Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Május 22-én vasárnap került megrendezésre Nagyváradon (Románia) az International Tuning & Sound találkozó, amelyre néhányan Magyarországról is ellátogattunk. A neves eseményről Hanstól kaptunk beszámolót és képeket.

A rendezvényre a figyelmet a győri Tuning & Stereo kiállításon a nagyváradi találkozó szórólapját osztogató hostess lányok hívták fel a figyelmemet. Az internetes honlap (www.tuning-sound.ro) megtekintése után határoztam el, hogy ezen a rendezvényen érdemes részt venni, mert a rendezők különleges, nálunk eddig még nem látott autókat és többféle versenyt (Miss Tuning választás, dB Drag, Show & Shine) ígértek.

E mellett az út sem tűnt különösen hosszúnak egy németországi kiállításhoz képest.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A szombatról vasárnapra virradó éjjeli 2 órás kelés és 6 órás út után érkeztem meg a rendezvény helyszínére, ami a város melletti repülőtér volt. A helyszínen a bejutásra várakozva találkoztam egy másik magyar autóval, az igényesen megépített fehér-kék Seat Leonnal, benne „Carsylingos Peti”-vel és az autó gazdájával Lacival. A harmadik magyar autó a debreceni Devil Tuning piros, karbon motorháztetős gyönyörű hármas BMW-je volt.

A regisztráció és a 6 eurós belépődíj befizetése után három (!) ellenőrző ponton átvánszorogva értünk be a repülőtér betonjára. Ebből is látszott, hogy a rendezők a biztonságot nem bízták a véletlenre. Már a bejutásnál látható volt, hogy különleges autókat fogunk látni, az egyik hangár mellett ugyanis a Fast and the Furious c. filmből ismerős narancssárga Toyota Suprát mosták éppen.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A leparkolás után ismét csak szájtátás következett, ugyanis szebbnél szebb, belga rendszámú autók kanyarodtak a rendezők által gondosan körbekerített területre. Mint kiderült a belga gépek azért voltak jelen ilyen nagy számban, mert ők voltak az esemény főszervezői.

A látványra nem lehetett panasz: króm kerekek, airride, lambó ajtó, flip-flop fényezés, gyönyörű hifi installációk, gondosan megépített belsők... a betonon körbekerítve pedig nem más állt, mint egy Shelby GT 500 ELEANOR, a Nicolas Cage főszereplésével készült Tolvajtempó c. film legendás „szereplője”. A belga gépek közül nekem a sárga gyöngyház 3-as BMW 245/30 ZR20-as görgőkkel és a brutál RX7-es Mazda jött be legjobban, de a többi verda sem volt csúnya.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Nekünk sajnos nem jutott kordon az autók köré, így arra nem nagyon gondolhattunk, hogy nyitott ajtókkal várjuk az érdeklődőket, akik a hivatalos 10 órás kezdés előtt is már szép számmal jelen voltak. 10 órakor aztán elszabadult a „pokol”. Nézők ezrei lepték el a kifutópályát, hogy szinte mozdulni se lehetett. Az óriási érdeklődésből látszott, hogy ott is megindult valami a tuning élet területén. Bár láthattunk néhány igazi sufni-tuning megoldást, de azért voltak szép autók is a vendéglátóink országából. A román gépek közül legjobban a F&F stílusban megépített Celica és a „kawazöld” Mazda 6-os tetszett.

A tömegben szerencsére feltűntek ismerős arcok is: MareasPetiék kis csapata és az M.N.C.-s srácok. Petinek külön köszönet, ugyanis megmentette az életemet 3 szendvicsével és maradék kólájával, ugyanis tapasztalat híján nem vittem magammal a helyi hivatalos fizetőeszközből, a nálam lévő Euroért viszont nem tudtam sem enni- sem innivalót vásárolni. Köszönet a lányoknak is, hogy jelenlétükkel emelték az esemény fényét. (meg a nézők pulzusát…)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A programok délután 2-kor kezdődtek, amelyben volt kaszkadőr show, drift bemutató, gumifüstölés és autó szépségverseny is. Ez utóbbiról kiderült, hogy a rendezők nagyon sok kategóriában osztottak díjakat. Volt verseny a legszebb festés, a legszebb motor, a legszebb felni, a legszebb hifi, valamint a show & Shine kategóriákban. A versenyekre nevezni sem kellett, mert a belga zsűri végignézte az összes autót és ennek alapján ítélte oda a díjakat. A díjazott autókat egy szélvédőre ragasztott szalaggal jelölték meg, amelyből mi is kaptunk. Azt azonban nem tudtuk, hogy ez milyen helyezést jelent.

A díjkiosztón Lacival, a Leon gazdájával izgatottan vártuk, hogy mikor hangzik el autóink neve és rendszáma. Az izgalom abból is adódott, hogy románul sajnos egy kukkot sem értettünk, de szerencsére a belga műsorvezető általában angolul is szólította a díjazottakat.
A versenyen végül is nagyon jól szerepeltünk, mert mindhárom magyar autó helyezett lett. A Leont beválasztották a Show & Shine verseny 15 legszebb autója közé (sorrend nélkül), a Golfom pedig megkapta a Best of Show (a show legjobbja) óriási kupáját. Fantasztikus érzés volt a rengeteg ember előtt átvenni a díjat és fogadni utána a sok gratulációt.

A díjkiosztó után fényképezkedtünk még kicsit az autóinknál a serlegekkel, aztán a hosszú útra való tekintettel indultam volna haza, de a lelkes közönség még visszatartott jó egy órán keresztül. Mindig volt, akinek még egyszer utoljára ki kellett nyitni az ajtót, megmutatni a csomagtartót, a motorteret, vagy választ adni egy kérdésére.

Végül éjfélre értem haza holt fáradtan, de élményekkel tele. Jövőre remélem ismét, ugyanitt, remélem több magyar autóval.

Hans

Ezúton is gratuláció a helyezést elért hazai gépek tulajdonosainak!