Eme remeknek nem nevezhető, Peugeot 406 alapra épített replika az angol Ebay-en bukkant fel néhány napja. Tulajdonosa tökéletes Ferrari F430 másolatnak titulálja hirdetésében, nos, egészen enyhe túlzással.

A gyárilag egyébként gyönyörű francia kupéra - állítólag - teljes méretpontossággal, üvegszálas műanyagból építették rá az F430 kaszniját. A képeket elnézegetve, ebben nem lennénk ennyire biztosak, de még ha ez helytálló lenne, a részletekbe tekintve gyakorlatilag mindegy is, mi az igazság.

A szélvédő maradt az eredeti autóé, a többi ablak polikarbonátból készült. Hab a tortán, hogy az összes fix, még az oldalsó darabok is, de a hirdetés szerint egy "mechanikusan gondolkodó barát" bármikor megoldhatja, hogy le is lehessen húzni őket - egy Ferrarinál ez ugye már extraszámba megy.

A komplett kasznit - valószínűleg egy csapat óvodás hathatós közreműködésével -  karbonfóliával vonták be, a tulajdonos szerint "néhány gyűrődéssel, de semmi feltűnőbb hibával". Nos, valójában ennél kókányabb munkát ritkán lát az ember, mindezt pedig a rossz minőségű képek sem palástolják - mi lehet a helyzet élőben?

A világosszürke részeket sok esetben mintha ecsettel festették volna, a girbegurba fehér (szigszalag?) díszcsíkok esete pedig már abszolút a no komment kategória. A tükrökre láthatóan kézzel rápingált F430 felirat már csak a hab a tortán...

A wannabe Ferrari egyetlen értékelhető eleme a 18 colos tucat-krómfelni, bár itt inkább még ront is az összképen, mint javít. A tulajdonos állítása szerint ültetőrugókkal érte el a korrekt menetmagasságot, a látványt tekintve viszont lehet, hogy tévedésből egy Hummer H1-eshez gyártott készlettel próbálkozott.

A végső döfést a négykéményes kipufogórendszer adja meg a valaha szebb napokat látott autónak, mellyel a hirdető szerint "megfelelő fordulaton" olyan komoly hanghatás érhető el, akár az eredetinél - hát persze. A sehogyan sem passzoló dupla négyzetes végek ráadásul teljesen asszimetrikusan, 45 fokban kifelé kandikálnak a vágatokból.

Minden bizonnyal sokáig lehetne még sorolni az építés külső "szépségeit", a ronda rácsozástól kezdve a kamu hátsó ködlámpákig, de szerencsére bent sem kevésbé érdekes a helyzet. Ferrari logós, olcsó sportülések, és levehető kormány jelentik az extrát, egy elmaradhatatlan, ronda tuning váltógomb kíséretében. A hátsó üléseket kiszedték - egy Ferrari ugye legyen kétszemélyes - a motor képzeletbeli helyét pedig egy gyűrött (és még csak nem is Scuderia) vörös pokróc takarja.

A remekbeszabott alkotástól egyébként 9,500 Euro (2.65 millió HUF) ellenében hajlandó megválni tulajdonosa. Mivel szikrányi esélyt sem szeretnénk látni az autó itthoni tuningtalálkozókon történő esetleges felbukkanására, a linket nem csatoljuk.