A BMW leleplezte legújabb M-es finomságait: bemutatkoztak az M5-ös szedán, az M6 Coupe és Convertible, valamint az M6 Gran Coupé modellekhez készült friss M Performance kiegészítők. A gyári tuning kívül-belül megvadítja a modellpalettát.

A BMW már jó ideje felismerte az exhibicionista vásárlóik feltűnési viszketegségében rejlő óriási üzletet. Ha gyárilag kiszolgálják a tuning iránt sóvárgók igényeit, jó eséllyel megfoghatják azt az összeget is, amit az autótulajdonosok egyébként a kisebb, önálló tuningcégeknél költenének el.

Ezekkel a műhelyekkel szemben ráadásul fennáll az az előny is, hogy a márka rajongói általában jobban megbíznak a szeretett gyár saját fejlesztésű portékáiban. A BMW ezt meglovagolva már évek óta kínálja saját tuningcsomagját, az M-pakettet sorozatgyártású modelljeihez.

Az M4 Coupe a közelmúltban került bemutatásra, most eljött az ideje, hogy a bajorok lerántsák a leplet a legújabb M5, az M6 Coupe, az M6 Convertible (kabrió) és az M6 Gran Coupe-ról kiegészítőiről.

Ami a külső módosításokat illeti, a csomag karbonszálas műanyagból készült hátsó légterelőt, diffúzort és opcionálisan M Performance versenycsíkokat jelent az első és a hátsó lökhárítón. A modellek ízlés szerint tovább fűszerezhetőek karbonszálas tükörborítással, magasfényű fekete M Performance hűtőráccsal és típusra szabott M Performance karosszériafóliázással.

A gyári tuning a belteret sem hagyta érintetlenül: Alcantara bőr a kormányon és sportosított kijelző jár a csomaghoz, mely a gyorsulással és a váltással kapcsolatos információkat közli a pilótával, továbbá pályás használat esetén századmásodperces pontossággal vethető be köridők mérésére is.

Belső kiegészítők terén továbbá karbon ajtó- és műszerfalbetétek, rozsdamentes acélból készült pedálok és az M Performance hímzéssel ellátott szőnyegek rendelhetők az M-esített modellekhez.

Ami a kraftot illeti, az M-es modellekhez járó 4.4 literes, V8-as benzinmotor 560 lóerő / 680 Nm párossal jellemezhető teljesítményének elsöprő hangját az Akrapoviè titánium sportkipufogó-rendszere közvetíti a külvilág felé. Az új pöfögő ráadásul 10 kilogrammal kevesebbet is nyom a hagyományos rendszernél, némiképp ezzel is javítva a súly / lóerőarányt.

A komoly erőforrásokhoz erős fékek is dukálnak: a 20 colos M-Performance könnyűfém felnik mögött nem lehet nem észrevenni az elől 410, hátul 396 mm-es féktárcsákat. A komplett M-es fékrendszer egyébként majd' 20 kilóval könnyebb is a hagyományosnál.

Galériánkban az összes szóban forgó átalakításról találtok képeket.