Már többször leírtam, mi is az a restomod, de aki lemaradt volna, annak röviden idepötyögöm újra. Egy klasszikus autó újragondolása, modern technikával megspékelve. A képeken látható Alfa Romeo ennek a stílusnak az iskolapéldája jelenleg és olyan magas a birtoklási vágy, hogy le se tudom írni, pedig pont nem olyan technika hajtja, amire gerjednék, de erről később.
 
Szóval adott egy olasz cég, a Totem Automobili amit  Riccardo Quaggio alapított. A fiatalember designer és rajong a klasszikus autócsodákért, köszönhetően családjának, akik már fiatal korában megfertőzték ezzel. 2018-ban döntött úgy, hogy legendás autókat éleszt újra úgy, hogy közben a jövőre is gondol és ezáltal a környezetkímélő utat választja, a benzinfaló masinák helyett. Ebből pedig egyenesen következik, hogy a képeken látható autó elektromos. 
 
Az Alfa Romeo Giulia GT már alapból egy gyönyörű  és legendás autó. Ez a cég első projektje és a cél az volt, hogy az olasz stílus kicsit keveredjen a luxussal, valamint a lehető legmodernebb technika kerüljön beépítésre. A Giulia GT Junior-t vették alapul, amihez képest az új változat szélesebb, laposabb. Miután teljesen szétszedték az autót, megerősítették az alvázat, hogy elbírja a teljesítménytöbbletet. A karosszéria karbonból készült és a súlya mindössze 95 kg! 
A front LED fényszórókat kapott, ami kicsit rallye stílusú, de közben az eredeti modellre emlékeztet. A lámpák között karbon díszrácsot találunk, aminek a közepén ott van az Alfa Romeo pajzs természetesen. Hátul is LED-es lámpák világítanak és közöttük a GT Electris feliratot találjuk. A rendszámtábla alulra költözött. Ahhoz, hogy megfelelőlen merev legyen az autó, elrejtett csövezés gondoskodik. 
 
Kell is a merev kaszni, mivel 50,4 kWh-s akksik kerültek az autó padlólemezébe, aminek súlya 340 kg. A fedélzeti töltő 22 kilowattos, amivel, elméletileg, 2 óra alatt fel lehet tölteni majd az autót. A hatótávolság 360 km. Ehhez pedig 518 lóerő és 980 Nm nyomaték párosul. elég jól hangzik, nem igaz? Az autó 3,4 másodperc alatt éri el a 100-as tempót álló helyzetből és egészen 245 km/h-ig tart a száguldás, ahol elektronika szabályozza le a gépet. Maga az elektromos motor 130 kg. 
Az autónak természetesen nincs hangja, de egy sportautó esetében ez elég hátrányos lehet, ezért 13 darab hangszóró (kívül-belül) igyekszik megfelelő motorhangot közvetíteni a külvilág és a vezető felé. Az autót 345-ös Brembo tárcsák lassítják és a kerékjáratokba 17-es flenik kerültek, amik az eredeti darabok újragondolt változatai. Ezekre 205/40 vagy 225/45 illetve 245/40 vagy 255/40 méretű Continental gumikat húznak. 
 
A beltérben mindent úgy készítenek el, ahogy a megrendelő kívánja. A bemutatott példányban karbon sportüléseket találunk. A karbon egyébként a műszerfalnál is visszaköszön, de amúgy mindenhol bőrt találunk. A retro, háromküllős kormány mellett digitális műszeregységek, elektromos ablakemelők, klíma, kulcs nélküli indítás és egy vintázs fejegység is helyet kapott, amiben navigációt is találunk. 
 
Az árról nem találni információkat, de abban biztosak lehetünk, hogy megint a gazdagok járnak majd jól. Mindenesetre ez egy fantasztikus autó és számomra az egyetlen olyan elektromos masina, amit örömmel használnék. 
 
Még több képet IDE KATTINTVA találtok!