Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Bíró István, vagy Carstylingos berkeken belül ismertebb nevén, Goldair Peugeot 206-osára először 2008-ban figyeltünk fel. A már akkor nagyon impozáns külalakkal és belsővel megáldott kisautó idén nyárra fejlődött ki teljesen: számos új elemmel, és remek egyedi témával, megalkuvások nélkül a hazai szcéna egyik gyöngyszemévé vált.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A tavaly augusztusban még szebb időket látott Verda Napok fesztivál autós szépségversenye az év egyik legnagyobb volumenű megmérettetése volt, melyre igen szép számmal jelentkeztek be hazánk fiai, többé-kevésbé átalakított autóikkal, köztük jó néhány addig verhetetlennek bizonyuló alkotással. A Show and Shine legnagyobb elismerését jelentő „Best of Show” kupát nagy meglepetésre mégis egy újonnan debütáló 206-os vitte, mely ugyan szolidabb átalakításokkal, de mégis rendkívül egyedi megjelenéssel lett végül a zsűri szíve csücske.

Alig egy év elteltével, már biztosan tudom, jól döntöttünk. A tavalyi győztest, az augusztusi Szentkirályszabadjára felvonult tuning autók között csak jó néhány fotó elkészítése után sikerült azonosítani, a változások pedig minden várakozást felülmúltak.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az igencsak egyedi 206-os fő motívuma minden kétséget kizáróan a természet, melyet már rögtön a fényezés is jól tükröz. Az eleve a földet jelképező gyöngyházmetál barna színt az autó bal felén világosabb nonfiguratív, növényekhez hasonló airbrush minták borítják, rendkívül ízléses összhatást létrehozva. A dekorációt azonban élőben kell látni, a kis kontraszt miatt a fényképek aligha adják vissza a koncepciót, mely – mint megtudtuk – igencsak merész választás volt, hiszen első hallásra sokan túl „lányosnak” titulálták. A végeredmény azonban messze nem az, bár tény, hogy az általunk megkérdezett hölgy látogatók 99%-ban odavoltak érte.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A kasztni teljesen egyedi műanyag elemeit István saját maga tervezte és gyártotta az autóhoz. A tavalyról ismert szettet idén már sokkal komolyabb lökhárítók váltották fel, de a küszöbök és a szolid tetőszárny is saját termék. Azonban nem úszták meg átalakítások nélkül a fém elemek sem, a motorháztető morcosításon és letakarításon esett át, a kilincsjáratokat leszűkítették, valamint a rendszámtábla, indexek és a díszlécek helye is ki lett lakatolva.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Kiegészítők terén legszembetűnőbb a Vertical Doors lambó stílusban nyíló ajtó szettje, elől-hátul az FK lámpatestjei, valamint az M2-es tükrök, a futóművet pedig egyedi Air-ride rendszer emeli az autóhoz remekül passzoló, 17 hüvelykes Dotz Las Vegas krómfelnik fölé. A hátsó tárcsák csaknem 2 cm-es pogácsák segítségével kerültek megfelelő szintbe a sárvédővel, elől pedig Raceland toronymerevítő gondoskodik a sportosabb kanyarvételekről.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Igazi csemegéket találunk az autó belsejében is, ahol a természet-feeling többek között a fa-elemek felhasználásában is megjelenik. A visszapillantó tükör, a váltógomb, a pedálok és a taposó, a konzolok, órák és a küszöbvédők díszítése, valamint a kormány közepe is ebből az anyagból készült. Vaj- és barna színű bőrrel a teljes utastér újrakárpitozáson esett át, beleértve a felszivacsozott üléseket, a műszerfalat, a sportkormányt, valamint a tetőt is, melyről a kívül megismert nonfiguratív minta köszön vissza, velúr formájában. A szintén egyedi hátsó installáció a Pioneer 25 cm-es mélynyomója köré épül, melynek famintásra fényezett peremét egy kismadár díszíti, mellette pedig egy festett deszka kapott helyett a bio-hatás jegyében. Az air-ride rendszer, valamint a HIFI tartozékait elfedő beépítés is kompletten bőrözésre került, a hangszóró alá pedig Kodály Zoltán idézetét hímezték. További érdekesség a hátsó-középső fejtámlából kialakított beépítés, melyet a gyári felfogatáshoz rögzítettek, így a magassága igény szerint változtatható.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mindezeken túl persze rengeteg további apró módosítás fedezhető fel az autón, kezdve az első lökhárító ledes megvilágításától a szintén a bőrözés hangulatában kialakított táskákig a hátsó ülésen: annyi biztos, hogy egy igazán komoly ráfordítással és rengeteg munkával összerakott gépet fedezhettünk fel újra a Veszprém melletti reptéren. A Peugeot egyébként a tervek szerint már a szezonnyitó Carstyling.hu Tuning Show-ra készült, azonban sajnos nem sikerült befejezni – pedig annyi biztos, hogy a nemzetközi német-belga zsűri körében is nagy tetszést aratott volna.

Tulajdonosa szerint az autó még most sem készült el teljesen – ahogy egy tuning vas esetén ez általában lenni szokott – a fejlődés viszont mondanunk sem kell, önmagáért beszél: jelen állapotában is bármelyik tuning újság címlapját megérdemelné. Ezúton is gratulálunk hozzá!