Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A Hamann első Mercedes tuningja, a Volcano már kétszer is szerepelt híreink között. A kémfotók, valamint a hivatalos bemutatkozó videót követően, most végleg lehull a lepel a fekete-fehér SLR McLarenről, mely nem csak megjelenésében impozáns, de félelmetesen gyors is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az optikai jellemzőket már nagyrészt megismerhettük, ami viszont eddig nem volt nyilvánvaló, a kiegészítések anyaga: az első és hátsó légterelő toldatok, a küszöbök és a jókora hátsó szárny egytől egyig rendkívül könnyű, karbonszálas műanyagból készültek. Nem kivétel ez alól az átdolgozott motorháztető, valamint a tetőn elhelyezett légbeömlő sem, hasonlóan a sárvédő ívek szélesítéseihez. A plusz elemeket pedig meg is hagyták naturális állapotukban, természetesen néhány sornyi lakkréteggel kiegészítve, a kevésbé sportos stílust kedvelők azonban választhatnak két barátságosabb, alumínium/króm, illetve fehér/matt fehér színpárosítás közül is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Felnik terén a Hamann ultrakönnyű, Edition Race görgőire esett a választás, 21 colos méretben, elől 255/30ZR21, hátul 345/25ZR21 abroncsokkal szerelve. A gyárilag sem túl magas futóművet elég strapabírónak találták a Volcano képességeihez, így ez megmaradt, a kerekek pedig további ültetés nélkül is tökéletesen kitöltik a nekik szánt íveket.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mint ahogyan az abroncsok ZR jelzéséből is kiderül, kifejezetten nem gyenge autóról beszélünk: a Volcano 5.4 literes V8-asa, a Hamann-kúrát követően 700 lóerőt, és 3.000-es fordulaton 830 Nm-t teljesít, ami 74 pacival, és kerek 50 Nm nyomatékkal több a gyári adatoknál. Az egyébként is végletekig kihegyezett, kompresszoros motor felmérgesítését az elektronika újraprogramozásával és komplett sport kipufogórendszerrel érték el, a módosítások pedig a feltöltő szíjhajtásának megerősítését, valamint nagy teljesítményű leömlők felszerelését is megkívánta. Mindemellett egy második vízpumpát is felszereltek, valamint az automata váltó elektronikáján is változtattak, a mérvadó, 0-100 km/h-ás sprint így mindennel együtt 3.6 másodpercben állt meg, a száguldás pedig 348 km/h-ban maximálható, ami 14 km/h-val veri a gyári értéket.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A vulkán belsejét jelképező tűzpiros utastérben, a stílszerű bőrözés mellett alcantara és karbon bevonatokat találunk extraként – és természetesen Hamann logókban sem szenvedünk hiányt, kiterjesztve mindezt a szőnyegekre, küszöbvédő díszlécekre, fejtámlákra, és természetesen a műszerfalra. Akinek esetleg nem tetszik a vörös kombináció, annak sincs oka elkeseredni, hiszen kérésre bármilyen színű bevonat rendelhető az utastér egészét illetően. Bár úgy már bizonyára nem lesz annyira Vezúvos-feeling.