Már csak 24 nap és indul a bajnokság! 7 nevezési helyünk maradt a pilóták számára és egy kicsit bővebben kifejtjük a TSUISO GYMKHANA lényegét és szabályait. 

A TSUISO GYMKHANA csak egy ideiglenes megnevezése annak, amire még nem volt példa Európában. Ezt a nevet azért kapta, hogy sokak számára könnyebben lehessen értelmezni a feladat lényegét.

A Mende-mondák szerint egy Alapos nevű Gymkhana pilóta varsóban engedély nélkül felhajtott a versenypályára és lekövette az épp bemutatót tartó Hopkins-t. A látvány olyan sikert aratott, hogy örökre beleégett az agyunkba. Ezt a sikert és látványt szeretnénk a hazai közönségnek is megmutatni, amit ott élhettünk együtt át. 

Nem kis meló volt szabályokat alkotni, egy eddig soha nem látott módszertanra, de reméljük az első változat már sok kérdésre választ ad.

Miért lett a neve TSUISO GYMKHANA?
A válasz egyszerű, még nem találtunk jobbat, de biztosak vagyunk abban, hogy a Tuningshow végére már végleges névvel lesz fémjelezve.

Ez most akkor pontozással zajlik?

Nem, előre lefektetett szabályokkal időre! A GYMKHANA-ban nincsenek pontozó bírók, nem nézzük a sebességet és a szögeket, a két pilótának az ismert nyomvonalon le kell követnie egymást időre.

Tuningshow egy nyomvonalas, de páros csatáinak egyedi szabályzata (V1.0)

 

A PRO kategória döntői 8-as tábla alapján TSUISO kieséses rendszerben zajlanak le. A jobb kvalifikációs eredményt elért pilóta választhatja meg a pályát, és kezdi elöl haladóként a döntő futamot.

Két értékelt kört kell a pilótáknak teljesíteniük, a „tsuiso csaták rendszerének megfelelően a pozíciókat (elöl haladó ill. követő pilóta) megcserélve az egyes körökben. A döntő futamon az jut tovább, akinek a két körben elért összesített időeredménye alacsonyabb.

A pályán lévő feladatokat teljesíteni kell, a hibákért a normál büntetési táblázat alapján ismert hibamásodperceket kapják a versenyzők.

A pilóták egymás mellől rajtolnak, de időeredményeik külön-külön kerülnek értékelésre.

Az elöl haladó pilótának az a feladata, hogy hiba nélkül a lehető leggyorsabban kell teljesítenie a távot. Amennyiben futama során tereptárgyat mozdít el, vagyis hibázik, úgy a követő autó pilótája nem kap büntetést, tehát a követő előnyre tesz szert. Az elöl haladó pilótának nyomvonal keresztezésnél elsőbbsége van a követővel szemben.

A követő autó pilótájának a feladata, hogy az elöl haladó autó mozgását „lemásolva” a lehető legközelebb mögötte haladjon, és helyezkedjen úgy a pályán, hogy az előtte haladó versenyzőt ne akadályozza, de a feladatokat teljesítve a lehető legjobb időeredményt érje el. Amennyiben tereptárgyat mozdít el, vagyis hibázik, úgy az elöl haladó nem kap büntetést, tehát az elöl haladó előnyre tesz szert.

EGYEDI SZABÁLYOK:

IDŐEGYENLŐSÉG: Ennek a lehetősége szinte kizárt, de amennyiben ilyen előfordul úgy külön-külön menve a jobb eredményt elért versenyző jut majd tovább a döntőből.

MEGFORGÁS: A hibát elkövető pilóta DQ*-val elveszíti a futamot.

ELŐZÉS: Az előzést végrehajtó pilóta DQ *-val elveszíti a futamot.

PÁLYATÉVESZTÉS A DÖNTÉK ALATT: A tévesztést vagy kihagyást elkövető pilóta DQ *-val elveszíti a futamot. Kvalifikációk alatt a szabályzat büntetések pontja érvényesül.

PÁLYA K.O.!: A tereptárgy oly mértékű elmozdítása esetén, hogy a versenypálya eltorlaszolódik, akkor a futam újraindul.
Azon versenyző, aki két alkalommal is eltorlaszolja a pályát, automatikusan elveszíti a döntő futamát.

GYM-BALLON KÉRDÉS:

A követői oldalon felmerülő labda érintési problémákat egy extra fotocella fogja érzékelni, hogy az áthaladás érvényesen megtörtént-e, tovább alul és felül további extra jelöléssekkel lesz ellátva, hogy a követő pilóta tudja pozícionálni a labda elvi helyét. 

ÜTKÖZÉS:
A csata során előfordulhat, hogy a két autó egymáshoz ér. Amennyiben ez nem befolyásolja a csatát (az autók mozgását), és mindkét versenyző folytatni tudja a párbajt (a sportszerű magatartás hiánya itt is befolyásolhatja az értékelést!), akkor az ütközésért felelős pilóta pályaelem bontásért járó 2mp-es büntetést kap.

AKADÁLYOZÁS:

Bármilyen manőver, amit a pályabírók úgy ítélnek meg, hogy szándékos akadályozására irányult. Pl. Indokolatlan lassan haladás, túlfékezés, mozgást lezáró helyezkedés, elsőbbség adás elmulasztása, veszélyeztetés mind-mind következményeket von maga után. Az ilyen jellegű észrevétel első észlelése esetén a futam újraindítására kerül sor. Második alkalommal a vétkes pilóta automatikusan elveszíti a futamot.

*A DQ -val sújtott pilóta azonnal köteles félreállni, hogy ellenfele biztonságosan befejezhesse az időmérését.

DQ értékelés a döntők alatt: Az adott versenyző aznapi kvalifikációs eredménye + 15mp büntetés hozzáadásával kerül beszámításra a végső eredménybe.

A pályabírónak joga van baleseti kockázat észlelése esetén az adott futamot lefújni, és újraindítani!

 

HUNGEXPÓ NEWS: Már csak 7 nevezési hely áll rendelkezésetekre!
A versenyre való nevezési díj 25.000,- Ft