat, ki lett pucolva a szívósor is,és most még le is lett falazva az EGR is hátha be kavar valamit.Előre is köszönöm a segítséget!
Bandula
#6296
2016. december 07. 05:21
Sziasztok!



Lenne pár kérdésem.

Természetesen 1.9 pdtdiről van szó.
105 le 250nm.

2006 Golf plus DSG váltóval.

10 évesen hoztam Németországból első tulajtól, szervízkönyves, 100% leinformàlt a története, 87ezer kilóméterrel, majdnem full extra!


Volt már több ilyen fauwém ezzel a motorral.


Úgyhogy nagyon boldog voltam, ( még új szaga volt )hogy kifogtam egy ilyen autót, lassan kifutnak ezek a motorok, ennyi kilométerrel már nehéz találni ilyen autót!


Mint írtam ismerem a motort,
soha nem fogyasztott többet 5.5-5.8 felett!

De az átlag az 5 liter körüli fogyasztás, az 5.8-hoz már ki kell taposni a belét...


Nos hát én gondoltam DSGről, csak jót írnak megpróbálom.


Igenám, de ez az autó csak akkor fogyaszt 5.8-at, ha közúton megyek vele 80-100 km között finoman gyorsítgatva!

A városban Bp-n nem megy el 8 liter alatt!

Mikor először megláttam a fedélzeti computeren a padlógázas indulásnàl a pillanatnyi fogyasztás 99.99 litert, NEM AKARTAM ELHINNI!

KINT a pályán 120 fölött elkezd zabàlni!

Szintèn 7.5 inkább 8litert!!!!

Ahogy nézem, alapjáraton egy óra alatt beszippant 3 litert simán!

Eddig soha nem gondolkodtam az 1.9pdtdi-nél, hogy 10 percre leálitsam a motort, ( ha valahova be kell ugrani ) merthogy úgysem fogyaszt semmit!

Ez alapjáraton is ZABÁL!


Ez NORMÁLIS????

Lehet meg kell kicsit chippeltetni???

Van valakinek valami ötlete??


Előre is köszi a válaszokat,


Üdv: Bandula



Gyorshajtó
#6295
2016. november 06. 22:19
Hello! Ha valakit érdekel egy jó polo ami megy mint a golyó az alábbi linkben megtalálja. Friss kuplung és kettős tömegű!
[ link: www.hasznaltauto.hu ]
sved002
#6294
2016. október 31. 18:08
Sziasztok

Az autóm VW Passat 1.9 PDTDI 131 Lovas Automata TipTronic 2003 mas AVF motorkóddal.

Adódott egy problémám a minap. Munkából hazafelejövet kivillant az ESP és elkezdett rángatni az autó, egyenetlenül járt és talán egy henger is kihagyott. Újraindítás után sem szűnt meg.
Hazaértem vele, (KB 5km) leállítottam. Másnap este kiakartuk olvasni a hibát de mikor beindítottuk hibátlanul járt a motor. Próbakör megtétele után sem jelentkezett a probléma.
Rájöttünk, hogy 4 ezer fordulatnál jelenik meg a hiba. Diagnosztika megállapította, hogy egyes hengerbe befecskendező elektromos hiba van. (N240 P1666 hibakód), ami leállítás újraindítás követően megszűnik majd 4 ezer fordulatig pörgetve álló helyzetbe ismét előjön.
Másnap fontos dolgom volt és elkellet mennem, gondoltam, hogyha nem pörgetem 4 ezerig a motrot semmi gond nem lesz!
10-15KM megtétele után a hiba jelentkezett de nem múlt el újraindítás után sem.
Ez után még az is jelentkezett, hogy menet közbe kivillant az automata fokozat összes visszajelzője és egy fokozaton ment az autó, se fel se le nem váltott és én sem tudtam kézi váltóval váltani.
Beálltam az udvarba leállítottam újraindítottam ekkor jó lett! Kiakartam tolatni de amint egy kis emelkedőre értem hátrafele menetbe megállt és csak pörgött a motor... D be kapcsolva elindult előre, amikor ráléptem a gázra egyet ugrott, ismét kivillant az összes fokozat és megint nem ment sehová csak pörgött!

Elment a váltó is vagy csak a motor vészprogramja a váltót is vészüzembe rakja?!

Mi lehetne a megoldás? Kábelköteg, PD elem hiba? Segítséééééééég!
szállító
#6293
2016. október 27. 18:06
Sziasztok,

A gödöllői diesel szervízzel (CrazyDiesel)van valakinek tapasztalata?

Tervezek ott némi adagoló revíziót és erősítést, illetve chippet, csak szeretném tudni előre, hogy mennyire megbízható csapat.

Láttam eddig általuk csinált autót (menet közben is), az tetszett. Csak ugye az éremnek általában két oldala van...

Válaszotokat ez ügyben előre is köszönöm!

Üdv.Gergő

zellifr
#6292
2016. október 26. 17:54
Sziasztok! 2007-es 1.9-es Seat Ibiza Fr-em van. Miután bemelegedett a motor elkezd remegni alapjáraton. Emiatt cseréltettem kettőstömegűt kuplunggal, felújíttattam a pd-elemeket, cseréltettem motortartókat, tehát ráment kb 7-800 000ft. Senki sem tudja mi a baja. Terhelésen semmi baja nincs. Jól megy, 5,6-ot eszik, nem fogy az olaj, víz se.
Ha valaki tapasztalt már ilyet, vagy ha ismer egy olyan szerelőt aki nem csak tippelget, hanem ért hozzá kérem szóljon! Előre is köszönöm
Vándor64
#6291
2016. október 03. 22:49
Szia! A szimering a helyén van, ütközésig beütve (illetve betéve, mert úgy kell a házat két darabból összecsavarozni). A vezérműtengely első nyugvócsapágy házának elejében foglal helyet a szimering, és ez melletti részénél van a paszta, (az ötödik csapnál is hasonlóan kell tömíteni). A Youtube-on több videó is foglalkozik a tömítéssel és a vez.tengely cserével, + a szerelő srác is kérte. Mi is tettünk rá,de ez nem volt megfelelő, egy ideig bírta, de egy pár hét után elkezdett folyni az olaj.
GtibeeG3
#6290
2016. szeptember 28. 13:15
Szia! Én pl többször cseréltem vez.tengelyt. Nem használtam soha tömítőt. Vez. tengely szimering lesz a folyás oka, sztem, nincs a helyén, görbén áll, nincs beütve koppig. Nekem is volt már ilyen gond.
Vándor64
#6289
2016. szeptember 26. 18:07
Sziasztok!
Ha valakit érdekelne, a leírt hiba oka a közelmúltban megmutatta magát. A motor 3. hengerének szívószelepének rugótányérja adta fel a szolgálatot (eltört). Ennek köszönhetően a hidrotőke is elszállt, ami vitte a vezérműtengelyt. Minden cserélve lett, összerakás után csendben jár és jól is megy, de vezérlésnél folyik az olaj. Nem lett megvéve az eredeti gyári tömítő paszta a vezérműtengely nyugvócsapja alá, mert egy 250ml-es tubussal 16 000,-Ft körül találtam csak. Ha valaki már cserélt vezérműtengelyt esetleg milyen tömítő pasztával helyettesítette? A gyári típusa: D 454 300A2 (A boltokban sehol nem hoznak a programok helyettesítőt)
Spetrix
#6288
2016. augusztus 18. 19:51
Sziasztok.
1.9 PDTDI 2008-as BXE motorkódù Golf 5 variant néha rángat menet közben. Semmihez nem köthető, időszakos hiba, hibakód nélkül. Egyszer megállt menet közben, hazahùztuk, másnap elsőre, könnyen indult. Pd vezetékköteget cseréltem a szelepfedél alatt. Kb 2000 km mùlva ismét rángatott párat autópályán, de nem állt meg, kb fél perc mùlva, mintha semmi nem lett volna vele. Szerintetek hol keressem a hibát? (mikor megállt és nem indult, akkor sem volt hibakód)
klerooo
#6287
2016. július 28. 13:45
Sziasztok! 2008.11 pont facelift előtti, és részecskeszűrő nélküli octavia-val kapcsolatban érdeklődnék. 1.9pdtdi, 105 pacival. Én egészen biztos vagyok benne hogy így gyárilag is erősebb. persze a turbo hirtelen rúg hátba és erősebbnek mutatja magát, de sok hasonló teljesítményű autóban ültem, és ez biztos erősebb. Sőt, 170lovas 2.0CR TIguan sem volt húde erősebb. Szerintem gyárilag is 11-115ló és 270nm körül lehet. És most sokkolok. 27ezer km van benne. A tulajának szeretnék kedveskedni, és kicst húzni rajta. nem azért hogy a lehető legerősebb legyen, és dragrace-eket nyerjen, hanem a biztonságot, ép kuplungot, ép turbot maximálisan megőrizve ténylegesen csak addig pöckölni a motort amit bír is tökéletesen kormolás, alkatrész-túlhasználat, alaulméretessé váló IC és bármi ilyen nélkül. Szóval csak szimplán optimalizálni, hogy dinamikusabb legyen. Más motornál nem is játszanám be, csak az 1.9 híres arról hogy sokkal többet bír, mint amit gyárilag felprogramoztak (nomeg a fostos 2.0pd-t is el kellett adni valakinek anno.... és nem adhatták ki 130lóval az 1.9-et) Kérdés: hol érdemes, és mennyire meghúzni? Én egy 130ló, 300nm-re gondoltam, szépen kiegyengetett nyomatékkal(ne egy bizonyos pontban jöjjön meg az egész). ATC tuningra gondoltam első körben
Rick4
#6286
2016. július 02. 15:07
A szerelő PD elem tömítésszettet is cserélt? Ha nem, ott a baj, de ehhez vissza ne vidd.
Hans
#6285
2016. május 04. 11:16
Szerintem még ne foglalkozz vele, amíg csak ennyi a baja. Természetesen lehet PD elem is
Dani523
#6284
2016. május 03. 22:21
Sziasztok! Egy 2002-es 131 lovas passat van a tulajdonomban. Eddig nem volt vele semmi gondom pedig már 2 éve megvan és pörög bele a km rendesen. Na most elkezdett az alapjáratom minimálisan ingadozni, ezt a minimálisat úgy értsétek h mikor nézem az ülésbe hátra dőlve szinte észre sem lehet venni, de ha közelebb hajolok akkor is csak nehezen lehet észlelni a dolgot... A kérdésem az lenne h ez mitől lehet?! Remélem nem pd elem kezd behalni.... Válaszotokat előre is köszönöm!
Remix
#6283
2016. március 15. 22:39
Sziasztok ! Egy 2004-es Seat Alhambram van, 1,9 PDTDI, 130le-s. Nemrégen cserélve lettek benne a PD elemek. Azonban azóta az alapjárat melegen ingadozik és kicsit traktor hangja is van, ami szintén ingadozik. A kipufogógáz szaga olyan, mint a régi ikarus buszoké. Nagyon erős és büdös, viszont szemmel nem látható, csak melegen alapjáraton néha. Hidegen is azonnal indul, de akkor talán még egyenletesebben jár. Milyen beállításokat kell elvégezni egy PD cserét követően? Mire kell figyelni? Mechanikai beállításokra és számítógépes beállításokra gondolok. Szerintem a szerelő csupán kivette a régieket és betette az újakat. Köszönöm előre is a segítséget !
Janoszka
#6282
2016. március 08. 13:21
Sziasztok! 1.9pd hosszú órák után nehezen indul és fogyasztása városban 8l körül mozog. Ötletek?
GtibeeG3
#6281
2016. március 04. 12:05
Alul-felül használtatok rögzítőt? Pd elemek be lettek állítva? Az "ugyanaz a jel" nem jelent semmit.
Tinalany20
#6280
2016. március 02. 19:09
Sziasztok!1.9 Pd Tdi auy motorkod Seat Alhambra .Hengerfejes lett a kocsi ,szét lett szedve ,elvittük gèp mühelybe sìkoltatni.Össze szerelés után ùj vezérlést kapott,ami biztos hogy jo helyen van .Ugyan arra a jelre lett rakva ahol volt.Össze rakás utan pöcc röff indul,viszont csattog .Mitöl lehet?
gabrielo28
#6279
2016. február 23. 22:07
sziasztok, 1.9 tdi motor, BLS kodu, nehezen gyul, neha viszont egybol, foleg melegen, uzemanyag pompa, adagolot is csereltem, elektronikai hiba nincs, szamitogep nem lat hibat, bar neha beindul magatol a jelzo, volt egy zarlat, meg csinaltam de a gyujtas csak nem jo, mintha nehezen kapna gazolajat, de barmit cserelek csak nem akar jol mukodni.. es nagyobb fordulaton neha rangat is, valakinek valami otlet??
Szalai Zso
#6278
2016. február 22. 21:43
Sziasztok!
Segítséget kérnék, van-e valakinek tippje, hogy miért nem működik hideg motornál a turbó, legalábbis hidegen úgy megy mint egy szívó dízel. 1-2 km után tökéletesen húz az autó, amíg újra le nem hűl a motor. SEAT Alhambra 1.9 PDTDI, 2001-es, AUY motorkóddal.
Előre is köszi!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 6317 találat 316 oldalon