Habár nálunk lassan már kiszorul a közutakról is, a Trabant 601-es kultusza sok helyen még mindig töretlen. A típus fanatikus rajongói Európa-szerte gyártanak különlegesebbnél-különlegesebb változatokat belőle.

KoKonja - a cég neve a bolgár szleng egy népszerű kifejezéséből származik, jelentése az egyik legalapvetőbb kérdés, amit egy autós feltehet a másiknak: "Hány lóerős?"

Láttunk már jó példát erre itthon, a németeknél és az osztrákoknál is, a mai darab Bulgáriából származik. A kinti szcénáról a luxusautókhoz gyártott minőségi utastér-átalakításairól híres Vilner juthat az eszünkbe, a Trabantot elnézve azonban a hasonló bizniszben tevékenykedő KoKonja neve is joggal foglalhat majd helyet az efféle tuningra kihegyezett szürkeállományunkban.

Az egyik fő látnivaló ugyanis ennél az autónál is a beltér, ami egyedileg teljesen újraszabott műszerfalat és félkagyló Recaro üléseket tartalmaz, melyeket szürke bőr / Alcantara kombó és világoskék varrások bevetésével az utolsó részletig újrakárpitoztak. Gyakorlatilag a - szintén bőrözött - kormányon található logón kívül semmi nem utal rá, hogy egy Trabant utasterében ülünk, sőt, a 260 km/óráig skálázott sebességmérő, valamint a műszerfal közepén elhelyezkedő óracsoport további turpisságokról árulkodik.

Igen, a jó öreg kétütemű, kéthengeres P65/66-os blokkot kikapták a helyéről, hogy átadhassa a terepet egy Fiat Coupé-ból származó kétliteres, 220 lóerős turbómotornak, mely a hozzá tartozó ötsebességes manuális váltón keresztül hajtja meg az első kerekeket. A motorhoz egyedi kipufogórendszer is készült, a megállásról pedig jókora Brembo fékek gondoskodnak, a módosításokkal együtt is alig egytonnás gép ugyanis valamivel nagyobbat lép már, mint a 29 pacis előddel.

Joggal adódhat a kérdés, hogy a nagyobb fékek hova férnek el, hiszen a gyári 13 colos lemezfelnik mögé biztosan nem. Ezeket 17 hüvelykes görgők váltották, melyek már-már allroad kinézetet kölcsönöznek a kis kasztni alatt. A szélességük miatt a sárvédők kihúzására is szükség volt, mindezt pedig stílusban passzoló küszöbökkel kötötték össze, egy kis widebody feelinget is adva az átalakításnak.

A külcsínt továbbá egyedi hűtőrács, xenonizzós és angel-eyes helyzetjelzős fényszórók, sötétített üvegek és hátsó lámpák dobják fel, na és persze a gyönyörű metálkék fényezés, ami remekül egészül ki a fehérre fújt felnikkel, tükrökkel és tetővel.

A végeredmény igazán mutatós, jó kérdés persze, hogy rendszámot hogyan kapott a gép az átalakítások után. Persze Bulgária e téren esélyes, hogy sokkal inkább a lehetőségek országa - legalábbis egyelőre.