Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Immáron negyedik éve szerepel kötelező programként naptárunkban Európa legnagyobb tuning kiállítása, a Tuning World Bodensee, melynek idén rendhagyó módon egy május közepei időpontot választottak a szervezők. A négynapos nemzetközi fieszta 2010-ben is hihetetlen méretek mellett szolgálta ki a kontinens tuning fanatikusait.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Sőt, mint azt már tavalyról tudjuk, a helyszínként szolgáló Messe Friedrichshafen egy további csarnokkal gyarapodott, azonban a Tuning World is bővült egy társrendezvénnyel. A számos autóhifi és multimédia kiállítóval, valamint idén a Car Hifi Big League nemzetközi hangnyomás versennyel együtt megrendezett CAR+SOUND 2010 kettőt is elfoglalt a hét „A” jelű csarnokból, melyek egyébként normál esetben a kluboknak és a meghívott VIP autóknak adnak helyet.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az eddigiekben megszokott koncepció így egy csarnokkal „elcsúszott”: a szokásosan felépített, ketrecbe zárt trófeákkal operáló, központinak számító pavilon ezúttal az A5 lett, az eredeti helyét pedig a társrendezvény foglalta el, jórészt a helyszín legalább felét kitöltő beltéri hangnyomás versennyel. A CAR+SOUND pedig az eddigiekben a „B” csarnokok legvégén található hifis cégekkel együtt az A3-ba került.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A felhozatal e téren, ha nem is volt annyira hatalmas, rendkívül színes volt, főként a tavalyi évhez képest. Számos, az eddigiekben még itt nem látható cég, valamint új demóautó került bemutatásra, a fellendülést mutatja továbbá az is, hogy a nagyobb szakirányú cégek is komoly installációkkal érkeztek.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az összesen 85.000 négyzetméter összterületű kiállítás csarnokainak hagyományosan a felét kitevő „Club Scene” idén összesen 152 autós társulatot látott vendégül, szerte Európából. A jórészt természetesen német autókból álló felhozatalt számos ország tunerei gazdagították, a már szinte megszokottnak mondható vasak mellett pedig – ahogyan eddig mindig – most is jó pár újdonsült gépet láthattunk, továbbá több autó is átépült az elmúlt évek óta. Nagy örömünkre, a jelek szerint visszatértek a látványos dekorációk is, hiszen – hasonlóan a 2007-2008-as évekhez – számos ötletes körítést pakoltak ki a tunerek az autók mellé. Érdekes, hogy meglepően sok volt a halálhangulatban felszerel stand: csontvázak, levágott végtagok, sírkő, pókháló – mintha csak többen összebeszéltek volna, szinte azt lehet mondani, az idei „divat” a Halloween volt.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Ugyanakkor, a kiállítás e része egy fokkal mintha gyengébb lett volna az eddigieknél. Véletlen, vagy nem, az igazi gyöngyszemek mellett idén jelentősnek mondható számban voltak kint a rendezvény színvonalához nem feltétlenül passzoló gépek, és igényesnek, vagy különlegesnek hírből sem mondható építések Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!is. 15 hüvelykes noname alufelni, összekarcolt fényezés, gyári belső: sajnos jó pár példát találtunk olyan autókra is, melyeken ennyi volt a „tuning”. Több klub is volt, ahol az ötletes körítést tette csak valamennyire eladhatóvá a standot, esetleg egy szép autó mellé érkezett 4-5 gyáritól nem túlzottan különböző márkatárs... az ilyen kiállítókat talán valamilyen szinten szűrni kellene, főleg annak tükrében, hogy más klubok standján egymásra zsúfolva, fotózhatatlanul parkoltak be igazán szép autókat, a hallottak szerint pedig még többet is tudtak volna hozni, csak már nem volt hely.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mivel saját rendezvényeink kapcsán éppen elég rálátásom van ezekre a dolgokra, távol álljon tőlem, hogy a szervezőséget ezért bármilyen kritikával is illessem, hiszen a háttérben számos ok állhat – főleg annak tekintetében, hogy a Tuning World kiállítói közé bekerülni egy viszonylag szigorú, előzetes procedúrát követően lehetséges – legalábbis az eddigiekben így volt. Esetünkben az egyik sarkalatos talán pont a Wörthersee Treffen volt, mely bárhogyan is szépítjük, egy nappal Bodensee nyitása előtt ért véget. Lássuk be, igencsak durván fanatikusnak kell lenni ahhoz, hogy egy hét nonstop találkozózás és buli után valakinek még legyen ereje – és ideje – további öt napot ráhúzni egy újabb rendezvényen, még ha az útban annyira nincs is messze. Számos szép VW és Audi hiányzását okozhatta a kissé balul megválasztott 2010-es Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!időpont, de tapasztalatból tudjuk ezt is, hogy a legtöbb esetben erről sem a szervezők tehetnek. Egy ilyen méretű kiállítási expo számos rendezvénynek ad otthont, melyek időpontjait gyakran 2-3 évre előre lefoglalják, és ha tetszik, ha nem – főleg multinacionális tulajdonosszerkezet esetén – alapszabály a „pénz beszél” kezdetű jó magyar közmondás is. Mindenesetre, meglehetősen valószínűtlen, hogy pont a Tuning World szervezői cserélték volna le bármi okból a hét éve jól bevált időpontot egy jóval előnytelenebbre.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az autós klubok ez évben három teljes csarnokot (A5-A7) foglaltak el, közülük pedig az A7-ben volt megtalálható az immáron negyedik éve hagyományos magyar stand is, mely két autóval várta a nézelődőket. Az idei év talán legkomolyabb hazai építése, Fetya Seat Leonja, valamint a Dolhai-féle Calibra került kiállításra, némi lézeres-láncos körítéssel. Az autókra igencsak nagy volt az érdeklődés, a zsűri visszajelzései alapján pedig jó eséllyel indultak a helyezésekért is - az eredmény pedig végül meg is lett, hiszen a Leon Európa Karosszéria kategóriában második, a Calibra pedig Opel Karosszéria kategóriában első helyezést ért el!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A hajdani „elit” céges csarnokként üzemelő A1, kamionos találkozónak adott otthont. A jókora placcra cirka 30 átépített-kidekorált gépet és vontatmányt vártak, melyek zömében péntek estére érkeztek meg a helyszínre. Az A2 pedig ezúttal is Performance Dome-ként üzemelt, a felállított színpadon a szokásos Miss Tuning szépségverseny, bemutatók és koncertek folytak, míg a színpad előtt, napjában többször Lowrider Show-ra került sor.

A meglehetősen botrányos időjárás ellenére a külső területeken is folyt az élet: a már évek óta hagyományos Falken Drift Show mellett, interaktíve 4x4 autózás, valamint vezetéstechnikai programok kerültek megrendezésre.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A rendezvényt, már csak méretei miatt is gyakorlatilag lehetetlen egy nap alatt végigjárni, így az első napra az „A” jelű csarnokok végigjárása / fotózása fért bele, galériánkban most ezeket a képeket találjátok, persze ezt is erősen válogatva. A következő részben pedig a céges felhozatalról olvashattok majd, amelyek szintén nem kis meglepetéseket tartogattak!

Folytatása következik!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!