Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Május 13-án, szombaton hazánk két jeles gyorsulási versenyt szervező cégének közös együttműködése eredményeképpen jött létre Nyíregyháza repterén a DRAG – FUTAM, azaz a reptér első 402 méteres autós-motoros gyorsulási versenye.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A rendezvény reggel 8 órakor nyitotta meg kapuit a nagyérdemű előtt, a reptérre pedig - a kezdeti bizonytalanságot követően – szép számmal futottak be a környékbeli, valamint távolabbról érkezett versenyzők és látogatók. Maga a reptér mérete kicsit furcsa volt a tököli futamokhoz képest, a betoncsík szélességén éppen csak elfért a versenypálya, a parkoló autók pedig már jórészt a fűre kerültek. A visszatérő sávot körben, a szerviz úton oldották meg a szervezők, mely egy rögtönzött kis szlalom pálya is volt egyben. A timeslipet is e pálya végén kaphatták meg a versenyzők.

Maga a pálya betonja végül mégsem bizonyult olyan jól tapadónak, legalábbis saját tapasztalataink alapján, ennek ellenére a rekordok nem maradtak el.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az éves gyorsulási bajnokság 4. fordulóján, versenyzők terén szinte mindenki itt volt, aki számít: a kategóriák már jól ismert „nagyágyúi”, mint a Chevy Nova, Falco GMC Syclone-ja, Sas Robi Subaruja, a Schuszter Audi, Civiccoupé turbós Hondája, vagy Calfy és Varró Sebestyén 13-as időt teljesítő Civicje, vagy a Saybor Tuning Ibizája mellett több új profi és amatőr versenyző is színesítette a palettát. A negyedmérföldes versenyek sztárjainak számító S2-es Audik viszont sajnos még mindig nem készültek el, hasonlóan a MüllerArt Spitzer Dragje sem tudott részt venni a megmérettetésen.

Az történethez hozzátartozik az is, hogy Ave Mestert is csak kamerával a kezében láthattuk, a turbós Renault-nak nyoma sem volt – reméljük mindez egy újabb remekbeszabott videót fog eredményezni ;)

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Standunk, valamint a Carstyling parkoló szokás szerint a gépátvétel szomszédságában került felállításra, mellettünk pedig az aktuális szépségverseny forduló szponzora, a Cardesign sátra kapott helyet. A nap folyamán szépen lassan töltődött fel optikailag többé-kevésbé módosított autókkal a terület.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A jelenlegi fordulóra sajnos az eddigieknél jóval kevesebb nevezésünk érkezett, pedig szép számmal voltak jelen esélyes autók a helyszínen. A prímet minden kétséget kizáróan a napközben befutó RS Tuning autók vitték – a neves hazai cég 4 igen komoly autóval képviseltette magát a rendezvényen. Közülük – és az összes megjelent autót nézve is – a legmagasabb szintet a frissen elkészült „Chopper” stílusú sárgásbarna Passat képviselte. Az RS csodái mellett az elmaradhatatlan Viharsarki Tuning Club néhány autója volt megtekinthető, melyek szintén változtak a legutóbbi forduló óta, továbbá a fordulók jó néhány ismert és kevésbé ismert szereplőjét köszönthettük a reptér füves területén.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az éves Carstyling.hu Show N’ Shine aktuális fordulójára délután 5-ig lehetett nevezni, az új szabályok szerint pedig ezúttal a Paint & Decal kategória megmérettetésére került sor. A fordulót a Futam rendezvénysorozat állandó kiállítója, a Cardesign csapata támogatta, a kategória győztesek kiválasztása pedig az ő segítségükkel történt.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Elsődleges szempontunk a kategória TOP 5 (nyereményük: 5 db 10.000 Ft-os Cardesign utalvány), valamint a Car of the Show (nyereménye: 1 db 40.000 Ft értékű Cardesign utalvány) kupa díjazottjának megállapításakor az autót díszítő festés, valamint dekorációk minősége és harmóniája volt. Mint minden fordulón, ez alkalommal is az összhatás (mennyire illik a fényezés/dekor az autó karakteréhez, mennyire egészíti ki azt, mennyire passzol a többi kiegészítóhöz), valamint az egyedi ötlet nyomta a legtöbbet a latban, mindemellett természetesen az egyedi festés és airbrush némileg többet számított a matricáknál. A zsűrizésnél - sajnos – elég könnyű dolgunk volt a kevés nevező miatt, a végeredmény végül a következőképpen alakult:

Car of the Show

Ferenczy Gábor

Volkswagen Passat

4 pont

Category Top 5

Jancsó János

Opel Corsa

2 pont

Kocsis Péter

Citroen C4

2 pont

Vincze Árpád

Renault Clio RS

2 pont

Török Szilvia

Opel Calibra

2 pont

Nemes Károly

BMW E36

2 pont

Top 10 car of the Show

Lamos Imre

Volkswagen Polo

1 pont

Dóránt Vilmos

Volkswagen Bora

1 pont

Bíró Zoltán

Fiat Punto

1 pont

Okvát Péter

Audi A4

1 pont

Szentesi István

Chevrolet Nova

1 pont

Storcz Gábor

Nissan Primera

1 pont

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Az éves szépségverseny szabályairól bővebben ezen az oldalon olvashatsz!

Ezúton is gratulálunk a nyerteseknek, a következő fordulóra pedig a legközelebbi futam alkalmával kerül majd sor – bővebb infókat hamarosan az oldalon találhattok!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A gyorsulás döntői jórészt a papírformát hozták. Az A1 (autó 1600) döntőjét ezúttal is két Honda Civic VTI vívta, Calfy győzelmével, aki továbbra is közel egy másodperccel veri az egész mezőnyt. A döntőben Varró Sebestyén-féle Civicet véreztette el, Szilvi5 üvegszál Skoda 120-asa pedig egyelőre tehetetlennek tűnik a Hondák ellen. Az A2 kategóriát (autó 2500) Civiccoupe turbós Honda Civicje vitte egy laza 12.585-ös idővel, POS felturbózott Suzuki Swiftje ezúttal is kevesebbnek bizonyult. A harmadik kategória (autó 3800) nevezők terén igen vérszegénynek bizonyult, első helyre egy feltöltött Fiat Bravo futott be, egy - az időmérőkön nála jobban teljesítő - 3-as BMW-t verve. Az A4 (Auto 5000) kategória "névadó szponzora", Sas Robi és az általa vezetett kék Subaru Impreza WRX STI a Schuster-féle RS2-es Audi elől vitte el az első helyezettnek járó címet. Az A5 (MUSCLE) kategória legutóbbi győztesénél, a Falco vezette GMC Syclone-nál ezúttal Józsa Zsolt Corvette-je bizonyult jobbnak. Az egész nap remek időket teljesítő V8-as a döntőben 3 századot vert a legendás platósra. Az A6 (Diesel) kategóriát lassan Saybor Tuning névre is lehetne keresztelni: a szegedi "kazán" Ibiza továbbra is 1 másodperccel jár - jórészt szintén SEAT - vetélytársai előtt. Az A7 (Dragster Speciál) győztese ezúttal is az SSMotors Chevrolet Nova lett, a Müller Drag hiányában sajnos ellenfelek nélkül.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Kellemesen meleg, póló formájúra barnító napot tölthettünk a nyíregyházi reptéren ezen a hétvégén, mely helyi viszonylatban jeles eseményként ért véget, viszont hozzá kell tenni, egy tököli pörgéstől azért elég messze volt - persze egy ekkora reptéren ezt nehéz is lenne felülmúlni.

A versenysorozat következő állomására május 27-én, a Rába Ring betonján kerül sor - további információkat www.futam.hu, www.dragracing.hu oldalakon találhattok.