rengeteg új építést tartogatott a három csarnokot elfoglaló Club Area

A Tuning World Bodensee tematikájának lényegét a környező országok, valamint a kontinens több szegletéből érkező tuning klubok felhozatala teszi ki. A jól bevált recept idén sem változott!

Az egyenként 10.000 négyzetméteres A4-A6 csarnokokat teljesen kitöltő magánautós felhozatal rendkívül színes volt, egy év kihagyással pedig rengeteg új kiállítót fedezhettünk fel a forgatagban, Ausztriától egészen Franciaországig.

ez a makulátlan BMW E30 például simán ETS kategória

Márkák terén természetesen főként a német gyártmányok voltak túlsúlyban - VW konszern, Opel és BMW - de amerikai és japán gépekből sem volt hiány odakint. A felhozatalra egyáltalán nem lehetett panasz, szinte csak elvétve találkoztunk alaptuningos gépekkel, a túlnyomó többség erősen idevaló volt, sőt nem egy klubos autót simán el lehetett volna képzelni az ETS indulói közt, vagy a VIP helyszínként üzemelő A3-as csarnokban (utóbbiban állt idén a magyar csapat is).

Az autók köré épített különböző ötletes dekorációkból sem szenvedtünk hiányt, ugyanígy az egységes standtémákból is sok volt, bár újat kitalálni láthatóan már igen nehéz a tunereknek.

Az idei győztes stand: komplett autómosó dekoráció, a klubtagok pedig egytől-egyig "munkaruhát" húztak

dekor élő fűvel és szökőkúttal...

Ahogyan ez általában mindenütt lenni szokott, a klubos pavilonok csendes társalgásra meglehetősen alkalmatlanok voltak, ki a zúzós hifi-installációját, ki a motorjának-kipufogójának hangját demonstrálta a hatalmas belmagasságú, remekül visszhangzó csarnokokban. De persze sokan hoztak saját hangosítást is, csak hogy teljes legyen a hangzavar, ami - a rendezőket leszámítva - aligha zavart bárkit is :)

Egyik nagy kedvenc: Golf III VR6 az alkoholizálás oltárán feláldozva

A kollektíven elfogyasztott sörmennyiségnek is köszönhetően felszabadult, remek baráti légkör lengte be a klubos zónákat. Mint már többször tapasztaltuk, a németek is nagyon tudnak inni, a négynapos autótlanság alatt pedig miért is ne tehetnék meg, főleg, hogy ez az egész "ünnep" kifejezetten róluk szól.

durva utastér Svájcból... néhány pillantás is elég volt a fejfájáshoz, elképzelni sem tudtuk, hogy ebben rosszullét nélkül több száz kilométert utazzanak

A többiről pedig beszéljenek a képek: több, mint 500 fotót találtok a galériában a klubos benyomásainkról, reméljük kellően visszaadják azt a hangulatot és mennyiséget, amit kint tapasztaltunk ebben a három csarnokban.

teliben bőrözött kasztni, utastér és installáció - láttuk már, de még mindig gyönyörű

egyik kedvenc a japán vasak közül

nem divat már a Lambo-ajtó, de ennek a kiszélesített Coltnak kifejezetten jól állt

Két éve az ETS-en is indult a "Skull Hunter" Corvette. Azóta is alakult.

A fotók cirka feléért ezúttal is nagy köszönet illeti a Szabó Gábor Photography-t.

Folytatása következik!