Hülyéskedtünk... drága volt
Noakkor, itt a péntek este elkezd esni a hó is és mind meg is marad. Gyönyörűek a kilátások úgy rá egy órára vagyis irány a 4 kerék és mivel első kerekes csikóink vannak meg kell fogni a kéziféket. Teljesen normális ugye. Este 10-11 fele már a kocsikázás szempontjából ideális mennyiségü hóréteg rakódott az aszfaltos útburkolatra, ígyhát elfordítottuk a gyújtáskapcsolóban a slüsszelt. Naggyon kemények voltunk, ugyanis nagyon jól ment a csúszkálás nekem személy szerint 50-60-as tempónál indítottam keresztirányosan a gépet és haladtunk ahogy kell kilincsel előre (tudom ladás szöveg) mindegy. Egyszercsak elémugrott hirtelen felinulásból egy padka, nemvészes, 1-2centis horpadás a lemezfelni (nemfontos), Pécs országába csúszka a fő úton, tele rendőrrel akik szorgosan villogtattak rám, h ezt nem kéne, de nem fordult meg senki. Éppen a következő rendőrautóig akivel a következő kereszteződésbe találkoztunk. Egy kereszteződésbe nekem jobbról érkezett és meg úgygondoltam, h azon telibe átcsúszok keresztbe, természetesen így is lett, csak velem szembet egy Skoda Octavia típusu cirkuszi kocsi állt. Gyorsan egyenesbehozni a gépen és pötyögni 50el ahogy kell, közbe erős tükörfigyelés. JÖNNEK. Kurvaaa annyukat.... 1km-t ott jönnek mögöttem majd bementem egy kútra, őkis. Papírokat bla bla bla, minden ok, de menjek ésszel. Ez természetes. Ökörködés folytatódik, de most jön a drágábbik része. Hever a H Astmájával tereli gépet, egyszercsak sok lett és megpördült és lepadkázda a bal hátsót, nem is volt vészes, kis felnihiba lehet azt ennyi gondoltam. Hát nem, kiszált és mondja h elment az oldallégzsák. HOPPÁ egy jelentéktelen kis koccanás volt az egész. Másnap kiderült, h 200E a légzsák, 150 az elekronika amit cserélni kell + hátsó hídnak lett valami baja a keréken felül, szóval cirka 500E ft a kár neki. Az eset után én még folytattam a kézifék felrángatását (nem kellett vóna) szépn csúszik defaszaaaaa, HOPPP megindult az eleje is és lepadkáztam a Polom bal elejét. Erősen dőlt a kocsi meg a kormány is fejjel lefelé állt, gondoltam nem kicsi a baj. Megnéztem, hát beleér a kaszniba a kerék, hát nem kicsit ment el a trapézkarom akkor ugye... Mindegy hazamegyek vele lábon, 30-40el, bírja ugye. Hát nem bírta. 2-3 km-re a célállomástól (azóta már megtettem 15öt) a balos kerék úgygondolta rossz neki a doblemezbe és kijött akocsi mellé! Néztem bután, a volán mögött, h most mi van... kicsitom az ajtót, majdnem elsírtam magam, h mi is van mellettem. MEgnézem az esetet, bazmeg kiszakadt a gömbfej a trapézkarból. Mindez éjjel 1kor a szakadó hóesésbe. A tréleres fószer nem jön ki mert hátsó kerekes a kocsija és nem tud vele menteni. az út szélén nem hagyom a kocsit mert a cigók leadják a méhbe 30ezerért, pedig a magnó több mint 50, de ehez nem értenek. Akkor ittalszok mondom. De nem! Mivel tudunk gányolni ezért jött a mentés. Felemeltük a kocsit kerék le, belső féltengelycsukló darabjait levettük mert kiszakadt a váltóból ugye, a rudat visszadugtuk, aztán (KAPASZKODJ!) Fogtunk egy 5tonnás spanifert azt szépen rákötöttük a trapézkar tövére a másik végét a gólyalábra, azt összahuzattuk, egy másik kötéllel előrefele kikötöttük a gólyalábat a váznyúlványra, h ne tudjon hátraesni a kerék, így már 2 irányból fix is volt. Lehetett húzni a gépet. Persze ehez kb 3 óra kellett, h eljussunk, de az mindegy. Astra caravan húz haza 3-400m felforr a vize!!! Hála isten! LEhült.... aztán elfogyott a benzine de még abba a helybe, szóval nem mentünk 1m-rt se onnan. Oké. Egy suzuki 3 henger húz engem tovább, nagyon faszán és zökkenőmentesen, a spanifer futúművel. Azután az Caravanba hoztunk benyát a suzukival, természetesen nem lett vége a napnak akkor éjjel 4kor!!!!!! A suzukin behúzódott a kézifék az utólsó kanyarba (nem kellett vóna) mert egy vízelvezető faszság kiállt és kiszakította a gumit :) és akkor apofont kapott, h a jobb hátsó kerékcsapágynak olyan hangja volt mintha egy ZIL-be ültem volna ami nyél gázon megy.
Ez vót az estém. A polómba kell egy új féltengely mert szétbaszta mind a két csuklót, egy trapézkar meg egy gömbfej, természetesen 2 új lemezfelni + egy futóműállítás. Swiftnek csak egy új gumi +2db occsó kerékcsapágy.
Ennyi
Ti még nem csináltatok semmi szabálytalant??Nem mentetek gyorsabban a megengedettnél nem előztetek úgy hogy az kicsit határeset volt??stb..stb...(nem csak csúszkálással lehet másokat veszélyeztetni)
Az vesse rá az első követ aki mindig minden helyzetben szabályos.
Amúgy tökéletesen igazatok van abban hogy [email protected]ág volt.Így járt.Drága szórakozás volt