Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Mintha csak ellenkezőjére fordult volna a helyzet a 2009-es évhez képest, míg a klubszférát kicsit csalódottan hagytuk magunk mögött, a céges pavilonok annál nagyobb meglepetést okoztak. Az öt csarnokból álló Exhibitor Area – mondhatni – az utolsó kiszögellésig megtelt, számos tavaly távol maradt céget köszönthettünk újra a show forgatagában.

Az egyedüli kivételt a sorból talán a „B5” jelentette, ami már második éve veszi át a legnagyobb, A1-es csarnok tisztjét az európai tuning cégek krémjének bemutatásában. Mint ismeretes, a régi hely ezúttal kamionos találkozónak adott otthont, a meglehetősen szellős felhozatalt látva azonban nem is lett volna indokolt ezt máshová tenni.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A legnagyobb standot a rendezvény egyik főszponzora, a Yokohama szolgáltatta, köztük valóban szépen összeválogatott, elit tuner autókkal. Lorinser és Brabus Mercik (utóbbiak közt a Bullit), a Rittercars Jaguárja, valamint egy futurisztikus elektromos autó, a méregdrága Xelmar került kiállításra, természetesen egytől egyik a cég abroncsaival szerelve. Méret szerint a második helyezett a Hamann lett, aki kissé puritán standdal ugyan, de nagyon szép autókkal érkezett.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Kisebb standdal képviseltette magát az Arden, valamint az állandó kiállítók közül a Cobra, a Brabus, a Carlsson, valamint a Steinmetz is, említés szintjén pedig ott volt még az AC Schnitzer, az Abarth és a Mansory, valamint természetesen a Tune it Safe! standja sem hiányozhatott, a 2010-re épített 1-essel. Néhány régebbi nagy név azonban továbbra is hiányzott, történetesen pl. az Abt Sporstline-nak, egy-két idegen standon elhelyezett autóját leszámítva, nyoma sem volt.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Szintén ebben a csarnokban került elhelyezésre a kiállítás egyik sztárvendége, a Halálos Iramból ismert 900 lóerős Dodge Charger. A hírek szerint jelenleg német kézben fellelhető izomautó további különlegessége, hogy a filmben használt Chargerek legelső példányát tették közszemlére, mely a már itthon is látott Toyota Suprával tehető egy szintre. Úgy néz ki, szép lassan az összes mesterpéldány átszivárog az öreg kontinens gyűjtőihez. Végül, de nem pedig idén sem hiányozhatott innen a Szumó-show, ahol bárki kipróbálhatta tudását a hivatásos yokozunák ellen. A dolog értelmét továbbra sem sikerült megfejteni...

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A B1-B5 csarnokok azonban már bármiféle megalkuvás nélkül azt a szintet mutatták, mintha a válság gyakorlatilag elmaradt volna. A már évek óta megszokottnak mondható kiállítók mellett számos új vállalkozás tette tiszteletét kint, továbbá külön örömre adott okot, hogy a szakirányú standok szinte teljes egészében kiszorították a „török bazár” jellegű dohány- és ajándékárusokat oda, ahová valók: a csarnokok közti udvarra, az esőbe.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Összesen 252 (!) kisebb-nagyobb tuning, és háttéripari cég foglalt helyet a „B” jelű csarnokokban, így közhelyektől mentesen kijelenthető, hogy mindenki ott volt, aki csak számít. Felsorolni nagyon hosszú, kiemelni pedig meglehetősen igazságtalan lenne bárkit is, hiszen láthatóan apait-anyait beleadott mindenki, aki csak ott volt. Az eddig látottaknál jóval több hostess, nagyon sok standon különböző játékok és műsorok várták az érdeklődőket, a sláger termékeket kínáló kompániákkal – lásd futómű és lámpatestek – gyakorlatilag Badeni tavat lehetett volna rekeszteni.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Nagy divat volt idén (is) a fóliázás, nem csak meglepően sok kiállító választotta fő műsorszámként standjára a teljes autó bevonását a rendezvény ideje alatt, de a kínált portékák, valamint az autók dekorálása terén is jelentős mértékben találkozhattunk ezzel a megoldással.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az igazi nyálcsorgatást pedig az a cirka 200 meghívott VIP tuning autó jelentette, melyeket javarészt a B3 és B4 csarnokokban állítottak ki. A céges zónák mögött számos, igazán szép és kreatív magánautó foglalt helyet, legtöbbjük mellé egész kötegekkel pakoltak a magazinokból, melyekben már megjelentek. Átfedés ugyan szép számmal volt a tavalyi év felhozatalával is, de rengeteg autó át is épült akár az elmúlt két évet tekintve, az új kreálmányokról pedig nem is beszélve.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mindenesetre, ami a Club Scene csarnokaiból hiányzott, bőven pótolta a VIP részleg felhozatala, összességében pedig ismételten egy hihetetlenül precízen szervezett, színvonalas rendezvényen vehettünk részt, ami továbbra is méltán viseli a koronát Európa hasonló jellegű rendezvényein. Bár a bölcsek szerint az autóipari válság vége még azért odébb van, az, amit most kint láttunk – főleg a 2009-es év után – igencsak bíztató. A kérdés már csak annyi, miben lett volna még több, ha idén nem esik egybe mindez a Wörthersee Tour időpontjával..?

Jövőre talán kiderül!

Galériánkban a „B” jelű csarnokok felhozatalát, a kamionos találkozót, valamint néhány részletet találtok a színpadi programok – köztük a Miss Tuning szépségverseny – forgatagából!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!