Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A Manhart Racing július 11-én, hétfőn, a Nürburgringen ünnepelte fennállásának negyedszázados évfordulóját. Amikor megkaptuk a meghívót, még csak elképzelni sem tudtam milyen lehet egy raklap élére húzott autó társaságában körözni a legdurvább, leghírhedtebb európai versenypályán. Beszámoló by April!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az autós őrület már reggel elkezdődött, mivel az első futamot 8 órakor indították. Egész nap temérdek fantasztikus autó között mászkáltunk, a Manhart BMW-ket azonban közelebbről is megcsodáltuk. M3-asok hada volt felsorakoztatva, mi – ha már csak a színét is nézzük- a legfeltűnőbbel kezdtük… Ez a „szörnyeteg” egy 4.4-es V8-as biturbós szívvel ellátott fenevad volt, a maga 734 lóerős csúcsteljesítményével, mely játszi könnyedséggel repíti az autót. Ezt bizonyítja a 3.3 másodperces 0-100 km/órás sprintje is. Nem elég, hogy belenyom az ülésbe minden tizedmásodpercben, ezt egészen 340 km/óra végsebességig képes prezentálni, melytől az ember szíve igencsak a torkában tud dobogni. Majd a sort egy 600 lóerős, G-Power M3-mal folytattuk, melynek hátborzongató hangja volt, köszönhetően a full titán kipufogónak. A látványról sem feledkeztek meg, 20”-os AC Schnitzer felniket és 245/30 - 295/25 Conti Sport gumikat dobtak rá.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A pályanap egyik fénypontja a híres tesztpilóta, Matthias Malmedie, a Grip műsorvezetője volt, aki bemutatta, mit is tud a 450 LE-s BMW 1er M-Coupe.

Természetesen egy ilyen versenypályára szervezett eseményen nem csak a szemé és a fülé volt a főszerep. Lehetőség nyílt arra is, hogy beülhessünk a navigátori ülésbe egy rövid időre a Ring Taxi keretein belül, mely valljuk be, felejthetetlen élményt nyújt és széles mosolyt rögzít az arcunkra egy ilyen híres és nehéz pályán, mint a Nünburgring.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az említett autókülönlegességeken kívül még rengeteg spéci BMW volt jelen. Hogy csak pár példát említsek: egy E30 M3, V8-as 420 lóerős motorral, E92 M3 5.0 V10 erőforrással, ami 550 lóerővel tépi az aszfaltot. Egy M6, a maga 560 lóerejével, E36 V10 szintén 550 pacira hergelve, egy E46 M3 CSL M5-ös V10-es 550 lovas motorral. Nagyvadként még egy X6-ot is bemutattak, 4.4-es V8-as biturbós, 687 lóerős brutális meghajtással.

Ezúton is köszönet a szervezőknek, hogy részt vehettünk ezen a csodás eseményen. Az ígéretek szerint jövőre ugyanott…! :)