Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Elhalasztott időpontban, október 27-28-án került sor a Futam versenysorozat évadzáró rendezvényére, melynek mindkét napja remek programokkal, na és persze színvonalas versennyel várta az érdeklődőket. A számos külföldi élversenyző mellett két sugárhajtású jármű gondoskodott a látványosságok soráról.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az egy hetet csúsztatott időpont részben jól, részben rosszul sült el a rendezvény számára. A még kellemesen hűvös, szélcsendes idő mindenképpen pozitív előrelépés volt a múlt heti orkán után, viszont a vasárnap délutánra érkezett monoton esőzésnek maximum Meteorológus Mihály örülhetett. A szombati napot a nemzetközi gyorsulás, a Jet show, valamint a roncsderby mellett a Sofőrök c. televíziós műsor forgatása tette érdekessé, melynek köszönhetően a hazai celebek sűrűsége is növekvő tendenciát mutatott a tököli reptéren. Sztárvendégként volt jelen többek között Majka, Gianni, Bódi Sylvi, Kőváry Barna, Lovász László és persze a 6 csúcs sofőr.

A mindenki számára ingyenes gyorsulási lehetőséget garantáló nap a MGYSZ konferenciával ért véget, melyen elsősorban a 2008-as szabályozások és újítások kerültek kitárgyalásra. A szeánszról egyébként egy vágatlan videó is található partneroldalunk, a Timeslip.hu hasábjain (link alább).

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A számunkra érdekes vasárnap már-már jó idővel kezdődött, valamint a résztvevők és a nézők száma is jelentősen több volt, mint az egyébként munkanapnak számító szombaton. A roncsderbynek helyet adó karám erre a napra a már megszokott Carstyling.hu tuning autós találkozónak, valamint szezonzáró szépségversenyünknek adott otthont, melyre egészen 16:30-ig lehetett nevezni. Az elmúlt versenyekhez hasonlatosan ezúttal is három kategóriában indítottunk versenyt, az eredmények pedig a következőképpen alakultak:

”SOLID” kategória

1. Ungi Csaba – Opel Manta B
2. Pozsgai Zolt – Opel Astra G
3. Farkas István – Peugeot 206

”EXTREME” kategória

1. Juhász Gergely – Opel Calibra
2. Gál Róbert – Mazda 323F
3. Dencs Attila – Citroen C3

”SHOW” kategória

1. Borsi András – BMW E46
2. Karner Zoltán – Opel Calibra
3. Bársony Zsolt – Mazda 3 GTA

A szépségverseny mellett hangnyomás versenyre is sor került, melyre ingyenesen nevezhetett bárki, aki kíváncsi volt, ez évben utoljára mennyit nyomnak autójának hangszórói. A mérés a Carstyling.Humma Racing sorozatról már ismerős szervezésben és műszerrel történt, a következő eredményekkel (az eredmények a zárt és nyitott ajtókkal történt mérés összegét mutatják):

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!I. kategória

1. Koppány Tamás – 264.3
2. -
3. -

II. kategória

1. Héring Zoltán – 291.9 dB
2. Feind János – 280.6 dB
3. Ráncsik István – 275.4 dB

III. kategória

1. Csanálosi Csaba – 282.4 dB
2. Berdár Győző – 278.7 dB
3. Tari Gábor – 275.8 dB

A győzteseknek ezúton is gratulálunk! Egyúttal nagy örömünkre szolgált, hogy a tavalyi szezonzáróhoz hasonlóan most is színültig telt a parkolónk és szép számmal voltak nevezőink mindkét versenyágban – sajnos idén ezt sok rendezvény esetén nem mondhattuk el.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A gyorsulás negyedmérföldes csíkján pedig szinte vadászni kellett a „hétköznapi” futamokat, a rengeteg hazai és külföldi profi versenyző, na és persze az általuk felvonultatott géppark egy percre sem hagyta unatkozni a remek időeredményekre éhes közönséget. A verseny legjobb idejét a lengyel Staszewski több mint ezer lóerős Stingray-e futotta: a motorháztető fölé magasodó malomkeréknyi turbóval felszerelt Corvette 8.88 másodperces rekordot állított fel, mindezt ráadásul két személlyel: a futam során a sofőr mellett ült a verseny főszervezője, Giltner Attila is. A rövid, de igen intenzív adrenalin sokk után Attillánk ennyit tudott mondani a mikrofonba: „Hölgyeim is Uraim, ezentúl mindenkinek 8.88 másodperces autókkal kellene gyorsulnia, mert ez olyan kib.szott jó volt, hogy majdnem besz.rtam!!” :)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Őszintén átéreztük az örömét, de persze a Chevy nem az egyetlen volt a verseny durva gépei között: itt volt fél Lengyelország, legalábbis profi gyorsulók terén, láthattunk versenyzőket Szlovéniából, 320 lovas (!), összkerekes Volkswagen Lupót Szlovákiából, de hogy a hazai pályát se hagyjuk ki a szórásból, itt volt mindenki, aki számít: Vogelsinger Sanyi, az Audimaxpower csapata, Ave, a Szabyk Fiesta, a dragster Barkas és még hosszasan sorolhatnánk a résztevőket a Hamann M6-ostól a borzalmas hangú Civicekig.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A habot a tortán a Jetcar és Jetbike bemutatók jelentették: a tököli versenykről már ismerős Ulrike Golde 13.000 lóerős rakétaautója mellett a rendezvény vendége volt a világon létező három Jet-bike egyike, melyet a német Gerd Habermann hozott hazánkba. A 3500 lóerő teljesítményű motor legjobbja 402 méteren 6.1 másodperc, nem kis bátorság kellhet egy ilyen jármű meglovaglásához...

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Összességében ismét egy színvonalas Futam rendezvényen vehettünk részt, a hangulat pedig – köszönhetően leginkább a kilátogató Carstyling.hu tagoknak – hihetetlenül jó volt. Köszönjük mindenkinek, aki jelenlétével és autójával megtisztelte a rendezvényt, nekik köszönhető, hogy a szakadó esőben történő összepakolás ellenére is mosolyogva távoztunk a helyszínről.

A verseny eredményei hamarosan a Futam.hu-n és nálunk is olvashatók, jövőre pedig igen nagy meglepetésekkel vár újra mindenkit a versenysorozat – ahogy megszokhattuk, mindig kicsit többel, mindig kicsit másképp – C U in 2008!