Autó adatai
Teljesítmény
- 0-100 Km/h
- 1977 június elseje óta van a családunkban, így természetes, hogy BÜSZKE ELSŐ TULAJOK vagyunk !
Féltve őrzött kincs, s még sokáig szeretnénk, ha ilyen állapotban maradna ! Na persze, ezért meg is tettünk és teszünk is mindent ! Az csak természetes, hogy meleg garázsban álldogált mindig, és esőben csak végszükségben kellett előgördülnie, hosszas családi kupaktanács után ! Jelenleg is törésmentes, gyári fényezésű, / még a felnik sem voltak átfújva / gépi mosót sosem látott, fődarab csere nélkül, többször alváz-üreg védve, makulátlan belső térrel, a gyári Orosz / elnézést ! Szovjet ! / műbőr illattal, csodás motortérrel, halkan duruzsoló motorral, szürke forgalmival, garanciajeggyel, gyári leírással, használati útmutatóval, a csomagtartóban gyári szerszámkészlettel, fekete szövetzsákban a kurblival, stb.! Annak idején 423-as sorszámmal vettük át Csepelen, s "csak" egy évet kellett RÁ várni, pedig az első napon "befizettünk" a GÉPEZETRE, amikor csak lehetett! Nyolckor nyitott az OTP, de már hétkor ott voltunk, izgatottan léptünk be elsőként, majdnem felöklelve a banki "kartársat" ! Folyamatosan gondoztuk és szervizeltük, s persze, hogy sosem vártuk meg az olajcsere periódus végét! A végét? Még a felét is alig! Természetesen a legjobb olajat, gyertyákat kapta meg és csakis gyári alkatrészt! Most csak ennyit röviden, s tavasszal még készítek képeket, mert csak úgy tudja megmutatni magát igazán!
- 1/8 mérföld
- Egy OT sztori: Azonkívűl, amit még lehet tudni, hogy a mi gépünkben az első szériás "Jikov" kéttorkú karbi van! Bejáratos korában úgy volt visszafojtva az esetleges vandál, gyilkos kezektől, illetve lábaktól, hogy a rudazat csak az első "torkot" tudta nyitni! Így negyedikben is csak maximum 80-at tudott menni! De amikor úgy kb. megtett 5000 km-nél "kivette" a fojtást a MOSZKVICS-SZERELŐNK, akkor éreztük a lóerőket csak igazán! Na persze, onnantól kezdve sem volt túlhajtva! Sőt! Mindig csak finoman, óvatosan! DEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!! Én azért kipróbáltam, ezt csak halkan jegyzem meg: amikor nyit a második torok, akkor tör fel igazán a 75 paci. Kilinccsel előre! Főleg lazább talajon tolja a fenekét rendesen! Kínozni aszfalton pedig nem szabad! "Szétb....-ni mindenki tudja!! De megőrizni"???!!!!-))))) Harmadik fokozatban gyönyörű a hangja,amikor elveszi a gázt az ember, és hagyja, hogy doromboljon a motor, a gyári "négy az egybe csövön" keresztül! Ez még szebb, ha az olasz MARELLI gyertyákat, és a 98-as benzint kapja a "KICSIKE"! Az oroszok /szovjetek/ a náluk használt 95-ös benzint-természetesen még a korabeli ólmozott-javasolták hozzá! Nálunk nem volt akkor ilyen, ezért mindig "felesben" tankoltunk! Na nem pálinkára gondoltam, hanem mindig kapott 92-est is és 98-ast is "felesben"! / De!!! Természetesen Mi majdnem mindig 98-ast tankoltunk, nehogy szenvednie kelljen! Egyébként rögtön megérezte, ha kicsivel kevesebb 98-ast kapott volna, mert "becsörgött" egyből a drága előgyújtás! Ekkor mondta Édesapám: "nyúlik a moszkva"! S igaz is volt, mert csak "elnyúlt"! Nyomhatta az ember a tűzfalig a pedált, jóformán nem történt semmi sem! / Na mert nekünk itt a KIS HAZÁNKBAN akkor még 95-ös nem volt, csak 86-os, 92-es és 98-as! Igen, még 86-os is volt! Pl: a 408-as Moszkvics azt szerette inni, de "begurult" a 92-től "az"is!
- 1/4 mérföld
- A Kicsi:http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=67234 Csodavas01
- Max. sebesség
- Nem erre való, de 140-150km/h, nagyon jó moszkvicshoz értő beállítása után még a 160 - at is viszi, ráadásul könnyedén!
- Teljesítmény
- 75 lovas ménes
- Tömeg
- 1060 kg.
- Nyomaték
- 115/3400
Motor
- Motor
- 1478 ccm soros, 4 hengeres, 8 szelepes, jó erős, masszív " békebeli " vezérműlánccal! Hamarosan kapja a tükörpolír állapotú - szintén - gyári írásos szelepfedelét! Békebeli, kéttorkú JIKOV karburátor!
- Hajtás
- Hátsó kerék meghajtás, búgás mentes differenciálművel!
- Elektronika
- Orosz / Szovjet / megszakítós gyújtás! Mindent elbír!
Az öreg szurkos akkumulátor tizenkettő éves koráig bírta! Még mindig meg van, ereklyeként tárolva!
- Légszűrő
- Gyári kialakítás! Pont elég! Mindig jóval idő előtt cserélve!
- Kipufogó
- Négy a kettőbe - egybe rendszer! Három dob gyárilag! Halkan duruzsol!
- Gyújtás
- Megyszakító!
- Egyéb
- Zsír - gyári állapotban. MINDEN!!!!
Nyári felni konfiguráció
- Gumi
- 165/80R13 Jelenleg MATADOROK! A mintázat nagyon hasonlít a gyári Szovjet mintára! A gyári gumik is meg vannak még! " Spájzban! "
- Felni
- Gyári állapotban lévők! Még festve sem voltak! A dísztárcsákon eredeti krómmal, természetesen a legkisebb rozsdafolt nélkül! A pótkerék kb. 500 km. - t gurult, ha egyáltalán gurult ennyit!
Futómű
- Rugók
- Elöl spirál, hátul laprugók! Utazáskor olyan érzés, mintha egy hajóval utaznánk!
- Gátlók
- Gyáriak! Eredeti állapotban és hatásfokkal! Mindig kátyűkerülgető gépezet volt!
- Fékek
- Hidraulikus, kétkörös,
vákuumos fékrásegítővel,
terhelésfüggő fékerő-
szabályzóval. A hátsóféket jobb ha csak spéci moszkvicsfék szerelő kezébe adjuk! Kézifék : huzalos!
Első kerékfék
tárcsa/négydugattyús,
rögzítettnyerges
Hátsó kerékfék
dob/szimplex
Rögzítőfék
mechanikus, hátsó
kerékre hat
- Merevítők
- Csakis a gyári hegesztésekkel! Elég is! Mindent kibír!
- Egyéb
- Háromszor alváz - üregvédve! Meg is hálálták a lemezek, a kasztni!
Külső Optika
- Karosszéria
- Gyári, vízbázisú festékkel! Full polír állapot! Gépi mosót sosem látott, csak samponnal, szivaccsal mosva, szarvasbőrrel törölgetve, sűrűn, minőségi pasztával pasztázva!
- Légterelők
- Csakis annyi, amennyit a tervezők megálmodtak!
- Kiegészítők
- Ködlámpák, nem a rosszabb fajtából! A korabeli legjobb, HELLA márkájú! Rajtuk szivacsos, fekete - fehér kockás, műbör borítás! Bogarat, esőt nem láttak sosem a ködlámpák és természetesen még a régi KRESZ szabályok szerint bekötve!
- Fénytechnika
- Gyári lámpák, egészséges, rozsdamentes, makulátlan foncsorok! Erős, hatásos fényerővel! Szép szélességjelzőkkel, amelyek csakis az első szérián voltak!
- Dekor
- Gyári állapotú csodás, krómozott díszlécek körben az első és hátsó szélvédőn, a küszöbökön és még sok helyen! Természetesen semmi újra krómoztatás, nikkeleztetés! Na még csak az kellene!
- Egyéb
- Ha minden sikerül, jövőre carstyling-shown fog tündökölni, remélhetőleg mint a legszebb Magyar gyári Moszkvics! Na és nem restaurált! Hanem GYÁRRRRRRÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ!
Belső Optika
- Festés, dekor
- Gyönyörű, gyári, polír állapotban!
- Ülések
- Gyári, mindig kezelve! Eredeti Szovjet műbőrillattal!
- Kormány
- Szép, nagy, a közepén a kürt nyomógombbal! S ha megnyomjuk. akkor gyönyörűen szól a gyári dupla harsona!
HIFI / Multimédia
- Fejegység
- Korabeli VIDEOTON mono rádió!
- Hangszórók
- Korabeli VIDEOTON egyutas hangszóró!
Legfrissebb képek
Legfrissebb kommentek
Szia attikám!!!! Remélem, gurul a GÉP!!-))
0
Hohó! Szia, Laci Bátyám! Üdv újra itt! Én is ritkábban vagyok már. Csáó!
0
Profilképek
Szia attikám!!!! Remélem, gurul a GÉP!!-))
Hohó! Szia, Laci Bátyám! Üdv újra itt! Én is ritkábban vagyok már. Csáó!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!