Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Mint ismeretes, szeptember utolsó szombatját a csehek legnagyobb tuning rendezvénye, a Tuning Salon Brno keretei közt tölthettük el, ahová a rendezők meghívására érkezett a hazánkat képviselő, összesen 25 autóból álló csapat. Az egyértelmű létszámbeli rekord mellett pedig, a hazai sikerek idén sem maradtak el, a szépségverseny terén sem!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A kiállítás 2010-ben is azt hozta, amit a tavalyi remek élmények után vártunk tőle: márkák terén is rendkívül színes, a tuning számos stílusát érintő átépítéseket, gyönyörű, lengén öltözött hostesseket, programokat, és természetesen rengeteg-rengeteg Skodát. A felhozatal – bár mintha a csarnokban kiállított autók terén némileg kisebb lett volna, mint a legutóbbi alkalommal – ezúttal sem okozott csalódást, sőt, mondhatni nagyon kevés volt a „sallang”, azaz a képbe nem feltétlenül illő töltelékautó. A tavalyi év gyalogló-sikátorai után szellősebb, jobban áttekinthető elrendezés mellett lehetett gyönyörködni a láthatóan igencsak megszűrt gépparkban, annyi azonban biztos, hogy kb. 80%-uknál hosszú perceket lehetett időzni, míg – majdnem – minden apró részletet kiszúrt az ember. Többször fordul elő velem is az amnéziás tüneteket produkáló jelenség, mikor azon kaptam magam, hogy egy már korábban körbejárt autót fotózok újra vadul – pedig csak időközben lehet, hogy pl. kinyitották a motorterét.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Vagy ha más nem, a dekorációk miatt, ami több esetben minden oldalon más volt: tavaly túlzások nélkül írtam azt, hogy a csehek némelyike a fél nappalit kipakolta a kocsija körítéseként, nos, ebből láthatóan idén még nagyobb presztízst csináltak. A rengeteg ötletes, és néhány tényleg művészi szépségű háttér mellett, voltak csapatok, akik komplett szerelőműhelyt hoztak tető alá a pavilonban, emelőkkel, gépekkel és legalább egy kamionnyi alkatrésszel, vagy terméskövekből készítettek útépítési zónát, a hatás kedvéért pedig egy valódi, sárga ipari markolót is beparkoltak a kocsik közé. És még sorolhatnám – a non plusz ultrát viszont számomra, egy retro stílusban feldekorált Rat Fabia jelentette, melyhez a száraz falevelek és a háború előtti lemezjátszós magnóból szóló mozgalmi induló mellé, ketrecben még egy élő csirkét is kiállítottak... no comment :)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A hazaiakon kívül, idén is rengeteg autó érkezett a környező országokból, vagy messzebbről, így – természetesen hazánk fiai mellett – Szlovákiából, Lengyelországból és Szlovéniából is több klub, valamint magánautó érkezett a helyszínre. Amiből talán idén kevesebb volt, azt a kiállító tuningcégek terén lehet keresgélni. Míg tavaly szétszórva ugyan, de jó pár helybéli vállalkozás standjával találkozhattunk, most elvétve akadt 1-2 cég, aki kipakolt a rendezvényen. Mercikből ugyan idén sem volt hiány, azonban most csak a Brabus jelent meg kint, bár meg kell hagyni, négy nagyon komoly autóval. Volt több Nissan GT-R, valamint amerikai-, és luxusautók is, ami viszont még vitathatatlanul nagy feltűnést keltett, az a főszponzor AZ PNEU standja volt. Nem csak a kiállítás két legdögösebb hosztesze miatt, de a rajta kiállított egyetlen autó, egy szekérkerékkel felszerelt Porsche Carrera miatt is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A pavilon déli fertályát ezúttal is az EMMA hangnyomás, hangminőség és hifi beépítés versenyének döntősei, valamint jórészt az éves Tuning Cup résztvevői foglalták el. A rendezvényen szintén tiszteletét tevő Epton kollega szerint, installációkban messze verjük a cseheket, ami nekem tűnt fel, hogy kint azért a hangnyomásos autók zömében is fontos szerepet játszik az esztétikum. A versenyző autók nagyobb része szépen meg volt építve optikailag is, a funkcionalitási szempontok mellett tehát láthatóan ezt sem hanyagolják el. Persze minderről bővebben majd az Autóhifibolt beszámolójában olvashattok.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A megszokott forgatókönyv szerint, a külső területeken került megrendezésre a tuning találkozó, azon autósok részére, akik már nem fértek bele a csarnok nyújtotta keretekbe. Itt már bármiféle kontroll nélkül történt a beparkolás, azonban jó néhány gyöngyszem azért kint is felfedezhető volt. Többen egyébként még ide is külön dekorációval készültek, bár a délután érkező, progresszíven erősödő eső bizonyára nem aratott osztatlan sikert körükben.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Programok terén most is folyamatos volt a line-up, ismét megrendezésre került a show saját szépségversenye, melyen tíz szépséges hölgy méretett össze, optika szempontjából. A szebbik nem képviselőiből egyébként rajtuk kívül sem volt hiány a rendezvényen: számos, rendkívül kihívóan felöltöztetett, esetleg teljes testfestéssel operáló hosztesz tette már-már 16-os karikássá a látnivalókat, mindezek ellen azonban az égvilágon semmi kifogásunk nem volt :)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A számos verseny eredményhirdetése hosszú órákat vett igényben, így kissé későre nyúlóan, este 7 óra után kezdődhetett meg a kiállításon résztvevő autók külön szépségversenyének díjátadója. Az eddigiektől eltérően, a szervezők idén már márkákra lebontva díjazták TOP 3-as kategóriában a megjelenteket, valamint volt három helyezés nélküli „Best of Show” kupa is, a kiállítás – unblock – legkomolyabb három autójának.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mondanom sem kell, rengeteg kupa volt, köztük csak a Skodáknak minimum öt kategória, a legnagyobb márkákon kívül pedig még oldtimer, veterán, hot-rod és egyéb díjak is kiosztásra kerültek. Sajnos a díjátadó végig cseh nyelven folyt, így kb. semmit nem értettünk az egészből, a neveket leszámítva persze. A magyar csapat végül összesen nyolc serleggel térhetett haza: Fetya, a Seat kategóriában első helyezést ért el a Leonnal, Corri VW-ben szintén első lett a Corradoval, Rudee Kadettja a harmadik lett Opelben, Soma601 Trabantja első helyezett lett X kategóriában, Milán Swiftje harmadik Japan&Asia-ban, Goldair 206-osa szintén harmadik Peugeot-ban, és végül, de nem utolsó sorban a Pepita Car féle Skoda S110 első helyezést ért el a veterán kategóriában. A rendezvény overáll TOP 3 helyezettjei közé pedig szintén beválogatásra került a Corri-féle Corrado, a Carstyling.hu Tuning Show-n is megjelent szlovén narancs-fehér CRX, valamint egy brutálisan átépített bordó Civic mellé. A díjazottaknak is gratulálunk!
(ha esetleg valamelyikre rosszul emlékeztem volna, javítsatok ki plz.)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A díjátadó után, csaknem végig szakadó esőben, de remek emlékekkel indultunk hazafelé, az egyébként botrányos minőségű autópályán. A csehek rendezvényében azonban idén sem kellett csalódnunk, a szervezőknek pedig ezúton is nagy köszönet a meghívásért és a vendéglátásért! Annyi pedig már most biztos, hogy jövőre is ugyanebben a minőségben, és ha lehet, még nagyobb mennyiségben számítanak ránk, tehát aki kedvet érez, már csak emiatt is érdemes tovább faragnia az autóját a következő szezonra! A rendezvényen egyébként számos magyar látogatóval is találkozhattunk, ami nem csoda, hiszen relatíve nincs messze hazánktól Brno, a kiállítás pedig bőven megér egy kis utazást a határon túl is. Aki pedig idén kihagyta, a Tuning Salon Brno felhozatalának egy ékes szeletével találkozhat már március 25-27. között, a 2011-es Carstyling.hu szezonnyitón, vagy pedig szokás szerint jövő év őszén, a megszokott keretek között.

Mi ott leszünk, természetesen mindkettőn!

A képek elnevezés alatt – külön csajos galéria (by Corri) coming soon ;)