Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Június első hétvégéje egyedülálló újdonságot hozott a hazai gyorsulási élet színpadára: a vasárnapi tököli futam alkalmával először lehettünk szemtanúi „legek”, azaz Top Competition Dragsterek összecsapásának - na persze a szokásos, nem kevésbé érdekes körítés mellett.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A reptér nyirkos, hideg vasárnap reggelre virradt, mely az aznapra meghirdetett országos eső ellenére egészen kora délutánig remekül tartotta magát. A versenyt csupán egyszer zavarta meg egy igen kiadós zivatar, ami ahogy jött, úgy ment is: a futamok így többnyire száraz pályán, rekordok felállításához elsőrendű hőmérséklet, és kellemes – néha viharos - hátszél mellett folytak.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A hazai profi versenyző-paletta, azt mondhatjuk teljes létszámban képviseltette magát a rendezvényen, minden kategória hozta a tőle elvárható gépparkot. Nagyszámú külföldi versenyző részvételével számos látványos futam, rengeteg új rekord született ezen a versenyen, melynek fő érdekességeit a dragsterek és egymás ellen vívott futamaik jelentették. A gyorsulási versenyek csúcsát jelentő gépek közül három igazán komoly példány vett részt a futamon.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A csúcsot ez alkalommal a - nagy várakozást követően - végre elkészült MüllerArt Top Competition Dragster jelentette, mely a hosszas teljesítménynövelő kúra után 930 lóerősre izmosodott. A magyar drag legjobb ideje 9.4 másodperc volt 1/4 mérföldön, melyhez csaknem 250 km/órás célvonali sebesség párosult. A tavalyi, jórészt 10 másodperc feletti időkhöz képest ez igen nagy előrelépés, és ez még mindig nem a vége!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Ellenfélként a szezonnyitóról már ismert német bajnoknő, Ulrike Golde érkezett, aki ez alkalommal is képviseltette magát a hazai közönség előtt. Az általa vezetett Super Competition Dragster legjobb ideje három tizeddel maradt alul magyar vetélytársánál.

A 402 méteres futamok állandónak mondható szereplője, a Chevy Nova is 10 másodperc alatti időt teljesített, a legjobb 1/4 mérföldes ideje 9.818 másodpercre sikerült, mely ezen a pályán szintén rekordot jelent számára.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mellettük természetesen még számos ismert külföldi és hazai gyorsulási gép vett részt a futamokon: már szinte megszokott színfoltként vett részt a versenyen az osztrák Karmann Ghia, a nitrós fekete Kadett és a Honda CRX, valamint a Calibra motorral szerelt hátsókerék-hajtású Opel Corsa. Új meglepetésként találkozhattunk Muha Csaba méltán híres, tavalyi díjnyertes Kadettjával, ezúttal Opelgéza kezei között. Régi tulajdonosa jelenleg egy még durvább autót épít, mely elmondása szerint a következő szezonra készül csak el. Szintén először volt idén látható a legendás Syntech kék S2-es Audi, valamint hosszú idő után egy régi ismerőst, az SSMotors Promaróját is láthattuk menet közben. Nem utolsó sorban pedig egy egyszer már bizonyított meglepetés autó, a turbós Toyota MR-2 is tiszteletét tette a versenyen.

A futamok az új indítási rendszerrel pörgősen haladtak, a nap folyamán közel 600 összecsapást tekinthettek meg a nézők. Az időjárás a motorosoknak ezúttal sem kedvezett, az autós döntők viszont igen kiélezett küzdelmeket hoztak.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az A1 (autó 1600) kategória élét ezúttal is egytől-egyig Hondák uralták: a döntőt a Calfy-féle piros Honda Civic és egy szintén brutálisan kikönnyített Honda CRX vívta, az előbbi győzelmével. A Boci-mobil 13.001-el az aznapi második legjobb idejét futotta a döntőben, a rekordja ezúttal 12.92 (!) másodperc volt 1/4 mérföldön. A harmadik helyre egy régi ismerős, Varró Sebestyén Civicje futott be. Az A2 kategória (autó 2500) döntője most is a papírformát hozta, Civiccoupe turbós Honda Civicje 12.24-es idővel kerkeedett felül POS Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!felturbózott Suzuki Swiftje előtt, mely ezen a versenyen is igazán szépen teljesített, és 12.07-es idejével új rekordot állított fel. Az ezúttal is népes harmadik kategória (autó 3800) első helyét megérdemelten vitte a már említett 430 lovas Toyota MR-2, aki 11.795-ös idejével szintén új rekordot állított be. A döntőben majd fél másodperccel vett revansot a múltkori győztes M3-ason. Az A4 (Auto 5000) kategória állandónak mondható győztese, Sas Robi és az általa vezetett kék Subaru előtt ezúttal is győzedelmeskedni tudott a vele közel egy szintet teljesítő osztrák VW Karmann Ghia, annak ellenére is, hogy a döntő futamban az osztrák versenyző elváltott. A nitrós veterán az elődöntőben a Schuszter Audit fogyasztotta el, aki a harmadik helyre futott be. Az A5 (MUSCLE) kategória döntőjét a Falco Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!vezette GMC Syclone, valamint a legendás Promaro vívta, az előbbi győzelmével. A harmadik helyet OIOIO Brabus Mercedese vitte. Az A6 (Diesel) döntőjét ezúttal a bajnol Saybor Tuning Ibiza gyengélkedése miatt két Golf vívta, 14 másodperc körüli időkkel. Az A7 (Dragster Speciál) legjobb idejét pedig a már említett MüllerArt Drag futotta, de a másik két dragster is nagyon szépen teljesített.

A lóerők küzdelme mellett az idei év Carstyling.hu Show N’ Shine autó szépségversenyének első fordulójára is itt került sor. A versenyen 17:00-ig lehetett nevezni, az új szabályok szerint pedig ezúttal a Cult Day Competition versenyére került sor. A fordulót szegedi partnerünk, a különböző tuning alkatrészeket forgalmazó Raceland Hungary támogatta.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Elsődleges szempontunk a kategória TOP 5, valamint a Car of the Show kupa díjazottjának megállapításakor az autókon található Cult stílusjegyek megléte, vagy meg nem léte volt. A zsűrizéssel szokás szerint igen nehéz dolgunk volt, a gondot ezúttal leginkább annak eldöntése okozta, hogy mennyire vegyük szigorúan, melyik autó számíthat „Cult”-nak és melyik nem. Végül úgy döntöttünk, ragaszkodunk a nagykönyvben megírt meghatározáshoz, és kizárólag német, a stílusjegyeket felismerhetően magán viselő autókat jutalmaztunk különdíjjal. Két kupánk így megmaradt, melyeket a következő fordulókon fogunk egy-egy arra érdemes nevezőnek kiosztani. Mindezek tekintetében végül a következő eredmény született:

Car of the Show

Furka Dávid

Volkswagen Golf Cabrio

4 pont

Category Top 5

Straszer Dávid

Audi A8

2 pont

Turai András

Volkswagen Golf

2 pont

Berta József

Vokswagen Golf III

2 pont

- -

2 pont

- -

2 pont

Top 10 car of the Show

Kocsis Péter

Citroen C4

1 pont

Mátyási Zoltán

Lada 2107

1 pont

Ferenczy Gábor

Volkswagen Passat

1 pont

Oszlai Mihály

BMW E39 Touring

1 pont

Hudák Zsolt

Opel Calibra

1 pont

Szita László

Volkswagen Golf IV

1 pont

Török Szilvia

Opel Calibra

1 pont

Sziklafi Péter

Ford Escort

1 pont

Herczeg András

Opel Astra G

1 pont

Nemes Károly

BMW E36

1 pont


A különdíjasok a Raceland ajándékcsomagjait, a Car of the Show tulajdonosa pedig egy Raceland rugószettet nyert ezen a fordulón. Az éves szépségverseny szabályairól bővebben ezen az oldalon olvashatsz!

Ezúton is gratulálunk a nyerteseknek, a következő fordulóra pedig a legközelebbi tököli futam alkalmával kerül majd sor – bővebb infókat hamarosan az oldalon találhattok!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Összességében ismét egy remek hangulatú rendezvényen vehettünk részt, mely versenyzők és felhozatal szempontjából ezúttal is a maximumot hozta. A – ne szépítsük - szar időjárás viszont sajnos még így is sokakat távol tartott a kilátogatástól, mely leginkább a látogatók számán volt érzékelhető – bár tegyük hozzá a körülmények ellenére így is szép számmal jelentek meg a helyszínen.

A versenysorozat következő állomására június 17-én, a Rába Ring betonján kerül sor - további információkat www.futam.hu, www.dragracing.hu oldalakon találhattok.