Júliusban, a Bugatti a Veyron Super Sport kiadásával ismét átvette a leggyorsabb sorozatgyártású járműnek járó titulust. A jelek szerint azonban van ok az izgalomra, hiszen egy elég esélyes kihívóra akadt.

Az új lehetséges rekorderről már korábban is beszámoltunk az oldalon: ez nem más, mint a texasi Hennessey Performance, a Lotus Elise alapjaira épülő sportautója, a Venom GT. Az 1.200 lóerős üdvöskét három évig fejlesztették, és a 2010-es SEMA Show-n debütált a nagyérdemű előtt.

A mindössze 1.220 kg-os, a Lotusra már csak vonásaiban emlékeztető kasznit  egy felturbózott V8-as Corvette aggregáttal párosították, így az autó tömegének minden egyes kilogrammjára, egy lóerő teljesítmény jut. A Venom GT mindössze 2.4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, a 200 mérföld/órás (322 km/h) sebességet pedig mindössze 15.6 másodperc alatt abszolválja.

A Bugatti Veyron Super Sport szintén 1,200 (pontosan 1,184) lóerős, e mellé viszont nehezebb is: a tömege 1,810 Kg, így a súly / lóerő aránya 1.6.

Koránt sem törvényszerű azonban, hogy a 431.072 km/órás rekord meg fog dőlni. Míg a Bugattit a sebességre építették, a Venom "csak" egy kőkemény sportautó - hogy ebben a megmérettetésben hogy fog teljesíteni, még a cégtulajdonos, John Hennessey számára is nyitott kérdés.

Ahogyan ő fogalmazott:

"A (Venom) célja nem a Super Sport rekordjának megdöntése volt, de úgy érezzük, képes rá, tehát miért ne?"

Mindez hamarosan kiderül, mindenesetre a Venom GT végsebességét 429 km/órában határozták meg a megjelenésekor, tehát igen szoros eredmény várható.

A videóban egy John Hennessey-vel készült interjút láthattok - természetesen sok vágóképpel az autóról - a galériában pedig a korábbi cikkhez tartozó képeket tekinthetitek meg, néhány újabb fotóval kiegészülve.