Opel Rekord Coupe

-  Tom  -
- Tom - autója
Népszerűség:
-
Kategória:
Veterán
Eleged van a sok kérdésből, árulod az autód, vagy csak megkönnyítenéd az autó szépségverseny zsűrijének dolgát a találkozókon? Mentsd le képként az autód oldalára vezető QR-kódot, amit például matricára nyomtatva bárhol elhelyezhetsz autódon, vagy kiegészítheted vele az adatlapod kiállításokon.

Autó adatai

Teljesítmény
0-100 Km/h
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 12 mp.


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 16 mp.

-----------------------------------------------------------------
1/4 mérföld
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 18.6 mp / 118 km/ó


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 21.1 mp / 107 km/ó

-----------------------------------------------------------------
Max. sebesség
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 172 km/ó (4 fokozatú váltó)


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 152 km/ó (4 fokozatú váltó)

-----------------------------------------------------------------
Teljesítmény
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 106 Le


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 75 Le

-----------------------------------------------------------------
Tömeg
Opel Rekord C Coupe '69: 1100 Kg | 4.57m X 1.76m


Opel Rekord B Coupe '66: 1020 Kg | 4.53m X 1.69m

-----------------------------------------------------------------
Nyomaték
Opel Rekord C Coupe '69: Gyári adat: 157 Nm


Opel Rekord B Coupe '66: Gyári adat: 130 Nm

-----------------------------------------------------------------
Motor
Motor
Opel Rekord C Coupe '69: 1900 ccm 8V CIH benzin, 2db két torkú gyári Weber 40 DFO karburátor, 4 henger


Opel Rekord B Coupe '66: 1700 ccm 8V CIH benzin, 1db egy torkú gyári Solex 35 PDSI karburátor, 4 henger

-----------------------------------------------------------------
Hajtás
Opel Rekord C Coupe '69: hátsó kerék


Opel Rekord B Coupe '66: hátsó kerék

-----------------------------------------------------------------
Nyári felni konfiguráció
Gumi
Rekord C Coupe '69: 185/65/R15


Rekord B Coupe '66: 175/80/R13

-----------------------------------------------------------------
Felni
Opel Rekord C Coupe '69: opel


Opel Rekord B Coupe '66: gyári opel

-----------------------------------------------------------------
Futómű
Rugók
Elöl független kerékfelfüggesztés, háromszög kereszt-lengőkarokkal, csavarrugókkal, kanyarstabilizátorral. Hátul merev tengely, hosszlengőkarokkal, csavarrugókkal, kanyarstabilizátorral.


Elöl független kerékfelfüggesztés, trapéz-háromszög kereszt-lengőkarokkal, csavarrugókkal, kanyarstabilizátorral. Hátul merev tengely, hosszanti lemezrugókkal.

--------------------------------------------------------------
Egyéb
gurul
Külső Optika
Karosszéria
gyári

-----------------------------------------------------------------
Egyéb
1966-os: Még dúlt a Rock ’n’ Roll korszak, mikor a mindössze 11 hónapos gyártási periódus kezdetén, ’65-ben az első példányok kigurultak a gyárkapun. Ekkor még extra felszerelésnek számított a 4 fokozatú sebességváltó és a rádió is.
Öregurasan, ringatózva, megállíthatatlanul vonul, az elé kerülő útegyenetlenségeken (meg mindenen ami nem tud kitérni előle, pl. kátyú, bukkanó, matiz) inkább áthullámzik. Mindehhez hozzávéve a 3 hullás csomagteret, egy ideális túraautó. :)
A mai benzines motoroknál alacsonyabb fordulaton leadott maximális teljesítményű 1700 köbcentis motornak – az autó méretei ellenére – sofőrrel együtt 1.1 tonnát kell mozgatnia, így (belvároson kívül) 50-nél már kapcsolható a 4. fokozat, s az egész út során el lehet felejteni az egyébként átlagosnál némileg hosszabb fokozatokkal ellátott sebességváltót. Egy élesebb kanyarba nagyobb sebességgel beesve mai szemmel képtelenül nagyot dől a kaszni, de aztán megtámaszkodik a külső kerekein, nem dől tovább, és leköveti a volánnál megkövetelt ívet.:) A használata során nincs komolyabban megkérdezve az autó, egyszer egy évben, valami pályán, pár kanyar erejéig van felelőtlenebbül eleresztve, de aztán nem forszírozzuk tovább.
Habár nem lételeme a száguldás, a mai forgalom tempóját biztonsággal tartja, és bár nem szeret pörögni, egy padlógázra azért megindul és még előzni is lehet vele a "miatyánk" többszöri elmormogása nélkül. :)


1969-es: A leköszönő Rock ’n’ Roll-t lassan leváltja a Beat korszak. No nem a Beatles féle lágy hangzásra kell gondolni, hanem a „Credence Clearwater Revival – Run Through the Jungle” félére. Ez jellemzi inkább ezt a ’66 végétől gyártásra érett, „Coke Botted Body” és „Fastback” stílust szinte elsőként ötvöző „C” Coupe-t. Egy oktánszámszagú, morcos hangú szekér. :) A mai autókhoz nem hasonlítható, de elődjéhez képest feszesebb futóművű, egy sportkocsi illúzióját adja.
Erre - gyáritól némileg eltérő speciális kipuffogójának is részben köszönhető – alapjáraton gurgulázósabb, gázadásra pedig ércesen válaszoló hangja is rásegít. Viszont ahogy említettem, a sportautó-érzés mégis inkább illúzió, hisz noha kora sportos menetteljesítményű autója, igazából egy ízig-vérig túraautó, melynek a 4. fokozatban való "világból kimenés" fekszik igazán. Mindezzel együtt a nagyobb motornak és a gyorsításkor egyszerre nyíló 4 toroknak köszönhető – szintén a mai benzines motorokhoz képest alacsonyabb fordulatszámon jelentkező - 106 lóerőnek az elődjénél mindössze 80 kilóval nehezebb (és hajszálnyival nagyobb) kasznit kell mozgatnia, s az így kialakuló Kg/Le aránnyal (rövidebb gyorsítási távon) meglepetést tud okozni pár kekeckedő mai autónak, vagy inkább autósnak. :) Hosszabb távon viszont nem érdemes nagyobb sebességeket felvállalni vele, mivel 100 felett ez is "tonnányi" levegőt tol maga előtt, s átmegy külső légsűrítőbe. :)

Legfrissebb képek

kép 0.

kép 1.

kép 2.

kép 3.

kép 4.

kép 5.

Összes profilkép megtekintése

Legfrissebb kommentek

T-Tboy
#36
2013. május 26. 13:40
Nagyon szép a két kis veterán gépezet!!!
0
Kryso
#35
2013. május 26. 13:32
0
O_Odry
#34
2013. május 26. 13:28
0
zümi10
#33
2013. május 26. 12:55
Két csoda
0
m
#32
2013. május 26. 12:30
0
Robert9
#31
2013. május 26. 12:25
Nagyon szépek! Vigyázz rájuk!
0
saxosx
#30
2013. május 26. 12:15
0
$anyee
#29
2013. május 26. 12:11


1darab is különleges, nemhogy kettő
0
Szólj hozzá Te is!
1 2 3 4 5 6 7
T-Tboy
#36
2013. május 26. 13:40
Nagyon szép a két kis veterán gépezet!!!
Kryso
#35
2013. május 26. 13:32
O_Odry
#34
2013. május 26. 13:28
zümi10
#33
2013. május 26. 12:55
Két csoda
m
#32
2013. május 26. 12:30
Robert9
#31
2013. május 26. 12:25
Nagyon szépek! Vigyázz rájuk!
saxosx
#30
2013. május 26. 12:15
$anyee
#29
2013. május 26. 12:11


1darab is különleges, nemhogy kettő
GaB0628
#27
2013. május 26. 11:31
Elismerésem
bali18
#26
2013. május 26. 11:29
Csodaszépek

K.
#25
2013. május 26. 11:22
Zseby
#24
2013. május 26. 11:16
nem szarral guritassz, már meg ne haragudj ..
kmdopel
#23
2013. május 26. 11:12
ez igen !
csuli7980
#22
2013. május 26. 10:53
Jajj, de gyönyörű mind a kettő
GCC
#21
2013. május 26. 10:13
Üdv az oldalon!
Krisssz
#20
2013. május 26. 10:11
ez igen, le a kalappal !
rav4
#19
2013. május 26. 09:58
Csilluci
#18
2013. május 26. 09:30
CupraR82
#17
2013. május 26. 09:25
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7
Összesen 136 találat 7 oldalon

Az autóhoz elérhető alkatrészek a Tuningbazár.hu rendszerében

X
Hozzászólások betöltése folyamatban...
Hozzászóláshoz előbb jelentkezz be.
Kép ajánlása felhasználóknak

Megtaláltad egy ismerős user autóját, vagy csak ajánlanád neki a képet? Az alábbi űrlap segítségével elküldheted neki, ő pedig könnyedén fel tudja venni a saját adatlapjára.