Opel Astra, Vectra, Suzuki Wagon R szakadt dudagomb javítás
Így szakad ki a dudagomb

A légzsákok alkalmazása miatt az autógyártók különféle megoldásokat találtak ki a duda működtetésére, amely a francia autók kivételével klasszikusan a kormánypárna benyomására szólaltak meg – a franciák az indexkar végére tették a kürt gombot. Több gyártó megoldotta, hogy a légzsákos kormánypárna megnyomásával szólaljon meg a duda, azonban olcsóbb megoldás, és ezért sok típusban alkalmazzák, hogy külön kürt-gombokat helyeznek el a kormánypárnába.
Opel Astra, Vectra, Suzuki Wagon R szakadt dudagomb javítás

Először készül egy szabályos lyuk

Ilyen megoldással készül az Opel Astra G, az Agila, vagy a Suzuki Wagon R+, amelyek jellemző hibája a kürt gombok kiszakadása. Egyrészt a használattól a gombok műanyag hátlapjának recézése megkopik, így a duda megszólaltatásához mélyebben kell benyomni a gombokat. 
Opel Astra, Vectra, Suzuki Wagon R szakadt dudagomb javítás
A ragasztáshoz érdesítani kell....

Ezt nehezen viselik a gombok rugalmas szegélyei, amelyek ráadásul olyan elhelyezkedésűek, hogy a kormányküllőn pihentetett vezetői kéz folyamatosan koptatja. Így az anyag ott elkopik, elvékonyodik, ezáltal könnyen kiszakad, akár a kocsi pár éves korára. Az elméleti megoldás, hogy új kormánypárnát kell vásárolni, de ez igen drága mulatság, mivel a párna csak légzsákkal együtt kapható. 
Opel Astra, Vectra, Suzuki Wagon R szakadt dudagomb javítás

....a ragasztandó felület mindkét oldalán

De van olcsó és jó megoldás erre a problémára is. Magyarországon gyártani kezdték a kis dudagombokat. Ezeknek a cseréje gyors és egyszerű. Előbb megtisztítják a kiszakadt régi dudagomb helyét, majd, ha a másik oldali még megvan, azt kivágják a helyéről, hogy egyforma legyen a két oldal. 
Opel Astra, Vectra, Suzuki Wagon R szakadt dudagomb javítás
Ragasztás maszatolás nélkül

Az új dudagomb szélét és a kormánypárna „lyukát” is előkészítik a ragasztáshoz, majd beragasztják az új gombokat. A maradék ragasztót leszedik, a sérüléseket eltüntetik. Persze előfordulhat, hogy az új gombnál nagyobb a szakadás, ilyenkor szélvédőragasztóval tüntetik el a lyukat. Az egész történet időigénye fél óra, a költségigénye 10 000 Ft. Kedvezőbb a gyári ajánlatnál.

Opel Astra, Vectra, Suzuki Wagon R szakadt dudagomb javítás
A foltok eltüntetése fekete kerámiafilccel

Opel Astra, Vectra, Suzuki Wagon R szakadt dudagomb javítás
Az esetleg megmaradó lyukak eltüntethetők szélvédőragasztóval

Opel Astra, Vectra, Suzuki Wagon R szakadt dudagomb javítás
Éppen csak a ragasztót belülről kell felkenni

Íme a kész darab
Opel Astra, Vectra, Suzuki Wagon R szakadt dudagomb javítás