Opel Rekord Coupe

-  Tom  -
- Tom - autója
Népszerűség:
-
Kategória:
Veterán
Eleged van a sok kérdésből, árulod az autód, vagy csak megkönnyítenéd az autó szépségverseny zsűrijének dolgát a találkozókon? Mentsd le képként az autód oldalára vezető QR-kódot, amit például matricára nyomtatva bárhol elhelyezhetsz autódon, vagy kiegészítheted vele az adatlapod kiállításokon.

Autó adatai

Teljesítmény
0-100 Km/h
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 12 mp.


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 16 mp.

-----------------------------------------------------------------
1/4 mérföld
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 18.6 mp / 118 km/ó


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 21.1 mp / 107 km/ó

-----------------------------------------------------------------
Max. sebesség
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 172 km/ó (4 fokozatú váltó)


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 152 km/ó (4 fokozatú váltó)

-----------------------------------------------------------------
Teljesítmény
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 106 Le


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 75 Le

-----------------------------------------------------------------
Tömeg
Opel Rekord C Coupe '69: 1100 Kg | 4.57m X 1.76m


Opel Rekord B Coupe '66: 1020 Kg | 4.53m X 1.69m

-----------------------------------------------------------------
Nyomaték
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 157 Nm


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 130 Nm

-----------------------------------------------------------------
Motor
Motor
Opel Rekord C Coupe '69: 1900 ccm 8V CIH benzin, 2db két torkú gyári Weber 40 DFO karburátor, 4 henger


Opel Rekord B Coupe '66: 1700 ccm 8V CIH benzin, 1db egy torkú gyári Solex 35 PDSI karburátor, 4 henger

-----------------------------------------------------------------
Hajtás
Opel Rekord C Coupe '69: hátsó kerék


Opel Rekord B Coupe '66: hátsó kerék

-----------------------------------------------------------------
Nyári felni konfiguráció
Gumi
Rekord C Coupe '69: 185/65/R15


Rekord B Coupe '66: 175/80/R13

-----------------------------------------------------------------
Felni
Opel Rekord C Coupe '69: opel


Opel Rekord B Coupe '66: gyári opel

-----------------------------------------------------------------
Futómű
Rugók
Elöl független kerékfelfüggesztés, háromszög kereszt-lengőkarokkal, csavarrugókkal, kanyarstabilizátorral. Hátul merev tengely, hosszlengőkarokkal, csavarrugókkal, kanyarstabilizátorral.


Elöl független kerékfelfüggesztés, trapéz-háromszög kereszt-lengőkarokkal, csavarrugókkal, kanyarstabilizátorral. Hátul merev tengely, hosszanti lemezrugókkal.

--------------------------------------------------------------
Egyéb
gurul
Külső Optika
Karosszéria
gyári

-----------------------------------------------------------------
Egyéb
1966-os: Még dúlt a Rock ’n’ Roll korszak, mikor a mindössze 11 hónapos gyártási periódus kezdetén, ’65-ben az első példányok kigurultak a gyárkapun. Ekkor még extra felszerelésnek számított a 4 fokozatú sebességváltó és a rádió is.
Öregurasan, ringatózva, megállíthatatlanul vonul, az elé kerülő útegyenetlenségeken (meg mindenen ami nem tud kitérni előle, pl. kátyú, bukkanó, matiz) inkább áthullámzik. Mindehhez hozzávéve a 3 hullás csomagteret, egy ideális túraautó. :)
A mai benzines motoroknál alacsonyabb fordulaton leadott maximális teljesítményű 1700 köbcentis motornak – az autó méretei ellenére – sofőrrel együtt 1.1 tonnát kell mozgatnia, így (belvároson kívül) 50-nél már kapcsolható a 4. fokozat, s az egész út során el lehet felejteni az egyébként átlagosnál némileg hosszabb fokozatokkal ellátott sebességváltót. Egy élesebb kanyarba nagyobb sebességgel beesve mai szemmel képtelenül nagyot dől a kaszni, de aztán megtámaszkodik a külső kerekein, nem dől tovább, és leköveti a volánnál megkövetelt ívet.:) A használata során nincs komolyabban megkérdezve az autó, egyszer egy évben, valami pályán, pár kanyar erejéig van felelőtlenebbül eleresztve, de aztán nem forszírozzuk tovább.
Habár nem lételeme a száguldás, a mai forgalom tempóját biztonsággal tartja, és bár nem szeret pörögni, egy padlógázra azért megindul és még előzni is lehet vele a "miatyánk" többszöri elmormogása nélkül. :)


1969-es: A leköszönő Rock ’n’ Roll-t lassan leváltja a Beat korszak. No nem a Beatles féle lágy hangzásra kell gondolni, hanem a „Credence Clearwater Revival – Run Through the Jungle” félére. Ez jellemzi inkább ezt a ’66 végétől gyártásra érett, „Coke Botted Body” és „Fastback” stílust szinte elsőként ötvöző „C” Coupe-t. Egy oktánszámszagú, morcos hangú szekér. :) A mai autókhoz nem hasonlítható, de elődjéhez képest feszesebb futóművű, egy sportkocsi illúzióját adja.
Erre - gyáritól némileg eltérő speciális kipuffogójának is részben köszönhető – alapjáraton gurgulázósabb, gázadásra pedig ércesen válaszoló hangja is rásegít. Viszont ahogy említettem, a sportautó-érzés mégis inkább illúzió, hisz noha kora sportos menetteljesítményű autója, igazából egy ízig-vérig túraautó, melynek a 4. fokozatban való "világból kimenés" fekszik igazán. Mindezzel együtt a nagyobb motornak és a gyorsításkor egyszerre nyíló 4 toroknak köszönhető – szintén a mai benzines motorokhoz képest alacsonyabb fordulatszámon jelentkező - 106 lóerőnek az elődjénél mindössze 80 kilóval nehezebb (és hajszálnyival nagyobb) kasznit kell mozgatnia, s az így kialakuló Kg/Le aránnyal (rövidebb gyorsítási távon) meglepetést tud okozni pár kekeckedő mai autónak, vagy inkább autósnak. :) Hosszabb távon viszont nem érdemes nagyobb sebességeket felvállalni vele, mivel 100 felett ez is "tonnányi" levegőt tol maga előtt, s átmegy külső légsűrítőbe. :)

Legfrissebb képek

kép 0.

kép 1.

kép 2.

kép 3.

kép 4.

kép 5.

Összes profilkép megtekintése

Legfrissebb kommentek

- Tom -
#136
2013. október 29. 12:30
0
kadi418
#135
2013. október 28. 21:04
jó estét
0
- Tom -
#134
2013. október 26. 18:59
0
Orc
#133
2013. október 02. 13:38
0
kadi418
#132
2013. szeptember 23. 23:26
köszönöm élni fogok az ajánlattal
0
- Tom -
#131
2013. szeptember 23. 11:06
Régebben, mikor találkozókra jártam, sok veterán opelessel, opellel összefutottam, többek közt jópár Kadett C Coupe-vel is, amit belinkeltél. Bár igaz, engem inkább a nagyobb opelek érdekelnek, azaz a Rekord (régi Olympia is) / Commodore / Kapitan / Admiral / Diplomat vonal. (Kisebb megalománia lehet ez nálam)
Minden esetre ha ennyire szereted az opeleket, vagy régi opeleket, azon ne múljon, ha egyszer olyan napra kelünk, hogy kereszteznénk egymás útvonalát, akkor magadévá teheted őket. :)
0
kadi418
#130
2013. szeptember 22. 15:17
na persze "kipróbálni" azokat sem lehet, de szívmelengető már a látványuk is...
mondjuk egy ilyen
0
kadi418
#129
2013. szeptember 22. 15:13
épp tegnap volt egy veterán rally, sajnos messze tőlem, na ott volt 1-2 szép vas, amit kipróbáltam volna. Fáj is a szívem hogy nem jutottam el... így várhatok 1 évet.
0
Iceman86
#128
2013. szeptember 05. 21:24
0
Szólj hozzá Te is!
1 2 3 4 5 6 7
kadi418
#135
2013. október 28. 21:04
jó estét
Orc
#133
2013. október 02. 13:38
kadi418
#132
2013. szeptember 23. 23:26
köszönöm élni fogok az ajánlattal
- Tom -
#131
2013. szeptember 23. 11:06
Régebben, mikor találkozókra jártam, sok veterán opelessel, opellel összefutottam, többek közt jópár Kadett C Coupe-vel is, amit belinkeltél. Bár igaz, engem inkább a nagyobb opelek érdekelnek, azaz a Rekord (régi Olympia is) / Commodore / Kapitan / Admiral / Diplomat vonal. (Kisebb megalománia lehet ez nálam)
Minden esetre ha ennyire szereted az opeleket, vagy régi opeleket, azon ne múljon, ha egyszer olyan napra kelünk, hogy kereszteznénk egymás útvonalát, akkor magadévá teheted őket. :)
kadi418
#130
2013. szeptember 22. 15:17
na persze "kipróbálni" azokat sem lehet, de szívmelengető már a látványuk is...
mondjuk egy ilyen
kadi418
#129
2013. szeptember 22. 15:13
épp tegnap volt egy veterán rally, sajnos messze tőlem, na ott volt 1-2 szép vas, amit kipróbáltam volna. Fáj is a szívem hogy nem jutottam el... így várhatok 1 évet.
Iceman86
#128
2013. szeptember 05. 21:24
Artemovszk
#127
2013. szeptember 03. 19:09
Z_M
#126
2013. augusztus 29. 10:33
Istv
#125
2013. augusztus 21. 16:44
- Tom -
#124
2013. augusztus 12. 13:37
Most viszont én bocsi, ahogy nézem ez a hónap/válasz arány lassan kezd beállni. :)
Szóval csak az opel.. Lassan elgondolkodom egy minikiállításon. :) Apropo kiállítás: nagy tömegben lehet igazán észrevétlennek lenni :) De amúgy meg megértelek, aznap épp "nem akartál" beülni egyikbe sem. :)
londontaxi
#123
2013. augusztus 02. 00:28
CE300
#122
2013. július 26. 20:47
kadi418
#121
2013. július 11. 01:10
bocsi, csak most láttam a nekem intézett kérdést. Őszintén szólva, a rengeteg megjelent autók fele Alfa Romeo, másik fele Porsche volt, az én szívemet meg úgy igazán az Opel dobogtatta volna meg. Másrészt, elég nagy tömeg volt, így nem lehetett észrevétlenül beleülni, vagy zártak voltak a kocsik, így inkább a szemek legeltetéséről lehetett szó
hooligirl
#120
2013. július 09. 12:17
R.Robi
#119
2013. július 02. 20:11
gtfrank
#118
2013. június 21. 11:32
- Tom -
#117
2013. június 18. 11:36
Itt ült végig mögöttem és figyelt, hogy mit írok. Nem tehettem mást..
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7
Összesen 136 találat 7 oldalon

Az autóhoz elérhető alkatrészek a Tuningbazár.hu rendszerében

X
Hozzászólások betöltése folyamatban...
Hozzászóláshoz előbb jelentkezz be.
Kép ajánlása felhasználóknak

Megtaláltad egy ismerős user autóját, vagy csak ajánlanád neki a képet? Az alábbi űrlap segítségével elküldheted neki, ő pedig könnyedén fel tudja venni a saját adatlapjára.