Ez lesz az a cikk, ami garantáltan megosztja majd az autós közösséget. Hozzáteszem, én is percekig álltam az autó mellett, és nem tudtam eldönteni, hogy ez vérciki, vagy rohadt menő?

Az elektromos autókat vagy nagyon szeretik, vagy nagyon utálják. Középutat nem igazán látni, legalábbis a közösségi oldalakon és azok fantasztikus csoportjain belül vérre menő csaták szoktak kibontakozni. Lebuzizzák, leősemberezik egymást a kommentelők, és a végén egy teljesen nevetséges kommentháború alakul ki, ami sokkal inkább szánalmas, mint szórakoztató. (Néha tényleg el kéne venni az internetet az emberektől, de ez magánvélemény)

Szóval adott a Tesla, ami sokak szerint túlhypeolt, kicsit sznob, kicsit felvágós. A minőség olyan amilyen. Van, akinek megfelelő, van, akinek silány. Persze gyors, de elektromos autót nem feltétlenül városi cikázáshoz vásárol az ember. Már egész jó távolságokat lehet megtenni egy feltöltéssel, persze nem a belépőmodellről beszélünk. Belőlem soha nem váltott ki csodálatot, de elfogadom a létezését, és nem tartom annyira rossz autónak, illetve amelyik ismerősömnek van, az elégedett vele.

Aztán van a lowrider kultúra, ami sokkal többről szól, mint az autók pattogása. Művészet. Olyan aprólékos kidolgozások, amiről sokan még álmodni sem mernek. Olyan részletek, amiket nézve egyik ámulatból a másikba eshetünk, és még akkor sem láttunk mindent. Az alváztól az autó tetejéig, minden egyedileg van átalakítva. Szemkápráztató fényezések, tele részletekkel, amik néha egy történetet mesélnek el, vagy éppen a családi kötelékeket mutatják be. Nincs két egyforma építés és mindegyik rendkívül különleges. Magáról a kultúráról már rengeteg helyen írtak, így ebbe nem szeretnék belemenni, de ha láttál már IGAZI lowrider építést, akkor pontosan tudod, miről beszélek.

Na és akkor eljutottunk a képeken látható autóig, ami a két világ keveredésének eredménye. Először nem érted, aztán ahogy nézegeted közelről, kizárólag a részletekre koncentrálva, ámulatba ejt az aprólékosság. A fényezés minősége, a csíkozások, a beltér átalakítása, az óriási küllős felnik, a fehér falú gumik. A Hoppo’s Custom egy elég ismert műhely, ahol rengeteg komoly lowrider építés gurult már ki a kapun, ez viszont egy új feladat volt, de a srácok ugyanolyan lelkesedéssel ugrottak a feladatnak. Természetesen itt levegős futómű gondoskodik az ültetésről, aminek a hardline csövezését az autó orrában találjuk. Itt vannak a kompresszorok és a tartályok is, amik airbrush festést kaptak. A csomagtartóban az audiorendszer elemeit süllyesztve építették be, és mindenhol plüss és Alcantara látható, az autó színének megfelelő árnyalatokban, valamint a műszerfalat is airbrush minták díszítik. A Model Y elején található fedelet kivágták, és egy plexi mögött láthatjuk a levegős rendszer elemeit, a polírozott és krómozott alkatrészek pedig vakítóan csillognak a napfényben.

A dolog érdekessége, hogy a Tesla mellett egy Impala alváz is ki volt állítva, ami olyan aprólékosan ki volt dolgozva, hogy az felfoghatatlan! Fényezett motor, váltó, gravírozott elemek megvilágítva és még sorolhatnám. Azon látszott, hogy mire képesek a srácok, és nagyon kíváncsi leszek, hogy az az Impala mikor fog elkészülni, mert ha az alváz ennyire brutális, akkor a teljes autó tuti frenetikus lesz!