Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

„1500 Km - 48 óra, bulik, és Te. Ez az Ágyúgolyófutam 2005 túra” – ahogy a július 8-9-10-én lezajlott rendezvény szlogenje szólt. A kétnapos túra szerveződését már a kezdetek kezdetén nagy figyelemmel kísértük, és a Carstyling.hu-val az elsők között csatlakoztunk hozzá, mint webes médiapartner. Cserében mi is elindulhattunk a „Médiafutamon”, ahol a rendezvény támogatói, valamint ismert TV-s, rádiós személyiségek kapták meg a lehetőséget, hogy a dicsőségért, valamint a versenyzés öröméért a versenyzőkkel együtt küzdjék végig az 1500 km-t.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A 8-i péntek délutánunk tehát a szükséges kellékek beszerzésével telt el – a szervezők már előre jó pár hasznos és haszontalan tanáccsal ellátták az indulókat, a pakolást illetően. Az alapvető dolgokon felül – úgy, mint a pótkerék, a benzinkanna üzemanyaggal, a zseblámpa, vagy a térkép – számos, első hallásra furcsának tűnő érdekesség is szerepelt a felsorolásban: országos vasúti és távolsági busz menetrend, földrajz atlasz, távcső, valamint kötelezően 2 tekercs WC-papír…? Mindenesetre bepakoltunk minden lényeges dolgot, jó, a térképért azért egyszer vissza kellett fordulnunk :)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az útra a Hondát vittük, ami első megközelítésre tökéletesen alkalmatlannak tűnt a túrára. Aki ismeri a típust (S2000), tudja, hogy nem igazán rakodási kapacitásáról híres, így mikor már a navigátorként hozzám társult Qvik táskáival sem lehetett lecsukni a csomagtér-tetőt, úgy hogy én még semmit nem pakoltam, kezdett necces lenni a helyzet. A cuccokat ott redukáltuk ahol lehetett, végül nagy nehezen befértünk, tele lett még az ülések alja plusz szerencsétlen Qvik lábtere is, de megvolt minden, ami kell: irány Budapest!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A prolog a Népligetben történt, ahol késői érkezésünk ellenére is hosszú sorokban álltak a nevező autók. Összesen 53 nevező, 19 médiás autó és egy motor vett részt a túrán. Az autók a legkülönbözőbb típusokból kerültek ki, több BMW, Porsche és – elsősorban a „sztárok” által hajtott - Audik mellett Toyoták, Volvók, Opelek, két Honda Civic, Fabia RS, Corvette, Maserati és még számos hétköznapi, vagy ritka gépezet sorakozott fel az esti őrzés céljából beüzemelt kerítés mögött. A legkülönlegesebb látványt a „Sauro News Express” hatalmas sárga GAZ 66-os teherautója nyújtotta, mely a maga 100 liter / 100 km-es fogyasztásával szintén merész vállalkozásnak tűnt erre a túrára.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Örömmel fedeztünk fel több Carstylingos arcot is az indulók között, így Karif-ot, Árvó-t, Calfy-t, OIOIO-t a Brabus Mercivel, valamint Matej-t, aki egy szegedi csapat mithfahrereként indult a futamon. Az egész mezőny egyébként nagyon szimpatikus volt, a legtöbb induló segítőkészen és barátságosan állt hozzá a többiekhez, ami garantálta a remek hangulatot a túra folyamán is. A regisztráció alatt az autókat teleragasztották a szponzorok matricáival, és megkaptuk a rajtszámot, mely a mi esetünkben a 011-es volt. Minden nevező egyébként Ágyúgolyós inget és baseball sapkát is kapott túrára, néhány Red Bull kíséretében

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Miután mindenki beérkezett, egy meglehetősen szűkös busszal a szálloda felé vettük az irányt, ahol a reggeli fél 7-es indulásig hátralévő néhány óráig felkészülhettünk lelkiekben a másnapi megpróbáltatásokra. A bevállalósabbak este még VIP-ként bulizhattak egyet az E-klubban is, mi ezt kihagytuk, bár aludni így is csak kb. 3 órát sikerült, és még ezt sem folyamatosan.

Július 9. szombat – az első nap

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Sajnos a reggel nem volt túl bíztató, szakadó esőre ébredtünk, ami csak a rajthoz történő buszozást követően hagyott alább kissé. Itt viszont már javában állt a bál: mindenki az utolsókat igazította az autóján a rajt előtt, felkerült még 1-2 matrica, izgatott légkörben, percenként hagyták el a versenyzők a helyszínt. Közvetlen a rajt előtt tudtuk meg az első checkpoint helyét, ami Ócsa volt, valamint a pontos szabályok is ekkor tisztázódtak:

A futam két napja alatt összesen 21 ellenőrző pontot kellett érinteni az országban, ahol több helyen is különböző feladatok vártak a túrázókra. A feladatokért összesen 311 pontot lehetett összegyűjteni, amelyek időre váltva vonódtak le a teljes futamunk összidejéből. A pontok és az idő aránya exponenciálisan nőtt, az összes pontot összegyűjtve maximálisan 180 percnyi jóváírást kaphattunk az időeredményből.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Ez két okból is jó ötlet volt: egyrészt nem volt rákényszerítve az ember, hogy megállás nélkül üveghangon tolja az autónak – egy-egy feladattal általában sokkal több időt takaríthattunk meg, mint az az előny, amit a feladat végrehajtása nélkül nyerünk. Másrészt szinte minden feladathoz ki kellett szállni az autóból, így nem fásultunk bele a folyamatos vezetésbe – átlag 50-60 kilométerenként volt egy ellenőrző pont, így az adrenalin bőven kitartott az egyes megállók között. Az új célpontot mindig az aktuális állomáson kaptuk meg, így mindig csak egy célra kellett összpontosítani - persze mindez csak leírva volt ilyen egyszerű – lásd később :)

Na, de térjünk vissza a futamhoz:
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Miután végre elindultunk, kb. 50 méterre rajtvonaltól egy nagy csapat rendőrbe botlottunk, traffipaxszal és szigorú tekintettel felszerelkezve. Minden autót és sofőrt ellenőriztek, minden adatot felírtak, utánanéztek, kikérdeztek – ez a jelenség sajnos igen gyakori volt a két nap során, ami elég bosszantó volt, főleg, mivel ugye időre ment a versengés. Viszont azt hozzá kell tenni, hogy a rendőrök 99%-ban nagyon normálisan álltak hozzá az egész bulihoz. Nem kötözködtek, nem akarták látni az izzókészletet, és megbüntetni sem akartak mindenáron, sőt, többen is voltak, akik úgy búcsúztak, hogy „toljátok neki rendesen”, vagy „aztán lássunk egy szép elindulást!”. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy a traffipaxokkal végig szerencsénk volt, szerencsére mindig előre jelezték segítőkész autóstársaink, így sikerült a rendőrség anyagi támogatása nélkül végigautózni a távot. Kaptunk kölcsön egyéként egy traffipax-detektort is, ami talán egyszer, ha helyesen riasztott, így túl sokat nem ért, az OMV kutakat ezzel szemben rendre, hajszálpontosan jelezte.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

1. Az első checkpoint tehát Ócsa volt, az itiner mellé kapott kis cetlin a következő állt:

Utad egy gumiszervíz előtt vezessen, majd a FÉG konvektor RT. miniboltjával szemben megtalálsz minket

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az első pont rögtön egy kis nehézséget okozott, ugyanis az M5-ösről sikeresen lekanyarodtunk már Gyál után, így egy kis kerülővel értünk be a településre. Szerencsére az óra csak az első ponttól indult, így ezzel nem veszítettünk időt, a miniboltot viszont nem volt olyan egyszerű megtalálni. A Fég Konvektor RT-t minden tábla az ellenkező irányban mutatta, az egész falut körbejártuk, mire végre meglett az a fránya pont, ahol meg is kaptuk a következő feladatot.

2. Ellenőrzési pont leírása:
Szélességi: 47 fok, 11.29406 perc, Hosszúsági: 19 fok, 0.26748 perc
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Víztorony után keresed a halott oroszlánt!!!


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Na ez kész. Térkép, földrajz-atlasz elő, de ugye régen volt már az általános iskola, franc sem emlékezett, hogyan kell ezeket a perceket használható formára váltani. Az első tipp Dunaújváros volt, de ezt szerencsére elvetettük, és Kunszentmiklós felé vettük az irányt, ami útközben már Tassra módosult. Egy kis bolyongás után néhány kimondhatatlan nevű faluban, észrevettünk egy versenyzőt, aki igen határozottan tartott Kiskunlacháza felé – utána eredtünk. Lacházán víztornyot ugyan nem találtunk, viszont a nyugati végén volt egy bezárt Peugeot szalon – megvolt a halott oroszlán! Pecsét és egy rövid kérdés után már kezünkben is volt a következő boríték, plusz kaptunk egy vasszeget, hogy tegyük el, mert később kelleni fog.

3. Ellenőrzési pont leírása:
Ha a mai napon a 7902 számú vonatra szállnál fel, akkor a menetrend szerint 10:47 perckor érkeznél az ellenőrzési pontra.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
A gyermek kresz park után kb. 200m


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Leparkoltunk, vasúti menetrend elő. Gyorsan rádöbbentünk, hogy ebben mindenhogy lehet keresni, kivéve persze járatszám szerint. Azért megpróbáltuk. Hosszú percekig tartó kudarc után felhívtuk a MÁV tudakozóját, ami szintén igencsak megváratott, végül Szabadszállást jelölték meg célként. A diszpécser már azt hitte, szórakozunk, még meg is kérdezte, hogy miért akarják ezt ma ennyien tudni? Ezek szerint jó nyomon voltunk, ráadásul kisütött a nap is. Tető le, irányba álltunk, és rövid időn belül el is értük a települést. Az úton egyébként megelőztük a Hilltop pincészet Peugeot Partnerét (ők is az indulók között voltak), a srácok viszont nem adták egykönnyen magukat: a kanyargós úton hihetetlen módon tolták a puttonyosnak, füstölve-csikorogva követtek minket egészen a célpontig, ami a vasútállomás volt. Itt igen különleges feladat várt ránk a plusz pontokért: felváltva el kellett futni egy dombig, aminek a két oldalára 1-1 nyolcjegyű szám volt felfújva. Ezt meg kellett jegyezni, és visszafutva bemondani a szervezőknek. Jó kis testmozgás volt, de csak ezután kaphattuk meg a következő papírost.

4. Ellenőrzési pont leírása:
A királyok városa, alba Regia.
”Vivát, vivát Beatrix a magyar királyné” – hangzott el számos alkalommal a Városház téren. A két napos királyi esküvő programsorozat a végéhez ért, és összeházasodott Mátyás király és Beatrix hercegnő a város főterén.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Ha bajban van az autód, ezen a helyen te is sok pénzt elkölthetsz. A megoldást az autódon helyeztük el s ha megtaláltad az ellenőrzési pontod helyét is megtalálod.


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A várost rögtön vágtuk, Székesfehérvár. A megoldás az autónkon – minden bizonnyal a matricákról lesz szó. A szponzorok közül a Meteor tűnt a legkézenfekvőbbnek, persze jó kérdés, hogy ez hol található a városon belül. Visszamentünk a Dunáig, Dunaújvárosnál pedig kompra szálltunk, mivel ez tűnt a leggyorsabb megoldásnak. Szerencsénkre pont felfértünk még az induló hajóra, útközben a két part között pedig felhívtuk a Meteor infó-számát, és már meg is volt a helyszín. A kompon beértek minket a Hilltoposok is, innentől már együtt mentünk tovább. Fehérvár határában traffipax várt minket, de szerencsére időben informálódtunk :) A következő ellenőrzési pontot ismét rejtvény formájában kaptuk meg:

5. Ellenőrzési pont leírása:
Egy 2000 lakost számláló bakonyi község. Idegenforgalmi nevezetessége a XVIII. Században épült Eszterházy kúria, a kastély, melyet 80.000 m2-es park vesz körül.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Hot Dog


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Hm. Kapásból elindultunk volna Fertőszentmiklós felé, de szerencsére Hilltopék ránk szóltak, hogy az nem 2000 lakosú. Ők Csákvárra tippeltek, mi gyorsan telefonos segítséget kértünk Damientől, hogy ugyan nézze már meg, van-e ott Eszterházy kastély. Volt bizony, tehát irányba is álltunk, és követtük a puttonyost a város széléig. Egyik lámpánál még átkiabáltak, hogy Móron keresztül mennek, ami egy kicsit meglepő volt, hiszen nem is esik útba. Mindegy, a városból kifelé jövet volt egy kis őrültködés, előzgetés, majd mentünk szépen sorban Zámoly felé. Feltűnt, hogy barátaink mintha sokkal jobban nyomnák a gépet, mint eddig, és persze nem is Mór felé mentünk, gondoltuk biztos rájöttek, hogy az nem lesz az igazi. A helyzet akkor kezdett gyanús lenni, mikor a csákvári elágazásnál nem fordultak le a község felé, hanem mentek tovább egyenesen. Rögtön utána észrevettük, hogy nem is a Hilltopos furgont követjük, csak egy ugyanolyat :) Valószínű még Fehérváron kavarhattuk el őket, mindenesetre visszafordultunk, és elmentünk Csákvárra. A java még csak most jött: Csákváron egy darab Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Hot Dogos nem volt, elkezdtünk kérdezősködni, és maximum pizzériát tudtak csak mondani. Meg voltunk lőve egy kicsit, aztán újabb telefon és érdeklődés után Csetény tűnt a legvalószínűbb célpontnak, mivel ott is kevesen laknak, és van Eszterházy kastély. Ezt igazolta még az is, hogy a Hilltoposok Mór felé mentek, az pedig ugye pont arra felé van. Így hatalmas kerülővel, de Csákvárról amilyen gyorsan csak lehetett átviharzottunk Csetényre. A táj egyébként nagyon szép volt útközben, de erre nem volt idő figyelni, már csak a nagy sebesség mellett kialakuló csőlátás miatt sem ;)
Csetényen igen, volt egy Hot Dogos.

6. Ellenőrzési pont leírása:
Létezik egy személy, akinek neve megegyezik a mi következő ellenőrzési pontunkkal. Ez a személy a világ talán legbefolyásosabb embere, mégis valakinek a szolgája, szavát milliók lesik és várják. Ő egy vezető. Hivatása haláláig tart.
Mielőtt ezt a pontot eléred, utad Bakonybélen keresztül vezessen. Itt fotót kell készíteni egy olyan ház előtt, melynek fából van minden nyílászárója, és kék-fehér színben pompázik. A fotón az autónak is szerepelni kell a második résztvevővel közösen.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
A templom és az Öreg uszoda között sárga és fehér buszok szomszédságában az Auto Trader téged vár


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A település Pápa, ez tiszta sor, Bakonybéllel viszont meggyűlt a bajunk, mert egy darab kék-fehér házat sem találtunk. Ráadásul beértük Karifot is, akinek hasonló gondja lehetett, hiszen ő is a Bakonybél vége táblánál hezitált. Kicsit messzebb láttunk egy újabb táblát, „Ifjúsági szálló” felirattal. Végülis ez is lehet kék-fehér, úgy döntöttük megnézzük. Néhány kilométeres hegyi túra következett, egysávos úton, ami végül behajtani tilos táblába, mögötte pedig földútba torkollott. Rájöttünk, hogy valószínű nem itt lesz ez a bizonyos házikó… vissza a faluba, ott megálltunk 1 háznál, aminek feltűnően minden nyílászárója fából volt, fehér is volt, és nagyon-nagyon-nagy jóindulattal szürkéskék is. Jobb híján lefotóztuk ezt, később kiderült, hogy jól cselekedtünk. Pápa előtt eleredt újra az eső, Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!plusz még belebotlottunk egy BMW-s felvonulásba is, egy halom E21-es vonult előttünk, valószínű találkozó-féle lehetett, de szerencsére nem sokáig kellett követnünk őket. Az ellenőrzési pont a segítőkész lakosoknak hála hamar megvolt, itt egy parkolóban kiragasztott betűket kellett összeirkálni a plusz pontokért, ami pár percet vett igénybe, és már kaptuk is az újabb feladványt:

7. Ellenőrzési pont leírása:
A posta 9373 irányítószámmal látta el ezt a települést.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Keresd azt, ami szárnyakat ad!


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Újabb telefon haza, a megfejtés Pusztacsalád. Kissé nehézkes kitalálás után Pápáról meg kellett állnunk tankolni, így Kariféktól búcsút vettünk, összefutottunk viszont 2 másik versenyzővel, akik egy M5-ös BMW-vel rótták a kilométereket. Jó fejek voltak, a navigátor srác kinevezte magát inkább fedélzeti szakácsnak, tehát nem igazán tudták az irányt, így abban maradtunk, hogy mi megyünk elől és ők majd követnek. Ezen a ponton rá kellett jönnöm, hogy ez idáig nagyon nyugisan vezettem :) Mikor egy 500 lovas bömös betölti Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!az összes visszapillantót, igencsak gyorsításra készteti az embert. Az iramnak végül a Tét utáni ritka szar utak vetettek véget, ahol a buckák miatt a hátsó dobok is többször a földet súrolták. Még azt is hozzá kell tenni, hogy innentől szinte minden nagyobb kereszteződésben rendőrök vártak, Zalaegerszegig minimum 5-ször állítottak meg, mindenütt ellenőrzés, adatok rögzítése, anyja neve ésatöbbi… kicsit már kezdett unalmas lenni.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Pusztacsaládon egy sárvert Red Bullos autó várt minket a falu közepén, a plusz pontokért – na meg persze az ajándék Red Bullokért – egy kicsit mászókázni kellett a közeli játszótéren. Mindezek után jöhetett is a következő feladat.

8. Ellenőrzési pont leírása:
_ _ _ _ _ _ _ Y _
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
A vaskapu után hol szomjadat olthatod keresd a hárs árnyékát s ott utadat megkapod.
S ha nem találod meg semmi gáz, vár téged a PB gáz


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Kis rávezetéssel ugyan, de meglett a megoldás: Kissomlyó. Az út a fokozott rendőri jelenléttől eltekintve eseménytelen volt, szerencsére itt már főúton mehettünk, bár az eső nem akart alábbhagyni. Kissomlyón viszont mintha elvágták volna. A feladat itt képek párosítása volt, hársfák alatt, egy kút szomszédságában. A világ egy-egy nevezetességéről láthattunk fotókat, amelyeket országokhoz kellett kötnünk minél gyorsabban. Meg is voltunk vele hamar, viszont közben befutottak a rend éber őrei, és egy újabb 20 perces igazoltatás vette kezdetét…
Időközben megkaptuk az új feladatot is.

9. Ellenőrzési pont leírása:
A következő ellenőrzési pont nevének egy részét megkapod, ha Dobó várának nevét megtudod. S ha ennyi nem elég, segítségként felhasználhatod, amit a 2. ellenőrzési ponton kaptál.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Keresd meg az Esso kutat. Indulj el azon az úton, ahol a kút található, amerre csökkennek a házszámok. Jobbról a 6. utcánál fordulj balra. Balról a 3. utcánál fordulj jobbra, menj ameddig az út visz, és ott fordulj balra, jobbról az 5. utcánál jobbra fordulj, jobbról az 5. utcánál ismét jobbra fordulva megtalálod a hulló csillagot!!!


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Zalaegerszeg ofkorsz. Rendőrünk volt olyan kedves, hogy esélyeink rontása után megpróbált kicsit segíteni is: megmutatta a legrövidebb utat a térképen Zalaegerszegig. Igaz, jobban tettük volna, ha nem hallgatunk rá. Valóban a legrövidebb út volt, viszont olyan szir-szar kis falvakon és elhagyatott utakon keresztül, hogy 3-szor is elkavartunk útközben, mire beértünk végre Egerszegre. Itt viszont mákunk volt: még el sem kezdtük keresni „hulló csillagot”, mikor az egyik utcából egy Ágyúgolyó Futamos autó fordult ki nagy sebességgel. Befordultunk arra, és láss csodát, megvolt a Meteor ellenőrző pontja, ahol a következő papíros várt ránk:

10. Ellenőrzési pont leírása:
Most pedig képzeld el, hogy autód egy vonat melynek útvonala Lentin keresztül a versben szereplő pontra visz. Légy te a mozdonyvezető:
Megy a vonat megy a vonat ........ állomásra, elől ül a masiniszta hátul meg a krumpli fejü palacsinta.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Platánsori ABC


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Nagykanizsa nem volt kérdés, az ABC viszont már kisebb bolyongás után lett csak meg. Ráadásul a város határában traffipax várt minket, persze mi mint mindig, most is szabályosan közlekedtünk ;) Ezen az ellenőrző ponton volt az egyik legmókásabb feladat: Egyikünket be kellett tekerni múmiának WC-papírral, és Hot Dogot kellett vele etetni. Qviket meggyőztem gyorsan, hogy vállalkozzon a feladatra. Az eredmény galériánkban nagy felbontásban is megtekinthető :)

11. Ellenőrzési pont leírása:
A várost északról Külső-Somogy szelíd dombjai, délről a Zselic meredek hegyoldalú erdői veszik körül. S a folyó szabályozása előtt (melyről nevét is kapta) is fontos közlekedési útvonalak vezettek erre, lendületet adva a táj és a környék fejlődésének.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Az ellenőrzési pontunk a két csarnok között található


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Ez nem volt más, mint Kaposvár, és mivel a város szélén ismét igazoltattak, kiszedtük a rendőrökből a csarnokok pontos helyét is. Itt ismét egy Red Bullos kocsi várt minket, a plusz pontokért pedig egy KRESZ tesztet kellett kitöltenünk, ami sikerült is, ráadásul mindössze 2 hibával. Szerencsére kaptunk itt is Red Bull-t, ami már nagyon ránk fért, mert kezdtünk kicsit fásulni, ráadásul a nap is lemenőben volt már. Az új feladat pedig a következő volt:

12. Ellenőrzési pont leírása:
Az ellenőrző pontot keresd Bonnyapuszta és Koppányszántó között.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Az ellenőrzési ponthoz utad egy hídon át vezet, hol mondani csak igazat lehet. A híd másik oldalán a toronyban az órát is megleled.


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Ez volt az övön aluli ütés a szervezők részéről :) Bonnyapuszta és Koppányszántó között két falucska is van, amelyhez híd vezet, ezek közül a Somogydöröcske nevezetű volt a helyes megoldás, ahol a nagytemplom tövében felelhettünk néhány kérdésre a plusz pontokért. Az állapotunkat tükrözi, hogy bár a falunak 1 utcája van, mégis sikerült benne eltévedni… a feketeleves viszont még csak most következett.
Bár előtte megkaptuk az utolsó papírost is:

13. Ellenőrzési pont leírása:
Az esti bulihoz a belépőd megkapod, ha Siófok előtt a repteret elhagyod.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Leszállás után utad egyenesen folytatod, a jegenyéknél a blokkoló órát ha jól figyelsz meglátod.


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Döröcskéről a 61-es felé indultunk, viszont útközben iszonyatos zivatar kapott el bennünket. Az út pillanatok alatt elúszott az esőben, több helyen 5-10 cm mély sárátfolyásokon kellett átgázolnunk, ahogy a dombokat mosta le a víz. Itt már kezdett az is kérdéses lenni, hogy kijutunk-e erről az útról egyáltalán, egy cseppet para volt a dolog, tény, hogy nagy kő esett le a szívemről, mikor végre kiértünk a főútra. Közben dörgött villámlott, de legalább már úton voltunk a végállomás felé. Siófok felé egyre kevésbé esett, sőt, Ságvártól már az út is száraz volt. Siófok előtt bekanyarodtunk a reptérre is, hátha ott lesz az ellenőrző pont, viszont csak egy feldühödött rottweilerrel találtuk magunkat szembe, így jobbnak láttuk szépen odébbállni.. A checkpoint a városban volt, ahonnan már csak a Palace-ig kellett eljutnunk, ahol a szálloda előtt végre leparkoltunk.

Összesen 811 kilométert tettünk meg aznap, és este fél 10 körül értünk be a szállásra. Itt mindössze kb 20 autó volt bent a 72-ből, így egész jó időt futottunk, ráadásul 2 kivételével minden pontunk megvolt. Összeszedtük magunkat kicsit, és átmentünk vacsorázni a Lovag Étterembe, ahol már javában folytak az élménybeszámolók.

Vacsora után pedig irány a Palace – ismét remek buli volt, bár máig sem értem hogy volt erőnk hozzá, fél 4-kor jöttünk vissza a szállásra, ráadásul enyhén ittas állapotban :) Ittunk is két alkoholsemlegesítőt, és megpróbáltuk a maradék 2 és fél órát alvással tölteni.

Július 10. vasárnap – a második nap

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Míg az első nap taktikásabb volt, és több gondolkodást is igényelt, a második sokkal inkább a hajtásról szólt. Nagyobb távolságoknak és kevesebb checkpointnak hála jóval gyorsabban is sikerült teljesíteni a távot, igaz tankolni már háromszor voltunk kénytelenek.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mondanom sem kell, reggel rögtön azzal kezdtük, hogy elaludtunk, és mire magunkhoz tértünk már a fél mezőny elhagyta a helyszínt. Percek alatt kaptuk össze magunkat, és indultunk lefelé. Reggelizni persze már nem lehetett, az étteremben már a következő turnusnak volt terítve, így a főpincér szép kedvesen, de határozottan küldött el minket a halálba. Azért a kómás fejünket látva kicsit megenyhült, és csomagoltak nekünk pár szendvicset az útra (az egyiket a minap találtam meg összenyomódva a szőnyeg alatt, kedves Qvik). A rajtot kötelező szondafújás előzte meg, kicsit csóválták is a fejüket rendőrék, mivel minimálisan ugyan, de volt még nyoma a tegnapi estének :) Szerencsére normálisak voltak, viszont kötelező jelleggel ennünk kellett néhány szendvicset az indulás előtt.
Az első célpont Szekszárd volt:

1. Ellenőrzési pont leírása:
Szekszárd
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Japánok 6 sárga csillagja lebegjen a szemed előtt.
A jövődből érkező számok: 1831, 1945, 1941


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A csillagokból mi a Subaru-ra asszociáltunk, ami be is jött, a város határában rá is leltünk egy szalonra, ami előtt ráadásul hemzsegtek a versenyzők. Be is szaladtunk, és már kezünkben is volt a következő célpont leírása.

2. Ellenőrzési pont leírása:
Az ellenőrzési pont Solttól kb. 42 km-re, Forráskúttól kb. 50 km-re található.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Éhségedet a Hot Dog-gal csillapíthatod, ha a szökőkutat sárga téglán elhagyod...


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Solt hallatán rögtön a szekszárdi híd felé vettem az irányt, Qvik útközben méregette ki, hogy a célpont minden bizonnyal Soltvadkert lesz. Az M9-esen jól oda is léptünk a járgánynak, nagyon jó minőségű az az út. Persze nem élvezhettük túl sokáig, mivel a híd lábánál ismét rendőrök vártak – szerencse, hogy traffi nem volt náluk :) Mindenesetre Soltvadkertet az útközben történt további két ellenőrzés mellett is igen gyorsan elértük, ráadásul ismét behoztuk Karifékat a piros Maseratival. A Hot Dog árus fellelése most igen egyszerűen ment, viszont eléggé feltorlódtak az autósok az ellenőrző pontnál, legalább 8 gép várakozott itt a borítékra. A fennakadás oka a Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!bonyolult feladat volt, ugyanis jó pár kérdésre kellett válaszolni az elmúlt napok történéseiből, ez pedig hosszú perceket vitt el az életünkből. Megelégelve a helyzetet, közös erővel meggyőztük a ponthoz állított srácot, hogy ez a pár autó „szereti egymást”, és együtt szeretnénk megoldani a feladatot. Szerencsére ráállt, így hamarosan indulhatott tovább a menet.

3. Ellenőrzési pont leírása:
Az ellenőrzési pontot megkapod, ha feladatod a Kőrös partján megoldod. A megoldásban segítségedre lesz Szent Márton Püspök!!! A megoldás után keresd meg a községházát.
A feladat:
Kőrös partján van egy oszlop, rajta anyóka keresztet fogdos. Étteremnek közelében a fák és rózsák ölében. A közelben van egy másik oszlop, hol a reggel megkapott évszámot látod. Oszlopok közt északkeletre, s nemeskőbe vésve a feladatot megoldhatod:
1/21/4, 2/3/7, 2/38/5, 3/9/7, 6/14/12


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A cetli elolvasása után rögtön Kunszentmárton felé vettük az irányt. Ez a szakasz volt egyébként az egyik legjobb ezen a napon, igen szép műsora volt a 8 autónak együtt a 44-esen :) A versenyszellem túlzottan is felébredt mindenkiben erre a 80 km-re, sajnáltuk is, hogy a vége felé ismét ki kellett állnunk tankolni… Kunszentmártont így kis késéssel értük el, ahol már javában folyt az okoskodás, a feladat ugyanis nem volt olyan egyszerű. A park még csak-csak megvolt a faragott oszlopokkal, a sorszámokat viszont a közeli templom falán található márványlapokon kellett kamatoztatni, ahol oszlopokra szedve rengeteg bevésett nevet találtunk. A kapott sorszámok pedig ezek 1-1 betűjét jelölték, amiből az „ÖCSÖD” szócskát raktuk ki. Persze mire minderre rájöttünk… :)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Öcsödön rá kellett ébrednünk, hogy legtöbb lakos a falu közepén található kocsmát azonosítja a községházaként. Szerencsére ott útba igazítottak minket, és a templom tövében ráleltünk a jól ismert Red Bullos autóra. A plusz pontokért az ágyúgolyófutam című filmből kaptunk kérdést, majd egy ajándék energiaital mellett el is kezdhettünk gondolkozni a következő feladványon.

4. Ellenőrzési pont leírása:
A település a Tisza-tó kapujaként a régió turizmusának egyik fontos fogadóközpontjává, a családok paradicsomává vált, ahol minden rendelkezésre áll egy kellemes nyaralás eltöltéséhez. A természet átalakításának eredményeként létrejött a tározó, megszületett a Tisza-tó, létrejött egy varázslatos vízi világ, amely ma már számtalan csodát, feledhetetlen élményt tartogat az idelátogatók számára. A Tisza-folyó megújuló energiájából a villamos energiát négy darab csőturbina-generátoregység termeli, amely együttes kapacitása 28 MW.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Víztározón túl, hol a vízlépcső az úr, ellenőrzési pontunk ott lapul!!!


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A víztározó miatt Kiskörére, a turizmus miatt pedig Abádszalókra tippeltünk, melyek közül az előbbi bizonyult helyesnek. Persze először - biztos ami biztos - elkavartunk a rossz irányba is… Öcsödöt egy halványsárga mellékúton hagytuk el, ami térkép szerint a legrövidebbnek jelöltek ugyan, viszont hihetetlen gagyi minőségű is volt mellé. Martfűt elérve pedig már ismerős utakon haladtunk észak felé: a kunmadarasi versenyekre mindig errefelé szoktunk járni, így sok meglepetést nem tartogatott ez a szakasz, kivéve talán a hatalmas forgalmat a 4-esen. Kisköre előtt külön öröm volt átkelni az egysávos autó és vasút kombinált hídon, a településen pedig már jópár „szurkoló” várt bennünket, akik rögtön mutatták is a helyes irányt, így igen gyorsan meglett az ellenőrző pont. Persze az örömünk nem tartott sokáig, a rend őrei ugyanis itt sem nyugodtak, míg 10 perc kényszerpihenőt ránk nem varrtak. A plusz pontokért egy logikai feladatot kellett megoldanunk, és már kaptuk is a következő borítékot, illetve nem is egyet, rögtön kettőt!

5. Ellenőrzési pont leírása:
Itt állt hajdanában Dobó vára, hol asszonyok kezéből forró szurok ömlött a törökök nyakára!
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Török épület, amelyből alig pár darab maradt Magyarországon. Mellette található az épületről elnevezett hotel is
A feladat:
Jussatok fel az épület tetejére, és készítsetek fényképet magatokról!


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Eger nem volt kérdéses, Kisköréről kifelé haladva viszont beértünk egy rendőrautót, aki 90-nel poroszkát, és balszerencsénkre ő is tovább haladt a településen kívül. Megelőzni nem mertem, inkább visszafordultunk, és egy másik, kicsivel hosszabb úton haladtunk Eger felé, egy ideig kb. kétszer annyival :) Az első szakasz itt sem volt valami fényes, a 60-as „úthibák” tábla helyett inkább „tankcsapdák” lett volna a helyes kiírás. Mivel nem akartam kockáztatni a kocsi alját, kicsit visszább vettünk, és irigykedve néztük a megfelelően nagy Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!rugóúttal ellátott versenyzők autóit elhúzni. A főútra érve viszont nem volt pardon, Egerig az egész bandát behoztuk, itt viszont sajnos egy félretájékoztatás miatt ismét időt veszítettünk. Miután már vagy 5 embert kifaggattunk, hogy van-e Minaret nevű hotel (senki nem tudta), a város központjában azt az infót kaptuk, hogy a torony közelében nem tudunk Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!megállni, és sokkal jobban járunk, ha gyalog megyünk tovább. Le is raktuk a gépet, és egy kb 10 perces erőltetett menet következett Eger sétálóutcáján, mire elértük a helyet. A hidegzuhany ekkor ért: nagy bosszankodásunkra 5 ágyúgolyós autót is ott találtunk a tövében... akkor kb. ennyit a parkolásról. Aki még nem volt fent a Minaretben, ne is másszon fel oda, pláne ha klausztrofóbiás. Nem egy mosolyfakasztó élmény, mindenesetre abban egyetértettünk, hogy a törökök nem normálisak, hogy ilyen tornyokat építenek! Fénykép után rohanás vissza, kocsiba be, tetőt le, és már néztük is a következő feladványt az időközben 30 fokosra melegedett klímában.

6. Ellenőrzési pont leírása:
Budapesttől 160 kilométerre, a három észak-magyarországi megyeszékhelytől pedig közel azonos távolságra, mindössze 60 kilométerre fekszik. Közúton és vasúton egyaránt megközelíthető, a fővárossal összekötő útból 100 km autópálya, 60 kilométer főút! 1960-70-es években már a hazai nehézipar egyik fellegváraként jegyezték.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Keresd a benzinkút 500 méteres körzetében az AutoTradert!


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A megfejtés Ózd volt, így a 25-ösön már száguldottunk is felfelé. Személy szerint ezt a részét élveztem a legjobban a túrának, a 25-ös út szinte végig szerpentineken keresztül visz, forgalom alig volt, így jól meg lehetett nyomni a szakaszt. Útközben számos versenyzőt sikerült behoznunk, a kis falvakban pedig már várt a „rajongótábor”, mely főként a fiatalabb korosztály szurkolóiból állt össze. Jó érzés volt, mintha tényleg egy rallyn lettünk volna. Ózdon különösebb nehézségek nélkül megvolt a checkpoint, itt egy röpke szlalompályán kellett bizonyítani a plusz pontokért, és már indulhattunk is tovább.

7. Ellenőrzési pont leírása:
Északi szélesség 48. fok 5. perc, keleti hosszúság 19. fok, 32. perc.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Keresd az általános iskolánál a RETRO benzikutat.


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Na, megint ezek a koordináták. Szerencsére már rutinosabbak voltunk, és egyértelműen beazonosítottuk Szécsényt. Ezen a szakaszon sajnos nem volt szerencsénk, több útlezárás, vasúti átkelő és rendőr is keresztezte utunkat, míg nagy nehezen elértük a települést. Ismét sikeresen elkaptunk egy zivatart, ráadásul pont egy faluban, ahol a lakosok nagy röhögése közepette álltunk félre felcsukni a tetőt. „Megáztok vazze!”
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Sajnos igazuk is volt, mindenesetre Szécsényen már sütött a nap. A retro benzinkutat egy ősrégi töltőállomás maradványaiban ismerhettük fel, itt pedig ismét egy feladat várt minket a pontokért: egy 500 méterre lévő múzeumig kellett elszaladni, és ott fotót készíteni egymásról. Kicsit nehezemre esett a futkározás ennyi alvás után, de megvolt gyorsan, és elindulhattunk az utolsó checkpoint felé.

8. Ellenőrzési pont leírása:
Sorsod most a kezekben rejlik, a megfejtés után Galgagután készíts fényképet a MOL kút gázpalackjai előtt.
A településen belül az ellenőrzési pontot megtalálod:
Keress minket a jól ismert Hot Dog-os kocsi mellett.


Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A feladvány mellé kaptunk egy kis képrejtvényt, melyen jelbeszédet ábrázoló kezekből kellett kiraknunk a következő állomást, ami Veresegyháza volt. Persze előtte be kellett ugrani Galgagutára, egy gázpalack-fotó erejéig. Karifékat értük be ezen a szakaszon, és innentől a táv végéig már együtt nyomtuk a szerpentineket. Útközben még beállt mögénk egy Seat Alhambra is, a benne ülő családfőnek igencsak tetszhetett a buli, ugyanis szinte végig a nyomunkban tolta az egyterűt, nem volt semmi :)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Veresegyháza után Mogyoródra vettük az irányt, és fél 7 körül érkeztünk be a célba, mely az Aquarena területén volt. Összesen 1511 km-ben teljesítettük a távot, a túra idejét nézve pedig a két nap alatt kb. 23-24 óra lehetett. Beérkezésünkkor a teljes mezőny kb. harmada volt még csak ott, egészen 11-ig szállingóztak a résztvevők. A záróbulira a medencék mellett került sor, aki akart, élményfürdőzhetett is, bár hozzá kell tenni, hogy egy kicsit hűvös volt az idő. Vacsora, és rengeteg élménybeszámoló után kb. éjfél körül került sor az eredményhirdetésre, mely rögtön velünk kezdődött:

A médiafutamosok között a harmadik helyet sikerült elérnünk!
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A helyezésnek nagyon örültünk, hiszen ennyi kavargás után nem is gondoltuk, hogy a legjobbak között lehet az időnk. De ezek szerint nem csak mi tévedtünk el néha ;) A kategória második helyezettje SRHPeti lett egy Toyota LandCruiserrel, az első pedig a VV3-ból ismert Leo, aki egy A6-os Audival indult a túrán.

A fődíjért folytatott küzdelem helyezettjeit pedig hamarosan időeredményekkel együtt megtaláljátok a www.agyugolyofutam.hu weboldalon. Sajnos a végén a fáradtságtól már ki sem láttunk a fejünkből, ráadásul lent maradt a fényképezőgépünk is. Annyi biztos, hogy az első helyezést egy Toyota Celica, a másodikat egy Corolla TS, a harmadikat pedig egy Mitsubishi Pajero legénysége nyerte. A 4. helyezett egy Citroen Saxo lett.

A sebesség-rekordot OIOIO Brabus Mercedese állította fel, nem kevesebb, mint 310 km/h-val! Ők egyébként annak ellenére, hogy elsőként értek célba, csak az 5. helyen végeztek, mivel a feladatok közül nem oldottak meg egyet sem, inkább a gyorsaságra mentek, ami végül nem bizonyult jó taktikának. A versenyt sokáig vezető A6-os 1 checkpointtal a cél előtt egy kanyarban kisodródott, és az árokban végezte – menet közben láttuk is az autót. Személyi sérülés szerencsére sem itt, és az egész futam során sem történt.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az eredményhirdetést egy kis live erotic show zárta, két hazai pornószínésznő főszereplésével. Ezt követően kezdődhetett a buli, amit mi már nem vártunk meg, mivel hulla fáradtan még hátra volt az otthoni ellenőrző pont, ami sajnos igen messze található Mogyoródtól...

Hosszú és fárasztó hétvégén vagyunk túl, viszont annyi élményben és olyan hangulatú túrában volt részünk, amit nagyon nehéz szavakba önteni. Ezt csak átérezni lehet, annyi minden történt útközben, hogy órákat lehetne anekdotázni akár csak a verseny egyik napjáról is. Csak ajánlani tudjuk mindenkinek a jövő évi futamot, mi biztos, hogy ott leszünk és remélhetőleg sokkal több indulóval, és a mostaninál is nagyobb felhajtás mellett vehetünk részt az újabb autós-maratonon. Köszönet a szervezőknek a lehetőségéért és a – tényleg - remek megvalósításért, ami apróbb hiányosságoktól eltekintve (hozzáteszem, ezekről csak hallomásból tudunk, mi semmi ilyesmit nem tapasztaltunk a 3 nap folyamán) tökéletes feelinget biztosított erre a hétvégére.

C.U. IN 2006!