A Statis Engineering neve talán sokak számára ismeretlenül cseng, azonban az Audi fanatikusok minden bizonnyal nem közéjük tartoznak. Legújabb projektjük viszont nem csak a fanoknak, hanem minden autókedvelőnek tetszeni fog.

Történetünk főszereplője nem más, mint az Audi legsportosabb és legdögösebb üdvöskéje, az R8. A Statis "Challenge Extreme Edition" elnevezésű alkotása igazán jól sikerült, annak ellenére, hogy olyan autót választottak, amit szinte csak elrontani lehet. Nézzük először a megnövekedett teljesítményt: a gyárilag is igen tekintélyt parancsoló, 4.2 literes V8-as erőmű gyári 540 lóerejét és 590 Nm nyomatékát további 120 lóerővel és 115 Nm nyomatékkal toldották meg. Ezt az igen impozáns teljesítményt Eaton kompresszorral, újraprogramozott vezérléssel és egy sportosabb kipufogó rendszerrel oldották meg. Az új izomerőnek köszönhetően a Statis R8 0.8 másodpercet képes faragni a gyári modell 4.4 másodperces 100km/h-ás gyorsulási adatából.

Az autót a plusz lóerők mellett sportos látványt és jó úttartást nyújtó sport rugókkal, megfelelő fékhatást biztosító Alcon fékekkel, valamint 20”-os alufelni garnitúrával engedték útjára.