Ferrari F12 TRS névre hallgat minden idők egyik legkomolyabb ágaskodó paripás szuper sportautója, melyből mindösszesen egy darabot gyártottak le - és ez várhatóan így is fog maradni.

Az F12, ahogyan neve is mutatja, a Berlinettával mutat rendkívül szoros rokonságot, külsőt tekintve a legfontosabb eltérés pedig a kabrió mivoltban keresendő. Az ihletet állítólag az 1957-ben gyártott Testa Rossa 250-es adta, melyet több vonásban is felfedezhetünk az új típuson.

A TRS az ülések mögött kialakított bukóelemekkel, valamint az utasfülkét teljesen körülölelő, keret nélküli ablakokkal egyedi, speedsteres kialakítást kapott. További változtatás a konzerves verzióhoz képest az új kasztni-elemekben, lökhárítókban, valamint a rendkívül sportos, karbon légterelő szettben fedezhető fel.

A motort illetően minden bizonnyal ugyanaz a 729 lóerős V12-es került a gép orrába, mint a Berlinetta esetén, a pletykák szerint azonban ez még kiegészülhet a LaFerrariban található KERS rendszerrel is. Ez utóbbi két elektromotoros hibrid rásegítést jelent: az első az erőforrás és a váltó között foglal helyet (a fékezés erejét pedig töltésre használja), a másik pedig a V12-es előtt található, jótékony hatásuknak köszönhetően pedig akár 950 lóerő is kihozható a gépből.

Az autó legyártása mindennel együtt összesen 4.2 millió dollárba (950 millió HUF) került tulajdonosának, a szuperlimitált egyedi kiadásnak köszönhetően azonban borítékolható, hogy egy szép napon majd jóval drágábban válik meg tőle.

A ritka Ferrarikért szeretnek is fizetni a gyűjtők: az eddigi rekord potom 52 millió dollár (11,7 milliárd HUF), amit egy 1963-as GTO 250-esért adtak.

Forrás: Carscoops