motorcseréhez szükséges engedélyek

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
motorcseréhez szükséges engedélyek

D16A6os motorom ugyanilyenre cserélném, milyen engedélyek szükségesek a hivatalos cseréhez? a topicot egyik barátom kérésére nyitottam, még mielött nekem esnétek hogy nem is ilyen motorom van

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Street79
#416
2011. november 17. 09:51
Ha ugyan azt a típusú motorral megelégszel, akkor a forgalmidban motorkódoztatni kell a motort, tehát eltűnik a motorszámod a nyilvántartásból, onnan kezdve pedig akkor cserélsz ugyan olyan kódura, amikor akarsz...
aby
#415
2011. november 17. 08:46
Az a baj hogy az NKH csak a Porsche Óbuda által kiadott vezérképviseleti állásfoglalást fogadja el.
Ha esetleg a gyárból szerzek/kapok hivatalos levelet akkor azt meg hivatalosan kell lefordíttatnom és közjegyzővel aláíratni hogy teljesen hivatalos legyen.

Ha viszont valamelyikben tételesen kimondják hogy a Variant típus nem volt gyártva az adott motorral akkor megette a fene.(lentebbi 3as verzió)

A fékekről és persze a többi kötelezően átalakítandó dolog is természetesen bele lesz foglalva a vezérképviseleti állásfoglalásba.

Most azért megpróbálom felvenni a kapcsolatot a Porsche Óbudával, kíváncsi vagyok hogy mit mondanak előzetesen telefonban még mielőtt megírnám a hivatalos kérvényt.
Meg persze a Vám és Pénzügyőrséggel a korrekt regisztrációs adószámítással kapcsolatban.
Colin
#414
2011. november 16. 20:52
mondjuk tudtommal nem számít, hogy milyen kasztni formája, légyeg hogy létezett Golf IV-ben.

Menj be az ajánlott szervízbe, ott mindent meg fognak tudni csinálni/mondani.
Vagy vannak ők pl
Múlt héten jártam náluk, igaz szervízlátogatáson, de elég profinak néz ki.

Mondjuk 1 dolgot ne felejtsünk el: FÉKEK
aby
#413
2011. november 16. 20:22
Csak az a gond hogy az NKH-s ember nem tudott normális helyet mondani ahol pontosan tudnék számolgatni.
Azért nagyon jó lenne ha látnám számszerűen ezeket a dolgokat.
Amit én találtam ott a teljes autóra tudott számolni, ráadásul a két kalkulátor 2 teljesen más összeget mutatott.
És hát nem mindegy hogy mennyit fizet az ember fia. (rögtön megvadulnék és már menne is bele a 2.3 v5)


De ha úgy van ahogy írtad az azért lendít a dolgon.

Viszont az én esetemben sztem mind a 2 vw motor ugyanaz a kategoria.
1,4 -18GTI

A masik hogy eddig én arra se találtam utalást hogy a golf 4 variant lett volna gyártva ezzel a motorral.
Colin
#412
2011. november 16. 13:08
semmit, ugyanaz a kategória.

Köbcenti kategóriák:
-1100
1101-1400
1401-1600
1601-1800
1801-2000
2001-2500
2501-3000
3001-

Ez autóra vonatkozik.
Colin
#411
2011. november 16. 13:06
Hali.

"- Regisztrációs adó a két motor köbcenti külömbségére....... WTF! X összeg meg a vesém!"

Azért azt ne felejtsük el, hogy csak olyan motor rakható be, ami környezetvédelmileg azonos vagy jobb a réginél. Köbcenti meg határok között változik.

Legyen egy példa, van benne egy 1,8 euro 2 az autóban, és te szeretnél bele 1,4 euro 5-t. Az új motor regadója kb 50eft, de mivel 3 kategóriát újitasz kb -70eFt-ja jön ki.
- Ez az összeg nem jár vissza, ergo 0Ft-t kell befizetni.
- Visszajár, ha az autót korábban kintről hoztad, és fizettél a régi motor miatt valamennyi regadót.
aby
#410
2011. november 16. 12:18
Persze és fizetik a benzinfelhasználásod is életed végéig!
L2106-1
#409
2011. november 14. 12:47
annyit,hogy abból veszel egy GTi-t
TaaT
#408
2011. november 14. 12:41
enyémben egyhat van, ha 1.4-et rakok bele akkor mennyit fizet nekem a váméspénzügyőrség?
aby
#407
2011. november 14. 12:35
Jó napot kollegák!

Mivel nekem is problémák vannak a motor állapotával ezért utánakérdeztem az NKH-nál hogy mi a történet menete ha motorcsere mellett döntök.
A mostani motorom 1.4 az eddig elnyerte a tetszésem 1.8GTI

Összegzés:

I. Nagyobb motor, amivel gyártották az adott tipust (ami jó lenne):
1. Kiválasztom a motort
2. -Porsche Óbuda- motorkóddal kérni kell egy vezérképviseleti állásfoglalást hogy az adott típust gyártották-e az általam áhított motorral.
-Valszeg a papír kiállítása is pénzes
- Az állásfoglalás részletekbemenően tartalmazza hogy milyen kötelező cseréket szükséges megtenni a motorcserénél(pl. fékrendszercsere, esetleg felfüggesztés,etc)
3. A kiadott vezérképviseleti állásfoglalással, tulajdonlappal(számla vagy adástvételi a motorról) uzsgyi az NKH, letenni 20.000 Ft-ot az illetékekre és 2 nap múlva kapok egy határozatot hogy elkezdhetem a motorcserét.
4. Szerelő motort, sallangokat beszerel, zsebemet kiürít X összeggel
5. Műszaki vizsga, még ha van is érvényes műszakim az autóra, ez KPM vizsga, sztem szigorított, fasza! Minden vissza ideiglenesen a gyárira( tükör, lámpa, lökös, kerék, tököm!) 25.000?
6. Okmányiroda - 12.000 papír = új forgalmi, törzskönyv! Boldogság!
7. De nem!!! Vám és pénzügyőrség! Kell nekik is egy falat a tortából!!!
- Regisztrációs adó a két motor köbcenti külömbségére....... WTF! X összeg meg a vesém!

II. Ugyanakkora motor, mit most, ami lehet h szarráhajtott, szétüzekedett, vagy ha megint gallyramegy a a vezérlés megüti a szelepeket és megint minden felújítása! PFF:
1. Kiválasztom a motort
2. NKH 2750 ft illeték 2 nap múlva határozat hogy jöhet a mehet.
3. Szerelő motort, sallangokat beszerel, zsebemet kiürít X összeggel
4. Műszaki vizsga, fentebb említett nyűglődés 25.000?
5. Okmányiroda - 12.000 papír = új forgalmi, törzskönyv!

III olyan motor amivel nem gyártották az adott típust, ( 1.8GTI amit szeretnék):
1. 1. Kiválasztom a motort
2. -Porsche Óbuda- motorkóddal kérni kell egy vezérképviseleti állásfoglalást hogy az adott típust gyártották-e az általam áhított motorral.
A válasz nem gyártották
3. NKH, nyivákolni hogy nekem ez a motor a zsánerem és e nélkül nem lehet létezni
- Letenni X Ft-ot az illetékekre és 2 nap múlva kapok egy határozatot hogy elkezdhetem a motorcserét.
4. Szerelő motort, sallangokat beszerel, zsebemet kiürít X összeggel
5. KPM vizsga, majd utána Közlekedésanyámkinja Egyetemi bevizsgálás, barnaköpenyes szakik!
Mindent lecsekkolnak, megmérnek, megszűrnek, meglátnak, tanakodnak, fejet csóválnak!
6. Ha minden ok akkor Okmányiroda - 12.000 papír = új forgalmi, törzskönyv! Boldogság!
7. Vám és pénzügyőrség! Kell nekik is egy falat a tortából!!!
- Regisztrációs adó a két motor köbcenti külömbségére.......

Mindenelőtt érdemes a kiszemelt motor kódjával érdeklődni az Okmányirodánál, hogy nincs-e körözés alatt esetleg.





PN
#406
2011. május 15. 17:13
Anyagilag nem éri meg a sok b@szkurálás meg engedély meg utánajárás......kb ugyanott vagy anyagilag ha eladod a vasat és veszel egy gyárilag 1,8T-s gépet.
designer
#404
2011. május 15. 16:52
korábbi hozzászólásokban megtalálod a válaszod... ;-)
S.F
#403
2011. május 15. 16:40
Sziasztok az lenne a kérdésem ha ki akarom dobi a mostani motorom(1.2) és bele akarok tenni pl egy 1.8 t akkor ahhoz mi szükséges mert ugyan úgy vw motor menne visza bele?
Előre is köszönöm a segítséget!
PN
#402
2011. április 26. 07:32
corze
#401
2011. április 24. 08:16
Motorcseréről..
Motorkód, motorszám, motocsere

Remélem sikerült odalinkelni.

Ha az eredeti motornak kéritek a motorkód bejegyzését, akkor minden kíntól megkímélitek magatokat. (vizsga, számla, )
Piet_
#400
2011. április 18. 10:21
sziasztok! ha a vásárolt donornak nincsen semmilyen papírja csak egy adásvételi készült róla akkor is megoldható a motor csere?
vwjozsi
#399
2011. április 18. 09:51
Köszi a segitséget , ma érdeklödök náluk aztán meglátjuk h mi lesz
-vwfan-
#398
2011. április 18. 00:03
hali
nkh-nál ki kell kérni az átalakítái engedélyt
nkh-nál műszakivizsga
tervezés kb 30-40.000 ha van ismerős
forgalmi csere
regadó köteles
stb stb.
designer
#397
2011. április 17. 23:29
ez átalakítási engedély köteles!
ebben csak a helyi NKH tud pontos felvilágosítást adni, de szerintem nem éri meg...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 476 találat 24 oldalon