Új CVT automata váltót fejleszt a Nissan

Az új CVT-váltó legfontosabb jellemzői:

1. A legnagyobb áttételi viszonyszám a világon, a gyors elindulás és a nagy gyorsító képesség érdekében
2. Az új szerkezeti kialakítás révén a jelenlegi 6,0:1 –ről 7,3:1-re változott a kihasználható áttételi viszonyszám, ami 20 %-kal nagyobb, mint a többi CVT-váltóé, ezáltal jobb a gyorsító képesség és a gázpedál-reakció. A 7,3:1 –es áttétel nagyobb, mint a nagy lökettérfogatú motorral hajtott autókhoz használt átlagos, 7 fokozatú hagyományos automataváltóké, és így a sorozatgyártású autókban használt legnagyobb áttételek közé tartozik*.

3. Kis helyigény, kis tömeg
Az újszerű CVT-elrendezés a szíjas CVT-hajtást külső fogaskerekes váltóművel egyesíti, így a hosszirányú méret 10 %-kal, a tömeg pedig 13%-kal csökken az azonos kategóriájú hagyományos CVT-váltóhoz viszonyítva.

4. Felsőfokú vezethetőség 
A következő generációs CVT-váltó része az adaptív sebességfokozat-vezérlés (ASC), amely az indításhoz, a gyorsításhoz és az emelkedőn felfelé vagy lefelé haladáshoz legjobban illeszkedő áttétel automatikus kiválasztásával javítja az autó menetdinamikai teljesítő képességét.

"A Nissan úgy véli, hogy a CVT-váltóban, mint a belsőégésű motorok gazdaságos üzemanyag- felhasználását segítő vezető technológiában, nagyon jó lehetőségek rejlenek."  - magyarázza Shuichi Nishimura, alelnök, a Nissan Hajtáslánc Műszaki Részlegének vezetője. "A Nissan 1991-ben kezdte meg a CVT-technológia alkalmazását, és ettől kezdve folyamatosan fejlesztette annak a motorral együttműködő vezérlését és egyéb rendszereit, és bővítette a Nissan-gépkocsikban történő alkalmazás arányát. Az üzemanyag-fogyasztás további csökkentésére irányuló követelmény, amely együtt jár a CO2-kibocsátás mérséklésével is, ösztönzött bennünket arra, hogy megsokszorozzuk a JATCO céggel együtt a következő CVT-generáció kifejlesztésére tett erőfeszítéseinket."

A JATCO, a világ legnagyobb CVT-előállító cége az egyetlen olyan gyártó, amely teljes CVT-típussort kínál a mini autóktól egészen a 3,5 l-es V6-os motorral hajtott nagy személyautók hajtására alkalmas méretben. Itt készül a világon gyártott összes CVT-váltó 43 %-a.

"A következő generációs - külső sebességváltóval kiegészített - CVT-váltóknak nemcsak a megvalósítható áttételük nagy, a tömegük kisebb, és alkalmazásukkal csökken az üzemanyag-fogyasztás is, de kis méretük révén kibővül azoknak a gépkocsiknak a köre, amelyben alkalmazhatók.” – nyilatkozta Yo Usuba, a JATCO alelnöke. “Úgy gondoljuk, kiváló választást jelent azoknak az autógyáraknak, amelyek kisméretű autóik üzemanyag-fogyasztását akarják javítani."

A „Nissan Zöld Program 2010” elnevezésű középtávú környezetvédelmi program alapján a Nissan és a JATCO az üzemanyag-fogyasztás csökkentése céljából elérte a CVT-váltóval felszerelt autók 1 milliós eladási darabszámát, és bemutatták a 7 fokozatú automata sebességváltót. A két cég tovább folytatja a hatékony technológiák és termékek piaci bevezetését a fenntartható mobil társadalom megvalósítása érdekében.

*Kivéve a kettős tengelykapcsolójú sebességváltókat (DCT) és a kézi kapcsolású sebességváltókat.

(Forrás:  Nissan)