Tuning VW Passat Carstyling 2012

Fotók: Dombóvári Mihály

Kevés az élőben, nagyközönség előtt átépített autó, és még kevesebb közülük a vadonatúj. A budapesti Carstyling Tuning Show-n már harmadszor tuningoltak élőben autót, és ebből a két utóbbi új szalonautó volt. Most tavasszal a két VW Golf után egy Passatra esett a választás, a típuson belül egy keresett, 2.0 CR TDI motorral és DSG váltóval szerelt változat lett a kiválasztott.

Tuning VW Passat Carstyling

Mint említettük az autót három nap alatt építették át, és mint minden ilyen mélyre ható munka, ez is a kocsi teljes szétszerelésével kezdődött. Így a munka párhuzamosan folyt az utastér elemein, a hifibeépítés kapcsán, a karosszérián, a futóművön. Kezdjük talán a lemezruhával. Itt az eredeti sötétszürke fényezést lecsiszolták, hogy felépíthessék rá az új aranysárga lakkozást. Ez utóbbit most is a speciális fényezésekre szakosodott Car Color-tól Gengeliczki János végezte, a House of Color színlistáját és anyagait használva. Két réteg alapozás után négy rétegben vitték fel a végső színt adó árnyalatokat. A kész felületre három réteg fedőlakkot fújtak.

VW Passat tuning

Ugyanezt tették az időközben elkészült spoiler-szettel is, amelyet Plasztik, a váci mester készített. Igen letisztult és szép vonalú szettet álmodott az autóra, semmi túlkapás. Kifejezetten elegánsak az idomok. Egy-egy toldat került az első és a hátsó lökhárítóra, felszereltek két küszöbidomot, és egy igen jól sikerült, pengevékony hátsó szárnyat a csomagtérfedélre.

VW Passat tuning Carstyling

Mindezzel persze nem ért véget a mutatvány, az összes króm díszlécet, jelvényt mattfeketére festettek a spéci gumialapú Plasti Dip festékkel, az üvegeket pedig fóliázták. Az autó összerakásakor újabb értékes tuning holmik költöztek a járműbe. Így Eibach sportrugókat szereltek be, amelyeket frekvencia szelektív Koni FSD változó karakterisztikájú lengéscsillapítókkal párosítottak. De nem csak ez módosít a kocsi futástulajdonságain: 20 colos Oxigin felniket csavaroztak az autóra. És ha ez nem elég, a mai divatirányzat szerint méret alatti, Federal gumikat tettek fel 225/30 R20 méretben. Ezzel a konfigurációval a rázós út nem embernek való!

Carstyling VW Passat tuning

A gyárilag 170 lóerős autó a neves MTM motortuningját kapta meg, amely által most 205 lóerőt teljesít, a nyomatéka pedig 395 Nm-re nőtt. Azért nem többre, mert 400 Nm fölött már károsodhat a duplakuplungos DSG váltó. A spoilerek miatt szabni kellett a kipufogón is, ezt a Proex szakemberei végezték el, eltüntetve az eredeti dupla kipufogóvéget, klasszikus lefelé hajló nem látszó véget szabva a kocsira.

Carstyling tuning VW Passat Gulácsy Galeri beépítés

Az utastér méltó a külső megjelenéshez. A kiszerelt üléseket fekete bőrrel húzták át, amelyet aranysárga cérnával varrtak a Király Bőr szabászai. Az ülések ülőfelülete, a könyöklő és az ajtóbetétek steppeltek. A hifibeépítés is része a mutatványnak, amelyet ismét Szakáll vitt végbe. Elölre mindentvivő, 8 colos monitorú CMP multimédia fejegységet szerelt be, hátra ment a két ESX mélynyomó, a csomagtérfedélbe építette be a szintén ESX erősítőket, pontosan hármat. Az utastérben a gyári szetteket is kicserélték az ESX komponens szettjeire. A beépített anyagmennyiséget jól érzékelteti, hogy a csomagtérfedél teleszkópjait cserélni kell, mert nem tudták megtartani a 19 kilogrammal meghízott ajtót!

További és nagyobb képek a képgalériában

Carstyling tuning VW Passat