Így állt össze az OSRAM Vitara a 2023-as Tuning & Retro Fesztiválra

A tavalyi Nissan Partrol után, új Offroad játszósautóval bővült az AMTS repertoárja! A zseniális "nagyVitara" megkapott minden földi jót - fényforrások terén pedig konkrétan a legjobbat: az OSRAM jóvoltából egyedülálló fényáradat veheti körül az egyébként teljesen felújított terepgépet.

Az alapot egy csaknem 25 éves, 2.000 köbcentis V6-os motorral szerelt Suzuki Vitara szolgáltatta, mely nemcsak műszakilag örvend tökéletes állapotnak, de az AMTS fényezőmestere, Gengeliczky Jani jóvoltából külsőleg is hozza a hibátlan szintet. A kasztni tökéletesen ki lett lakatolva, megkapta a megfelelő alvázvédelmet, az offroad-örömöket pedig többek között a 10 cm-el megemelt futómű, a terepgumik és -felnik garantálják. Az ebben a kategóriában elengedhetetlen világítástechnika pedig ezúttal is pazarra sikerült!

A végeredményt látva, Ilyen biztos, hogy még a versenyeken sem sűrűn fordul elő, közúton meg pláne! Az előző projektből kiindulva már széleskörűbb tapasztalattal és termékek terén is sokkal célzottabban látott neki Sámpi és a Grandvoice csapata a feladatnak. Nézzük, hogy mi borítja fénybe az újabb OSRAM terepgépet!

Az első helyzetjelzőkbe és az oldalindexekbe NIGHT BREAKER LED W5W izzók kerültek. Korszerű és intenzív fehér fényt kínálnak akár 6000 kelvines színhőmérséklettel és akár 70 lm fénykibocsátással. A hagyományos lámpákhoz, például a halogénlámpákhoz képest ezek a LED-es retrofit lámpák akár 80%-kal kevesebb energiát fogyasztanak, ráadásul gyorsan és egyszerűen, polaritástól függetlenül telepíthetők.

A két első fényzóróba LEDriving HL EASY H4/H19 LED-es, plug & play rendszerű távolsági és tompított fényszórólámpák kerültek, melyek egyik fő pozitív tulajdonsága, hogy a beszerelésükhöz nincs szükség külön adapterekre és lámpafejekre. Ultrakompakt, LED-es helyettesítőként szolgál hagyományos H7/H18, H4/H19 és H15 távolsági és tompított fényszórólámpák esetén, maximális hőelvezetésének köszönhetően pedig nagyobb teljesítményt, elegáns megjelenést és kiváló fényerőt biztosít. 

A gallytörőre 2 db Cube MX240-CB kiegészítő fényszóró került fel, ami valóban utat tör az éjszakában. A 16 erős, nagy teljesítményű, hosszú élettartamú LED-nek köszönhetően a fényforrások hatótávolsága akár a 430 métert is elérheti, kiváló előretekintést kínálva a sofőr számára mellékúton és közúton is. Az OSRAM LEDriving Cube MX240-CB akár 6000 kelvines teljesítményével még a külső környezeti hatások miatti gyenge fényviszonyok és csökkent láthatóság esetén is a nappali fényhez hasonló körülményeket biztosít!

Hátra, a spoiler alá egy Lightbar VX250-SP fényrúd került, melynek nagy teljesítménye és akár 5000 órás, hosszú szervizélettartama egyaránt lenyűgöző. Rugalmas, számos környezeti hatásnak is ellenálló alkalmazhatósággal bír, alumínium burkolatának és a stabil polikarbonát lencséjének köszönhetően pedig különösen könnyű, ugyanakkor robusztus és ellenálló. A 9 erős LED-nek köszönhetően a hatótávolsága akár a 318 métert is elérheti, kiváló hátratekintést és jobb láthatóságát - ezáltal pedig maximális biztonságot eredményezve.

Az autó két oldalára a Cube PX ultraszéles fénysávú munkalámpái kerültek fel. Ezek a maximális optikai hatékonysággal, hatásossággal és homogén fényeloszlással világító munkalámpák 12V-os és 24V-os járművekhez használhatók, négy fénynyalábbal – térvilágítás, szpot, széles és extraszéles – és négy teljesítményfokozattal – 1500lm, 2500lm, 3500lm és 4500lm – rendelkeznek. Ráadásul a lámpák háromféleképpen is felszerelhetők: Közvetlen, szabványos rugalmas vagy nagy teherbírású felszerelési eljárással.

A tetőre egy Lightbar VX1000-CB SM fényrudat szereltek fel, mely sötét országutakon, erdei utakon, terepen, mellékúton vagy közúton is kiváló előrelátást biztosít. A 36 erős, nagy teljesítményű, hosszú élettartamú LED-nek köszönhetően a fényforrás hatótávolsága akár a 525 métert is elérheti, akár 6000 lumenes fényerejével a legmagasabb optikai hatékonysággal és a legegyenletesebb fényelosztással rendelkezik. Mindez jobb látási viszonyokat, a többi autós számára pedig a jármű jobb láthatóságát eredményezheti, ezáltal pedig nagyobb biztonságot mellékúton és közúton egyaránt.

A féklámpákba a LEDriving SL W21W/5W RED izzói kerültek, melyek modern, erőteljes fényt biztosítanak hátrafelé is. Ezek a cserelámpák az összes hagyományos W21W/5W lámpafejjel használhatók, a hagyományos lámpákhoz képest pedig akár 80%-kal kevesebb energiát fogyasztanak és az OSRAM 4 év garanciát ad rájuk.

Tatolatólámpák fényét a LEDriving SL P21W WHITE izzók biztosítják, melyek a féklámpákhoz hasonlatosan modern, erőteljes fényt nyújtanak 6000 Kelvin színhőmérsékletig és az összes hagyományos P21W lámpafejjel használhatók. A hagyományos lámpákhoz képest ezek a LED retrofit lámpák akár 80%-kal kevesebb energiát fogyasztanak és az OSRAM 4 év garanciát kínál hozzájuk.

Végül, de nem utolsósorban, az irányjelzőkbe LEDriving SL P21W YELLOW ízzók kerültek, melyek kiváló LED-es alternatívát kínálnak minden P21W lámpafejes fényforráshoz. A hagyományos lámpákhoz képest akár 80%-kal kevesebb energiát fogyasztanak, az OSRAM pedig 4 év garanciát ad rájuk.

A munkatempó ismét feszített volt, hiszen az autó első bemutatkozását a szervezők az idei Tuning & Retro Fesztiválra időzítették, így alig egy hét állt rendelkezésre a szakszerű felszerelésre. A Grandvoice csapata azonban már feketeöves a gyors és pontos autóépítésben - az AMTS nyereményautóinak hifi- és multimédia bekötésében is ők az állandó partnerek - így a Patrollal együtt bemutatta a valódi offroadozáshoz elengedhetetlen fényforrásokat az OSRAM-tól.

Amennyiben érdeklődsz a márka termékei iránt, a hivatalos weboldalukon bőséggel találsz ilyen jellegű kiegészítőket. A 2024-es UNIX - Autó, Motor és Tuning Show-n pedig élőben is találkozhatsz a cég standjával, valamint termékeivel is.