Elölről Koenigsegg, oldalról McLaren, hátulról Spyker - meglehetősen nehéz kirívóan új formát mutatni a piacra betörni készülő sportautógyártóknak anélkül, hogy valamely riválishoz akaratlanul is hasonlítsák alkotásukat.

A holland Vencer mégis megpróbálkozik a dologgal, gyártás előtt álló üdvöskéjük, a Sarthe pedig már ránézésre komolyan átgondolt koncepciónak tűnik, melynek orrára akár nyugodt szívvel képzelhetnénk el valamely "nagy" márka logóját is.

Mindez nem véletlen, hiszen öt év fejlesztés áll az aerodinamikailag is tökéletes vonalak mögött, melyet acélcsöves vázra épült karbon alkatrészekből pakoltak össze.

Az autót hajtó V8-as középmotor eredete egyelőre ismeretlen, amit tudni, hogy kompresszoros, 6.3 literes, továbbá 622 lóerőt és 838 Nm-t teljesít. Az 1.390 Kg tömegű Sarthe esetére vetítve ez 3.6 másodperce 100 km/órás sprintet és 338 km/órás végsebességet jelent, legalábbis a gyártó közleménye szerint.

A Sarthe megszületését bevallottan a 80-as évek ikonikus versenyautói inspirálták, mindez pedig a technikai oldalon is megnyilvánul majd. A különböző elektronikus rásegítések mellőzése mellett "exkluzív" manuális váltóra, versenyautós erőátvitelre, igazi "analóg és mechanikus" vezetési élményre számíthatnak a leendő tulajdonosok.

Hogy belőlük mennyi lesz majd, erősen kérdéses, főleg a Sarthe meglehetősen borsos vételárát tekintve. Nettó 270.882 Euro (kb. 84 millió HUF), áfa nélkül, amiből azért már a legtöbb, azonnali becsajozást garantáló márkából (Ferrari, Lamborghini és társai) már igen komoly modellt lehet vásárolni.

Forrás: Vencer