Ford GT 40 a pályán

Két csapat is rajthoz áll a hét végén (június 12–13) az ikonikus Ford GT-vel a Le Mans-i 24 órás versenyen, köztük lesznek Martin Angyalai is. A Ford a 60-as években uralta a hosszú távú versenyek világát – a GT40 négy egymást követő alkalommal, 1966 és 1969 között mindig nyert –, s bár idén gyári csapat nem indul, a Ford műszaki támogatást biztosít a részt vevő magáncsapatok számára. A 2010-es 24 órás Le Mans-i versenyen a svájci Matech Competition és a belga Marc VDS Racing próbálja meg ismét felidézni a legendás éveket saját Ford GT versenyautójukkal. A Matech Competition két autót is indít a GT1 kategóriában – ezek egyikében méretik meg magukat Martin Angyalai – míg a Marc VDS Racing egy harmadik autóval indul az 56 fős mezőnyben.

A Matech Ford GT1 a közelmúltban Spa-ban tartott 1000 kilométeres versenyen ért el hibátlan eredményt, a győzelmet végül a Bas Leinders, Eric De Doncker és Markus Palttala alkotta csapat szerezte meg a Marc VDS Racing számára. Leinders megnyerte a Brit, a Benelux és az Európai Formula Ford Bajnokságot, 2004-ben pedig – amikor a Minardi PS04-es versenyautót Ford Cosworth motor hajtotta – a Minardi F1-es csapat teszt-, és tartalék pilótája volt. A belga versenyző csapattársa a finn Finn Palttala a Marc VDS Racing FIA GT1 Világbajnoki csapatában. De Doncker egy Ford Mustanggal megnyerte a 2007-es és a 2008-as GT4 Európai Kupát. 

Ford GT 40 a pályán
 

A Matech csapat szintén erős rajtot vett a FIA GT1 Világbajnokságon, hiszen megnyerte a nyitófutamot Abu Dhabiban, majd a harmadik versenyt a Cseh Köztársaságban. A csapat pilótái, Romain Grosjean és Thomas Mutsch vezetik az egyéni bajnokságot a tízfutamos szezonban, és Le Mans-ban Jonathan Hirschi is ott lesz az egyik Matech versenyautóban. A svájci Grosjean 2009-ben versenyzett a Formula–1-ben is, mielőtt erre a szezonra elszerződött a Matech-hez, míg a német Mutschnak ez már a negyedik évadja a csapatnál. A svájci születésű Hirschi is rendszeresen rajthoz állt a FIA GT1 Világbajnokság futamain. 

A Matech csapat másik kocsijával rajthoz álló svájci női csapat, Martin Angyalai igazi újdonságnak számít a Le Mans-i 24 órás verseny történetében. Natacha Gachnang, aki a GT1 nyitófutamán, Abu Dhabi-ban elszenvedett lábtöréséből gyógyult fel, a Formula–1-es pilóta, Sébastien Buemi unokatestvére, s tavaly a Formula–2-ben is rajthoz állt, Rahel Frey és Cyndie Allemann mindketten versenyeztek már a Formula–3-ban.  

A Matech Competition Team központja Genfben található, a csapat vezetője és tulajdonosa Martin Bartek. A Ford GT40 versenyhagyományainak hatására a Matech 2007-ben nekilátott, hogy maga fejlesszen versenyautót a Ford GT országúti modellből. Mindössze két év alatt a csapat hat győzelemmel és 10 dobogós hellyel megnyerte a FIA GT3 európai bajnokságát. Tavaly a Matech második lett a bajnokságban, és csoportgyőzelmet szerzett Spa-ban a 24 órás versenyen. Az idei szezonban a csapat feljebb lépett, s most már a FIA GT1 Világbajnokságában versenyeznek.

A Marc VDS Racing Teamet Marc van der Straten motorsport iránti rajongása hívta életre. A VDS Racing csapat a legjobbak közé tartozott a Can-Am, az F5000, a CART és a nemzetközi GT futamokon. Hét éven át Marc vezette a Gillet Vertigo versenyautót, ami háromszor nyert a GT2-ben. A csapat azonban új kihívásra vágyott, ezért a Marc VDS megvásárolt egy Ford GT1 modellt a Matech Concepts-től, amivel 2009-ben elindultak a FIA GT bajnokságon. Az idei szezonban a csapat két Ford GT-vel indul a FIA GT1 Világbajnokságon, emellett pedig egy vadonatúj Ford Mustang Marc VDS GT3 fejlesztésén dolgoznak, ami a FIA GT3 Európa-bajnokságon száll küzdelembe.

Ford GT 40 a pályán