Cars™

aktuális téma
Cars™

Minden autó fanatikusnak! "4 keréken szép az élet"

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8
snoopy13
#116
2009. június 27. 11:14
600 lóerős V8-as a következő BMW M5-ben

A következő generációs BMW M5 valamikor 2011 vagy 2012-ben kerül piacra, azt azonban már most sejteni lehet, hogy milyen erőforrás kerül az über-limuzin gépteteje alá. Elképzelhető, hogy a downsizing trendnek behódolva a bajorok a szívó tízhengeres helyett a duplaturbós V8-as felpöckölt változatát szerelik majd a csúcs 5-ösbe. A 4,4 literes V8-as 407 lóerősként indult, az X5/X6-ban 550 lóerős, az M5-ben pedig 600 ló körül lesz a teljesítménye. Sőt, mondják, az új M5-be bekerül a Forma-1-ben alkalmazott KERS rendszer, a start/stop elektronika, valamint egy nyolcfokozatú kétkuplungos váltómű is.
snoopy13
#115
2009. június 27. 11:13
snoopy13
#114
2009. június 27. 11:13
Trabikkal emlékeztek a határnyitás 20. évfordulójára

Heinz Fischer osztrák szövetségi elnök és Sólyom László köztársasági elnök integet egy Trabant típusú személygépjárművekből álló konvojban haladó résztvevőknek a Páneurópai Piknik emlékparkban a St. Margarethen és Sopronpuszta közötti határszakaszon a határnyitás 20. évfordulója alkalmából megrendezett ünnepségen.
oklelo
#113
2009. június 25. 13:31
Hozzászólás törölve -- admin
snoopy13
#112
2009. június 25. 13:15
Hízókúrán az új BMW X3

Méretben jócskán túlnő majd az aktuális modellen a BMW X3 új generációja, az árak viszont változatlanok maradnak.

Egyre erősebb a verseny a kompakt szabadidőautók szegmensében, ez a tény arra kényszeríti a BMW-t, hogy alaposan átdolgozza az X3-at. A SUV hamarosan érkező új generációja a hírek szerint lényegesen nagyobb lesz az aktuálisnál, majdnem akkorára hízik, mint az eredeti X5, miközben ára nagyjából változatlan marad.

Nem csupán tekintélyesebb méretű, hanem jobban felszerelt is lesz az új X3, az első prototípusokkal már nagyban köröznek a bajor gyár tesztpilótái. A korábbi híreknek megfelelően az új X3 a BMW amerikai, Spartanburgban található üzemében készül majd, az X5-össel együtt.
snoopy13
#111
2009. június 21. 19:55


A FOTA jövő héten elkezdi szervezni az új bajnokságot

A Brawn GP vezetője, Ross Brawn Silverstone-ban elárulta, hogy a Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) jövő héten hozzálát saját bajnoksága megszervezéséhez, mert nem sok esélyét látja annak, hogy a nyolc istálló megegyezzen a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA) a 2010-es szabályokról.

A FOTA néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy saját bajnokságot indít jövőre, amelyre az FIA néhány órával később úgy reagált, hogy közölte, beperli az istállókat. A jelek szerint azonban mindez nem érdekli a FOTA-t, mint ahogyan az sem, hogy Max Mosley FIA-elnök nem hiszi, hogy a csapatok képesek működtetni egy saját szériát.

"Nem, ez nem fog megtörténni"- válaszolt Brawn arra a kérdésre, hogy van-e még lehetőség arra, hogy az FIA és csapatok szövetsége kompromisszumot kössön, olvasható az Autosporton. "Úgy értem, a FOTA meghozta a döntést, most pedig nyomulnia kell az elképzeléseivel és terveivel. Nem várhatunk januárig azzal a döntéssel, hogy milyen irányba menjünk el. Minden egyes nappal és héttel csökkenni fognak a megbékélés esélyei."

Brawn arra is hajlandó volt, hogy elmagyarázza, a Brawn GP mégis hogyan jutott arra a döntésre, hogy inkább a FOTA-val tart, és független csapatként nem teszi azt, amit a Force India és a Williams, amelyek feltétel nélkül neveztek az FIA 2010-es sorozatára.

"Mi ezekkel a csapatokkal akartunk együtt versenyezni. Nem hisszük, hogy egy összes gyártó nélküli bajnokság életképes lehet"- magyarázta a szakember, aki nem hiszi, hogy a szakadárbajnokság miatt csapata működését nehezebb lesz finanszírozni, de amiatt sem aggódik, hogy nehezebb lesz szponzorokat találni az F1-es logó hiányában.

Brawn azt is felfedte, hogy a FOTA valójában már a jövő hét elején hozzálát saját bajnoksága előkészítéséhez. A szakember elmondta a technikai szabályzat részleteinek kidolgozása lesz napirenden, amelyeket igyekeznek úgy kialakítani, hogy aztán a versenyek a lehető legjobbak legyenek, illetve a szabályalkotáskor a költséghatékonyságra is kiemelt figyelmet fordítanak.

"A dolgok jövő héten indulnak, és hozzáteszünk néhány részletet az ajánlathoz"- ismertette a közelgő napok terveit a szakember, és elárulta azt is, egyelőre még azt sem tudják, hogy megtartják-e a jelenleg használt abroncsokat az új szériában: "Még nem dőlt el, hogy vajon ki lehet a gumiszállító, így egy kicsit korai még erről beszélni."

Az új sorozatnak Brawn szerint szabályozó testületre is szüksége lesz, és nem elképzelhetetlen, hogy ezt a szerepet az FIA tölti be.

"Valójában szerintem ironikus az Európai Bizottságnak az a megállapodása, hogy az FIA-nak kell felajánlania akármilyen újonnan alakuló szériának azt a lehetőséget, hogy legalábbis szabályozó szerve legyen. Talán nem lehet az, amely a szabályokat alkotja, de ha akarod, akkor az FIA működteti neked a sorozatot. Biztosíthatják a versenybírákat, más dolgozókat és ilyesmit. Így mindez elképzelhető, ha a FOTA élni akar ezzel"- mondta a brit, aki a következőt felelte arra a kérdésre, hogy a lázadó csapatok vajon akarják-e mindezt. "Szerintem pillanatnyilag túlságosan korai lenne belemenni a részletekbe."
Nickhole
#110
2009. június 18. 23:24
Száguldás a semmibe (197, Vanishing Point)
Száguldás (1993, Born To Run)
James Dean - Végzetes száguldás (1996, James Dean - Race with Destiny)
Féktelen száguldás (1997, Runaway Car)
Száguldás a semmibe (1997, Vanishing Point)
Végső száguldás (1999, Final Run)
Dühöngő száguldás (2000, A Friday Night Date)
Szédült száguldás (2003, Crazy Race)
Karácsonyi száguldás (2004, Too Cool for Christmas)
Féktelen száguldás (2005, Vollgas - Gebremst wird später)
Pokoli száguldás (2005, Alien Express)
Nickhole
#109
2009. június 18. 23:23
1980 Lamborghini Countach
Film: Cannonball Run
1964 Lincoln Continental
Film: Animal House
1977 Camaro Bumblebee
Film: Transformers
1932 Ford Deuce Coupe
Film: American Graffiti
Lotus Esprit
Film: The Spy Who Love Me
1981 Porsche 928
Film: Risky Business
. 2002 Nissan 350Z Fairlady
Film: The Fast and The Furious: Tokyo Drift
1967 Pontiac GTO
Film: XXX
1970 Dodge Challenger
Film: Death Proof and Vanishing Point
Ferrari 250 GT California
Film: Ferris Bueller’s Day Off
1977 Pontiac Trans-Am
Film: Smokey and The Bandit
1964 Austin Mini
Film: Italian Job
Nickhole
#108
2009. június 18. 23:16
Ha a pasi nagyon el van szállva a kocsijától és elkezdi magyarázni, hogy így a hengerfej síkosítás meg úgy a vezérműtengely (és igaz hogy te ebből nem sokat értesz hisz rég volt már a kressz oktatás) akkor te erre kérdezd meg a következőket.

És alulvezérelt, felül szelepelt vagy felülvezérelt, felül szelepelt a motor?
Na és mondd csak milyen viszkozitású olajat használsz?
De ugye többfúvókás típusú a karburátorod? És kül milyen, csappantyús?
Membrános a gyorsító szivattyúd? Mert tudod a dugattyús kevésbé elterjedt.
A levegőszűrő olajtükrös vagy papír?
A gyújtógyertyákkal mi a helyzet? Kis vagy nagy hő értékűek?
Lemezrugós vagy csavarrugós a tengelykapcsoló?
Nickhole
#107
2009. június 18. 23:15
Mi is az a nyomtávszélesítés? Egyszerű, házilag is elvégezhető tuningeljárás, aminek általában két célja van: az egyik a futómű szélesítése, amivel elvileg jobb kanyarstabilitást érhetünk el, a másik az esztétikusabb megjelenés, az optikai tuning. A nyomtávszélesítéssel együtt elvégzett osztókör-módosítással pedig típusidegen felnit is felszerelhetünk.
Nickhole
#106
2009. június 18. 23:14
R34. Ezt a típusjelzést Skyline-nál szokták használni, 6 hengeres soros álló helyzetű a motor, ez is arra jellemző. A GTR-nél két csiga van és az az RB26DETT moci, ezen mivel csak egy van ez az RB25DET motor és "csak" GT ahogy a szelepfedélen is olvasható.
Nickhole
#105
2009. június 18. 23:13
A turbó szabályozásáról egy wastegate nevű nyomásszabályozószelep gondoskodik. Erre azért van szükség, mert a több levegővel elégetett több üzemanyag több kipufogógázt is eredményez, amitől ismét gyorsabban forog a turbinakerék még több levegőt juttatva a motorba, és így tovább. Ennek a láncreakció-szerű folyamatnak a kivédését szolgálja a wastegate szelep, amely egy előre beállított levegőnyomás elérésekor a kipufogógáz egy részét elirányítja a turbinakeréktől, így szabályozva a folyamatot.
Nickhole
#104
2009. június 18. 23:12
B.O.V. = Blow Off Valve. Lefúvószelep, ami elviszi a többletlevegőt a turbó elől, hogy az ne álljon le
snoopy13
#102
2009. június 18. 21:42
snoopy13
#101
2009. június 18. 21:42
Vényóc, fauacht, víejt, mindegy, hogy írjuk, hogy ejtjük, a V8-as motorban így is-úgy is benne van az erő ígérete. Millió faja és alfaja létezik, sokan megukénak mondják és bizonygatják, hogy csak az övék az igazi. Én mindet szeretem: a nagybátyám 5 literes TPI-je a TransAm-ben lehetetlen alapjáraton roty-rottyol, se nem erős, se nem gyors de olyan nagy felfordulással jár, hogy elhisszük neki, a BMW 4 literes V8-asa finom, gépiesen halk, rotyogás helyett dübörög (ne a herélt kipufogós, csörgő szelepes, tiportbelű szarokra gondoljanak), a japán V8 teljesen kulturált, csak néha hallat magáról, az olasz ordít, üvölt, fülbe mar és pörög. Na és a levegős Tatra, az valami külön állat, imádom.
Szóval jó dolog. Spórolni nem ezzel fogunk, de a tehénbélgáz és egy ilyen kísérős bálnafing még mindig többet árt a bolygónak, mint a nyolc henger.
snoopy13
#100
2009. június 18. 21:31
És tényleg ez a jövő...szerintem
snoopy13
#99
2009. június 18. 21:30
REVA L-ion

A REVA Lítium-ionos akkumulátorral rendelkező új modellje az eredeti REVAi járműre épül.
Az új, könnyebb, jobb energia felhasználású akkumulátornak köszönhetően megnövekedett a hatótávolság 120 km-re, egyetlen töltéssel. A teljes feltöltéshez 6 óra kell, amit meg lehet tenni egy egyszerű házi dugaljból is és maximum 500 Ft-ba kerül. A REVA L-ion verziónak van gyorstöltés funkciója is, így egy külső töltő egységről kevesebb mint 1 óra alatt fel lehet tölteni (3 fázisú ipari áram szükséges).Az új lítium-ionos technológiának köszönhetően a REVA L-ion 20%-kal hatékonyabban tölthető fel, kevesebb energiát fogyaszt, és nem igényel karbantartást! Az akkumulátorok egész évben egyenletes teljesítményt nyújtanak az időjárástól függetlenül. A lítium-ionos akkumulátorokra 3 év gyári garanciát vállalunk, melyet a COMTEX Green Zrt. munkatársai biztosítanak.

Az új REVA L-ion modell még fürgébb és mozgékonyabb, mint a korábbi REVA modellek, mivel az akkumulátor tömege kisebb. A jármű vezethetőség és kezelése is sokat fejlődött, így a REVA L-ion Magyarország legjobb technikai megoldása az alternatív közlekedésben.

Mr.Sasa
#98
2009. június 18. 21:29
ez a suzuki gyönyörű!!!
snoopy13
#97
2009. június 18. 21:28
A Nissan 2010-re elektromos autó forgalmazását ígéri

Teljesen elektromos hajtású autót hoz forgalomba 2010-ben a Nissan az Egyesült Államokban és Japánban.

A japán cég az első autógyártó, amelyik konkrét dátummal megjelölve ilyen tervet jelentett be - közölték detroiti források. A Nissan a tervek szerint 2012-re már világszerte árusítani kívánja zéró emissziójú járműveit - mondta Carlos Ghosn vezérigazgató a The New York Timesnak.

A Nissan úgy döntött, hogy a magas üzemanyagárak és a környezetvédelmi megfontolások miatt felgyorsítja az elektromos árammal működő kocsik fejlesztését. Ghosn elmondta, hogy először kis autókkal fognak előállni, de a későbbiekben áruszállító és crossover járműveket is terveznek.

A lap szerint a Mitsubishi Motors és a Fuji már teszteli első elektromos autóik modelljeit, a General Motors és a Toyota pedig olyan hibrid autókban gondolkodnak, amelyekben a telepek feltöltését egy kisebb benzines erőforrás látja el. A GM 2010-re tervezi a Chevrolet Volt gyártásának megkezdését, és a Toyota is várhatóan 2 év múlva fog hozzá konnektoros hibrid kocsik termeléséhez.

Az egy évtizede még az összeomlás szélén álló Nissan azonban az első, amelyik megjelölte a forgalmazás időpontját. Carlos Ghosn nem árult el részleteket az elektromos járművekről, de azt mondta, hogy kezdetben csak néhány százas termelés várható. A Nissan adja a litiumion-akkumulátorokat és francia partnere, a Renault fogja szolgáltatni az autókat. A cég mindenképpen vezető szerepet fog játszani a zéró emissziós autók gyártásában - szögezte le a vezérigazgató.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8
Összesen 156 találat 8 oldalon