Carstyling tining VW Golf V

Több és nagyobb fotó a képgalériában

A sztori lényege, hogy minden évben, minden kiállításon kell valami újdonság, valami nagy dobás, ami a népet csábítja. Az idei frissülés a tuning show-n sok más mellett az élő autóépítő show lett, amelynek a ráadása, hogy a kocsit sorsoláson meg lehetett nyerni. Persze egy ilyen játékhoz kellően népszerű és lehetőleg mai autótípusra van szükség, így választottak ki egy VW Golf V 1.6 FSI-t, amely szinte szalonállapotú volt. Ennek estek neki a szerelők, hogy totál átalakítsák három nap alatt.

Oxigin felnik a megfoghatatlanul kék autón

Carstyling Golf tuning

Az átépítés már első ránézésre jól sikerült. Fura, megfoghatatlan szín, tiszta vonalvezetésű spoilerek, a legújabb évjáratú felnik, komoly ültetés. Az első lökhárító a Carelli-től származik, de fel csak némi átalakítás után rakták. A küszöbök és a hátsó lökhárító tisztán magyar munka, az Autoplastik-A műhelyében készültek, az Angliából végre hazatért Plasztik segítségével. Igazán ő formázta ki az idomokat, amit Gyuri bácsiék dolgoztak ki készre. Persze igyekeztek már kész részleteket is beépíteni, így az egyedi hátsó lökhárítóba bedolgoztak egy sorozatban gyártott diffúzort, amin rögtön helyet hagytak a kipufogóknak is.

A Proex cucc ipszilonból ágazik szét

Carstyling nyeremény Golf

Mert nem maradhat tuning autó komoly sportkipufogó nélkül. Az új rendszert a Proex készítette, rozsdamentes acélból. A katalizátor után vágták le a gyári részeket, a középdob helyére egy versenydobot szereltek be. Innen 54 mm átmérőjű cső indul a szabadba, amely mielőtt kibújna a hátsó lökhárító alatt, egy Y-ban kettéágazik. Így sportosan két, középre pozícionált vég látszik a diffúzor alatt. Igazán csak a kipufogó az, ami a motorüzemet érinti, más változtatás a hajtás körül nem történt.

A gyári cuccokat bőrözték be

Carstyling tuning Golf fullbőr kárpitos utastere

Történt viszont a futóműben. Beszereltek Koni 1150 rugó-lengéscsillapító készletet, amelynek állítható a rugótányér magassága, így a kocsi hasmagassága. Az ültetés mértéke az első tengelyen maximum 60 mm, a hátsó tengelyen 50 mm lehet. Elöl a fékeket is komolyabbra cserélték. 330 mm átmérőjű hornyolt tárcsákat csavaroztak fel, amelyeket nyolc dugattyús D2 féknyergek szorítanak. Erre már fizikailag lehetetlen lett volna visszarakni a 15 colos gyári kerekeket, de hát nem is akarták. Hiszen ott állt már a dobozában az Oxigin vadiúj tuning felnije, a „15 V Two”. A lehető legnagyobb méretben tették fel a Golfra, 19 col átmérővel. A választott gumi Marangoni Mythos 225/35 R19 méretben.

Carstyling tuning Golf nyereménywágen

Persze nézhetne ki bármilyen jól egy felni, ha a kocsi színe esetlen. Hát ez nem az. A House of Color színkínálatából választott a három fényező, Serkedi Zsolt, Gengeleczky János és Geroge Konya egy színjátszó prizmás kéket. Kicsit olyan a szín, mintha tengerbe nézne az ember, olyan megfoghatatlan a mélysége. Szereti a napfényt persze, de hogy mit tud a vakuvillanásra is megmutatja. ületes! Egy mattfekete alapra 16 rétegben vitték fel a színt! Egy biztos, ezt az autót nem szabad meghúzni, és nem csak azért mert 1 elem fújásának csak az anyagköltsége 200 000 Ft lenne! A fényezésre végül a motorháztetőre felfújt airbrush tette fel a pontot, amely szintén egyedi munka, nem sablonok alapján készült. Ilyen körítéssel igen jól mutatnak a a fekete hátlapú BG Tuning angyalszem fényszórók és a szintén fekete hátsó ledes lámpák. És persze a fóliázott üvegek.

Carstyling tuning Golf bőrülések

Az autó utastere nem marad el a külső megjelenés mögött. Persze itt is kipakoltak mindent, majd a Király Bőr vajszínű bőrrel újrahúzta az üléseket, a középkonzol, és azonos színű bőrből betéteket szabtak az ajtóburkolatokra is. A kormányt is áthúzták szürke- és a már említett vajszín bőrrel, csakúgy a kézifékkart és a váltószoknyát. A váltógomb karbon betétes. És nagyon sok bőr fogyott el a csomagtartóban, ahol a Gulácsi Audio rakta össze a hifit. Ez még egy jó történet! A fejegység egy csúcskategóriás Zenec készülék, amely lejátszik minden ismert formátumot (CD-DVD), csatlakoztatható hozzá i-pod, navigál, a hátsó csatorna külön vezérelhető így hátul más nézhető-hallgatható mint elöl. Elölre még bekerült egy Ground Zero hangszórószett, amelyet a csomagtartóba elhelyezett erősítő hajt.

Gulácsi Audio munkája, pontosabban Szakállé a hifi

Ennek az erősítőnek van egy 1800 Watt teljesítményű párja is, amely a hátra beépített két mélynyomót látja el energiával. Itt a különlegesség, hogy a doboz igen kis literkapacitású, mindössze 36 literes, tehát a mélynyomóknak igen korrekteknek kell lenniük a jó teljesítményleadáshoz és a hallgatható, szépen szóló zene megszólaltatásához. A teljes rendszert két Exide akku látja el árammal, az egyiket elölre az eredeti akku helyére, a másikat szintén hátra szerelték be. Persze mielőtt bármit beépítettek volna hangszigetelték az autót. És, hogy ki az aki mindezt élvezheti? A kocsit Szűcs Ági nyerte meg Fehérgyarmatról.

További és nagyobb fotók a képgalériában