Tizedik éve jelent már kötelező programot számunkra, a Carstyling.hu-val csaknem egyidős Devil Tuning Találkozó. Bali barátunk, Debrecen legjelentősebb tuning autós eseményét, a kerek évszám alkalmával még tovább turbózta.

Bár a tavalyi rendezvény már az utolsó Nagyerdei Stadionos treffenként vonult be a köztudatba, a bontás előtt álló, retró hangulatú sportpálya kapott még egy esélyt ezen a nyáron, mielőtt végleg átadja a helyét az ide tervezett vadonatúj sportlétesítménynek.

Jubileumi rendezvény lévén, valamit pluszt mutatni kellett az eddig látottakhoz képest, extrákban pedig nem volt hiány. Mindenekelőtt, a VW Depó tali mintájára, a belépőt vásárló látogatók között egy autó - esetünkben egy Golf 3-as GTI fauvé - került kisorsolásra, több más díj mellett.

Tíz évnek kellett eltelnie, de most már végre volt rendes műsorvezető is: a feladatot Kőváry Barna vállalta, aki egész nap, megállás és hiba nélkül nyomta a sódert, remek alaphangulatot adva az egyébként túlnyomórészt borongós napnak. Celebek terén kint volt továbbá Attila, Kinga és Olivér a Való Világ szériából, és néhány Összeesküvő hölgyike is - a népnek ugye ez kell.

Végül pedig volt sok program is, köztük a szokásos divatbemutatóval és ketrecharcos bunyóval, mi csináltuk az autó szépségversenyt (lásd később), a hangnyomást pedig egy számunkra eddig ismeretlen BASS FACE BAZ verseny képviselte, a hallottak alapján egyébként igen jól.

Mi is az az autó-limbó?

Gyakorlatilag ugyanaz autóval, mint a "hagyományos" verzió esetén: a lényeg, hogy a limbó-léc a helyén maradjon, és végül a Te autód legyen az, amelyik a legalacsonyabb állapot alatt is átfér. 

Ha rommá van ültetve az autód, már önmagában előny, de tovább növelheted az esélyidet, ha beültetsz még 10 embert az autóba, ötöt ráfektetsz a géptetőre, hármat a csomagtartóba még hármat a csomi tetejére, leereszted a kereket és kiveszed a rugókat. Ebben a versenyben mindez teljesen szabályos!

Volt teljesítménymérés és ingyenes motordiagnosztika is, újdonságként pedig az ateri Tuning szervezésében került sor az utóbbi időben egyre népszerűbb Autó-Limbó versenyre.

Mindezek mellett pedig természetesen a szokásos vurstli, gyerekeknek vidámpark, felnőtteknek büfé + sör + csajok minden mennyiségben, ahogyan csak ilyenkor kell.

A rendezvényre mi is teljes harckészültségben, standdal és színpaddal érkeztünk, így - miután megvívtuk a reggeli területfoglaló harcot az amerikai hotdogossal - bárki feltehette és megforgathatta az autóját a magasban.

Felhajtás tehát volt bőven, így tizedik alkalommal, ami viszont még a fentieknél is kellemesebb meglepetéseket okozott, az az autós felhozatal volt, ami messze túltett az elmúlt 1-2 év látnivalóin.

Eleve, kapásból öt országos márkatalálkozó kerekedett a helyszínen, melyből a BMW-sek és a Ladások alkották a két legnépesebb tábort. A számunkra legtetszetősebb autók ugyanakkor a retrósok közül kerültek ki. Az egy dolog, hogy kint volt a Krazy Kutters F30 Hot Rod, egy veterán Pontiac Firebird Muscle kíséretében, de mellettük több, általunk még sehol nem látott, szinte makulátlan építés is helyet kapott, melyek joggal dobogtatták meg bármely jóérzésű autóbolond szívét.

Itt volt továbbá a hazai rendezvényeken nagyon ritkán látható RS-Tuning csapata, két új, eddig itthon még nem kiállított építésükkel is: a több nemzetközi forrás szerint is Európa legszebb Golfjának titulált 500 lóerős Carbon Monster, valamint (egyébként személyes kedvencem) egy Ferrari  felnikkel és fékekkel szerelt tűzpiros MK5 került bemutatásra, vitathatatlanul a tuning magasiskolájának két gyöngyszemeként.

Ahogy a Devilen megszokhattuk, sokan érkeztek Romániából is. A jól ismert nagyváradi csapat ezúttal sem aprózta el a megjelenést, szinte minden autójuk új, vagy a tavalyi állapothoz képest másképpen faragott volt.

A prímet nálunk a Hofele köntösbe bújtatott, 22 colos krómokra airride-dal ültetett, egyedi fényezésű és utasterű VW Touareg vitte.

Szintén örömteli tény volt, hogy a szépségversenyünkre is sokan (több, mint 60-an) beneveztek, az eredmények pedig a következőképpen alakultak:

BEST OF DEVIL:

  • Bögöly Péter - SEAT Leon SILEX8

TOP 10 CARS (nem sorrend):

  • Némedi Géza - VW Golf IV
  • Suzuki Swift - Kelemen Zsolt
  • Juhász Péter - Toyota Corolla
  • Mike Tamás - Suzuki Ignis
  • Kálmán Péter - Fiat Punto
  • Szöllősi Krisztián Honda Civic
  • Rácz László - Ford Sierra Kombi
  • Öschláger Tamás - Audi A4
  • Aranyosi Zsolt - Opel Corsa B
  • Valean Cristian - BMW E36

Felni / ültetés:

  • VW Touareg - Halacu Virgil

Bodywork:

  • Bontea Alex - BMW 320

Utastér:

  • Deák Tamás - Fiat Marea

ICE:

  • Baky Péter - Audi A4

Festés / Dekor:

  • Bíró Nándor - Citroen BX

Motor / Motortér:

  • Császár Ákos - VW Caddy

Egyedi ötlet:

  • Juhász László - Toyota Celica

Ígéretes kezdő:

  • Kalapos Zsolt - Opel Astra

A helyezetteknek ezúton is gratulálunk!

A hagyományokkal ellentétben, ezúttal nem szakadt ránk az ég a pakolás alatt, helyette kellemes délutáni napsütéssel zárt az előrejelzések alapján kisebb fajta armageddonnal fenyegetőző időjárás.

Mindent összevetve, remekül éreztük magunkat idén is, Patkós kolléga megint jól összerakta a bulit. Reméljük, ha új helyszínen is, de lesz jövőre folytatás, bár a legendás stadiont azért előre még nem siratjuk: ki tudja, hátha kihúz még egy évet az a beruházás.