Internetes berkeken belül nagy népszerűségnek örvend ez a szimplán "Turbo Lada" néven közismert építés. Az olajzöld csodát sokan az orosz szcénával kötik össze, pedig az autómárkán kívül aligha van kapcsolat a kettő között.

Az egykoron piros színben napvilágot látott ezerötös Finnországból, azon belül is Jämijärvi városából származik, északi nyelvrokonaink egyike - nevezzük Niko-nak -  pedig láthatóan jó pár száz munkaórát ölt bele a projektbe.

A legérdekesebb módosítást természetesen a motorikus átépítés jelenti. A kihegyezett másfél literes blokkot egy Garrett T03-as turbófeltöltővel házasították, a töltőlevegő hűtése érdekében pedig jókora intercooler foglalja el az orr-részt. A vezérlés terén a Megasquirt v2.2-es került bevetésre, a benzinnyomást az FSE alkatrésze szabályozza. A lefújószelep egy SAAB-ból származik, a kipufogó és a leömlők, továbbá a szívócsonk is egyedi gyártás. A kuplungszerkezet pedig egy rokon típusból, a Nivából származik.

Nem kevésbé érdekes a futómű/felni kombó sem. Az ültetést gázos lengéscsillapítókkal, valamint Mercedes rugókkal oldották meg, a népszerű 13"-as, forgatott lemezfelniket pedig kettévágták, majd saját készítésű lemezgyűrűkkel egészen enyhén kiszélesítették. A végeredmény 9 col szélesség elől, és 10 hátul, ami egy 13-as kereket tekintve brutális hordókat eredményez. Minderre rátesznek még egy lapáttal a 195/45-ös robbantott gumik is - az biztos, hogy nem lehet egy életbiztosítás ilyen papucsokon közlekedni, de a megjelenés durván nagyot üt.

Az új dimenziókat nyert felnik persze nem fértek volna be a gyári sárvédők alá, így ezeket az Volkswagen Golf MK1 elemeiből kivágott lemezekkel szélesítették ki (úgy tűnik, ez széles körben bevett megoldás lehet, gondoljunk csak az idei ETS győztes Kadett sárvédőire). További extra elem a motorháztetőn található beömlő, ami elsősorban a turbó hűtéséért felelős.

A felniken, valamint a matt libafos olajzöld fényezésen túl nem sokat változott a külső, a lökhárítókat szedték még le, a lámpákat, valamint az oldalüvegeket pedig sötétítették.

Az utastér meglehetősen spártai állapotban maradt, eltekintve a multimédiás installtól, ami a tulajdonos leírása szerint Kenwood, JVC, Fearless, Alpine, Rockford Fosgate, SPL Dynamics és Ground Zero elemekből áll össze - utóbbi persze minden bizonnyal csak vicc, és a gyári fejegység sincs már az autóban :)

Kommentben várjuk viszont az ötleteket egy ilyen márkakavalkádot felvonultató beépítésre! ;)