A Drift autósport nemcsak hazánkban hódít, de ez nem is véletlen, mivel Európában már közel öt éve van jelen az autós szakágak között. Az idei évben megrendezett Európa Bajnoki futamon a 12 ország részvételével lezajlott tornán rekordszámú versenyző volt jelen.

A versenyzők mára már tökéletes vezetéstechnikai képességekkel rendelkeznek profi háttérrel és egyre növekvő támogatottsággal. Idén Magyarországot két versenyző Szöllősi Tibor és Nagy Ádám képviselte a népszerű nürburgringi versenypályán megrendezett futamon, ahol komoly eredményeket sikerült elérniük.

Hazatérésük után megkerestük őket, hogy első kézből számoljanak be élményeikről.
Először is engedjétek meg, hogy gratuláljunk, Tibor 17. lett, míg Ádámnak sikerült egy ezüstéremmel hazatérni!

Milyen volt az út, azon kívül, hogy igen hosszú?

Ádám: Nekem különösebb gondom nem volt vele... Próbáltam végig aludni az egészet..:)

Tibisz: Nekem volt problémám az Ádám elfoglalta a fekvőhelyeket, de aztán megbeszéltük az erőviszonyokat és hazafelé már a Sprinter csomagtartójában aludt :)

A népszerű rallyversenyző Varga "Cigány" Zoltán is elkísért titeket. Ha jól tudom sokat segített nektek, hogy érezte magát ezúttal az anyós ülésben versenykörülmények között?

Tibisz: Két napon keresztül győzködtem, hogy próbálja ki milyen a jobb egyben ülni mire végül összeszedte a bátorságát :) De aztán csak annyit mondott: a nevem ROCK! :)
Ádám: Hozzám már nem ült be.. :)

Ádám, most először versenyeztél Németországban, hogyan tetszettek a körülmények, milyen volt a szervezés?

Ádám: Nagyon jó volt minden! Pörgős rendezés, gyors csaták és rengeteg edzés.

Tibisz: Hihetetlen jól éreztük magunkat, ilyen pörgős rendezvényen még nem vettünk részt. Le se merem írni hány liter benzint égettünk el ketten a 3 nap alatt. :) Az biztos, hogy jövőre vinni kell még több benzint és gumit :)

Tibisz tavaly is indult ezen a versenyen, Ádám neked, hogy tetszett a kijelölt pálya szakasz?

Ádám: Nem tudtam megunni, itt lehetett fejlődni rendesen.

Rengeteg pályaidőtök volt ezen a rendkívül gyors pályán, hogyan bírtátok gumikkal?

Ádám: Sehogy.. :) már azon izgultunk, hogy legyen elég de mivel Tibi sajnos kiesett ezért az ő gumijaival sikerült elől végezni.

Tibisz:Éreztük, hogy itt mind a kettőnk nem juthat el a dobogóig, valakinek fel kellett áldoznia magát, hogy a másiknak jusson elég gumi és benzin. Idén ezt én megtettem jövőre másképp lesz. You now what I mean Adam ?

Európai viszonylathoz képest igen magas sebességet követeltek meg tőletek, milyen beérkezési és milyen köztes sebességgel sikerült teljesítenetek a kijelölt nyomvonalat?

Ádám: Hát sebesség mérés nem volt, de a km/h-t nézve olyan 180+ volt

Tibisz: Tavaly 178km/h volt a legnagyobb beérkezési sebességem most közel 190km/h. Ezt a pályát nem lehet tényleg megunni, különösen érdekes volt, amikor leesett az eső, mert nem lehetett tudni, hogy ezt a pályát hogy lehet esőben is nagy sebességben abszolválni.

A pályán voltak lejtős szakaszok is - a pontozásban lejtett esetleg a pálya valamilyen irányban? Mennyire vagytok elégedettek a pontozással és kik voltak a bírók?

Ádám: Szerintem teljesen jó volt a pontozás 3 bíró volt 2 német és egy norvég ha jól tudom :)

Tibisz: Senki nem lázadt a pontozás ellen, mert az maximálisan tökéletes volt és a bíróknak megvolt a tekintélyük. Az eligazításon ha valaki hangoskodott akkor a bírók nem is folytatták.

Hogyan sikerült a szombati kvalifikáció? Aggódtatok azon, hogy bekerültök a továbbjutást jelentő legjobb 32-be?

Ádám: Én kicsit aggódtam, de azért bíztam benne, hogy egy 32-re azért még jó vagyok.. :)

Tibisz: Nem volt para, mert tudtuk, hogy ott a helyünk!

Tibisz az osztrák Alois Pamper-el kerültél össze a vasárnapi kieséses szakaszban. Mennyire ismerted őt? Mi történt a csata során?

Tibisz: Abszolút nem ismertem, soha nem mentem még vele. Először az első csatában a lassú részen elváltottam magam, ami a hétvége folyamán pont itt fordult elő velem először, úgyhogy ezt a kört Alois nyere 8:2 re. A visszavágóban viszont én 7:3 ra vertem, de sajnos ez kevés volt a továbbjutáshoz.

Sajnos kiestél, gondolom nagyon csalódott voltál…

Tibisz: Igazából nem vagyok csalódott mert nagyon jót autóztunk és rengeteg emberrel megismerkedtünk, most már arra is sikerült rájönnöm, hogy egy új irányvonalat fogok képviselni jövőre mely a Drift hazájából származik.

Ádám, szerencsére rengeteg tsuiso (páros) csatát vívtál a hétvégén. Fel tudod idézni őket?

Ádám: Mindegyik csatában az első körben én volt az elöl haladó, szóval kicsit hatottam már itt mindenkire egy kicsit agyba az erős bekezdéseimmel.. :) A Top32-ben a norvég Stian Jacobsen ellen mentem, de nem volt különösebb gond, mivel mindkettő körben beforgott. A legjobb 16-ban a hazai Joe Hountondji-től már tartottam, mivel féltem tőle, hogy lassú lesz, de szerencsére egész jó tempót ment, így nem hátráltatott a továbbjutásban. A Top8-ban a svájci Alain Thomet-et kaptam ellenfélül, de nagyon lassú volt követőként, "sajnos" nem is tudott utolérni..

Az elődöntőben megint egy svájci skalp jött Benno Frieden személyében. Itt volt egy visszahívás, mert a második körben mikor én mentem hátul eléggé befékezett és a lenti kanyarban sajnos elvittem 1 bóját..:) De utána már csak azért is haza küldtem..:) Aztán jött a döntő a holland Remmo Niezen ellen. Életem eddigi legnagyobb csatájában itt már az adrenalin miatt nem lehetett elvenni a gázt. :) Sajnos fel is akadt rendesen, így be kellett érnem a 2. hellyel.

Remmo-val már találkoztál korábban a hazai rendezésű EB futamon. Akkor még újoncként szerepeltél, a holland versenyző rutinos öreg rókaként akkor átlépett rajtad. Most mennyire tartott tőled látva a fantasztikus lendületedet? Emlékezett rád egyáltalán?

Ádám: Szerintem ő nem tart senkitől.. de én sem..:) Viszont láttam rajta, hogy nagyon élvezi a dolgot már a felvezető körben mutattuk egymásnak, hogy csak guruljunk..:) Nagyon tud vezetni, lekezelni a helyzeteket, de jövőre ha nem akad fent a gáz ő lesz a 2. :)

A döntő során beütött sajnálatos technikai problémán felül, voltak gondok az autóval?

Ádám: Az Ac-pumpa állt meg, de a Maximum Energy Cigi racing-nek köszönhetően volt pár db a kamionban és sikerült kicserélni. Meg a difivel is akadtak kisebb nagyobb problémák, de kibírta.

Mesélnél egy kicsit az autódról, erről a fura konfigurációról a német precizitás és a japán csúcstechnika ötvözéséről?

Ádám: Úgy érzem, hogy a látottak és tapasztaltak alapján nagyon jól sikerült. Az enyémen kívül is volt E46 coupe Toyota 2JZ motorral meg még nagyon sok variáció, ami szintén azt mutatta, hogy a JZ az már motor :P

Tibisz neked hogy muzsikált az M3-as technika? Lesz esetleg neked is Ádám autójához hasonló extrém változtatás a jövő évadban?

Tibisz: Mint mindig most is a váltóval gyűlt meg a bajom. De több ilyen nem lesz, mert új év, új autó nagy szerencse és PGarage! :)

Amikor mi magyarok is indultunk a német nemzetközi Drift versenyeken, híresek voltunk arról, hogy esténként sokszor nem az alvásra koncentráltunk. Hol volt a szállásotok, mehettek jövőre is oda, ha érted mire gondolok?

Ádám: Nem volt gond mi jófiúk voltunk :)

Tibisz: Brünhildával már jó a kapcsolatunk.

És indulni fogtok jövőre is?

Ádám: Remélem nem csak egyszer..:P

Tibisz: Már várnak minket vissza természetesen ott leszünk :)

Nem utolsó sorban akik nélkül nem jutottunk volna messzire: MX - CigiRacing; RMS - Fejes Laci; XGA.hu; Atlantic Home; Mambo.hu - Egyed Isti; BONGO; Profimaster.hu; Kővári Barna; GPS Clothing; Tuningaruhaz.hu; AVC.hu; Red Sun Racing; Matricás Atti; Mester Jani; Roland Simon; Vip Gumi; Szilárd Tyre

>Galéria<


További képek és információk a csapatról a https://PGarage.com facebook oldalon, lájkoljátok őket!

Forrás: